اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانم‌هایی كه باید شغل‌شان را عوض كنند


بعضی از خانم‌هایی كه دچار اضافه وزن هستند، بهتر است به جای رژیم گرفتن به فكر تغییر شغل خود باشند.




صبح بخیر:  تحقیقات نشان می‌دهد، زنانی كه بیش از اندازه كار می‌كنند یا برعكس در محل كار حوصله‌شان سر می‌رود با احتمال بیشتری نسبت به دیگران ممكن است شروع به خوردن بی‌رویه كنند.در این نوع از پرخوری كه در اصل از حالت‌های روانی و احساسی سرچشمه می‌گیرد، فرد به‌طور ناخودآگاه غذا می‌خورد تا بر استرس، نگرانی یا بی‌حوصلگی خود غلبه كند. در این حالت شما تا تمام شدن بیسكویت‌‌ها، شكلات‌ها، تنقلات و خلاصه هر چیزی كه در مقابل‌تان قرار گرفته است به خوردن ادامه می‌دهید.

اما بعد از این حالت بازهم احساس می‌كنید نیاز به خوردن دارید و بسته جدیدی از یك ماده خوراكی را باز می‌كنید. دانشمندان از این حالت با عنوان «پرخوری احساسی» یاد می‌كنند و براساس آمار تعداد قابل توجهی از زنانی كه اضافه‌وزن دارند به آن دچار هستند. معمولا زنانی كه فشار كاری زیادی دارند و مشغله زیاد در حال فرسوده‌كردن جسم و روح آن‌هاست، بیشتر به این نوع پرخوری دچار می‌شوند و در عین حال توانایی زیادی هم در كنترل رفتارهای خود ندارند. نزدیك به 22 درصد از زنان شاغل در محل كار خود با این وضعیت دچار هستند. دسته دیگر از قربانیان این بیماری هم زنانی هستند كه به شغل خود علاقه ندارند یا در محل كار احساس بی‌حوصلگی دارند البته علاوه بر شغل، نارضایتی از عوامل دیگر مانند ازدواج یا وضعیت اقتصادی نیز ممكن است زنان را به سمت پرخوری احساسی سوق بدهد.


ویدیو مرتبط :
بهترین شغل برای آقایان و خانم ها چیست ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانم ها بخوانند؛ با تابستان رنگ عوض کنید


تابستانی شدن كار چندان سختی نیست؛ كافی است به جای رنگ مشكی كه پوشیدن آن در تمام ماه‌ها عادت‌مان شده است، سراغ رنگ‌های دیگر برویم.