اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانم ها باید در تاریکی مطلق بخوابند!


برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان قرار گیری در معرض نور کم در شب ها بسیار اهمیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان قرار گیری در معرض نور کم در شب ها بسیار اهمیت دارد.

تاموکسیفن یک داروی مسدودکننده استروژن، به طور معمول در درمان سرطان  استفادهمی شود. اما تحقیقات جدید انجام شده در موش نشان می دهد قرار گرفتن در معرض نور کم در شب می تواند مقاومت در برابر داروهای سرطانی را افزایش دهد.

بررسی ها نشان می دهند،  اگر شما در یک اتاق روشن بخوابید، سطح ملاتونین شما ممکن است کاهش یبد، با این حال، اگر شما در تاریکی هستند، سطح ملاتونین شما به طور طبیعی افزایش می یابد.

موش هایی که در شرایط عادی زندگی می کردند سطح ملاتونین خون آن ها در طول دوره تاریکی افزایش یافت و در طول دوره نور دوباره کاهش داشته است و مطالعات اخیر نشان می دهند که خوابیدن در نور ممکن است باعث پیشرفت سرطان در زنان شود.

نتایج مطالعات نشان می دهند خان ها شب ها هنگام استراحت نباید چراغ خواب خود را روشن کنند و برای جلوگیری از بروز سرطان بهتر است در تاریکی مطلق بخوابند.


ویدیو مرتبط :
فیلم برداری در تاریکی مطلق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچک‌ترین لنز لمسی برای دید در تاریکی مطلق+تصاویر



اخبار علمی - کوچک‌ترین لنز لمسی برای دید در تاریکی مطلق+تصاویر

دانشمندان لنزی بسیار کوچک توسط گرافین ایجاد کرده‌اند که ضخامت آن به اندازه یک اتم است و برای جوامع علمی و نظامی استفاده می‌شود.

 محققان موفق شدند تا توسط گرافین یک لنز لمسی برای دید در شب ایجاد کنند.

با این لنز تا طیف مادون قرمز را می‌توان مشاهده کرد در صورتی که چشم انسان در شب قادر به تشخیص رنگ‌ها نیست و این لنز به این برنامه مجهز شده است.

 

اخبار,اخبار علمی,کوچک‌ترین لنز لمسی برای دید در تاریکی مطلق,

«ژونگ ژائویی» استاد یار دانشگاه توضیح داد: این سنسور از ناخن انگشت کوچک‌تر است و مزایای بسیاری در جوامع علمی و نظامی دارد و توسط پزشکان مورد استفاده قرار گرفته است و برای نظارت بر فشار خون، شناسایی مواد شیمیایی و دید در تاریکی مطلق استفاده می‌شود و ما این نوآوری را مدیون دانشمندان «آندره جم» و «کنستانتین نوواسلوو» هستیم که جایزه نوبل فیزیک را در سال 2010 به دست آورد. این کار ابتکاری نشانه آغاز یک راه جدید برای تشخیص نور است و این لنز نمونه اولیه است.

مهندسان برق دانشگاه میشیگان با قرار دادن یک دیواره عایقی بین 2لایه گرافین که ضخامت آن به اندازه یک اتم است و می‌توان مادون قرمز را حس کرد و راهی جدید برای تشخیص امواج مادون قرمز است؛ آنها جریان الکتریکی را از گرافین که حاوی الکتریسیته است عبور داده و اندازه‌گیری کردند؛ برخورد نور با لایه گرافین بالایی که از لایه زیر عبور می‌کرد تاثیر گذاشت که برای دید در شب کافی است.

  اخبار,اخبار علمی,کوچک‌ترین لنز لمسی برای دید در تاریکی مطلق,

 

 اخبار,اخبار علمی,کوچک‌ترین لنز لمسی برای دید در تاریکی مطلق,

  اخبار علمی - فارس