اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاموشی برق نصف شد


معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه پیک بار برق تهران نسبت به سال گذشته افزایش آنچنانی نداشته است، گفت: میزان خاموشی برق برای شهروندان تهرانی 0.35 دقیقه به ازای هر نفر بوده است.

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه پیک بار برق تهران نسبت به سال گذشته افزایش آنچنانی نداشته است، گفت: میزان خاموشی برق برای شهروندان تهرانی 0.35 دقیقه به ازای هر نفر بوده است.

قربانعلی فلاح گفت: پیک بار برق تهران امسال به هشت هزار و 989 مگاوات ساعت رسید که نسبت به سال گذشته که 8 هزار و 962 مگاوات ساعت بوده و تفاوت آنچنانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار برق تهران نسبت به کل کشور حدود 18 درصد بوده و ظرفیت تولید برق تهران نسبت به کل کشور 15.8 درصد است، گفت: میزان خاموشی برق در تهران 50 درصد کاهش داشته است به طوریکه به ازای هر نفر امسال 35 صدم دقیقه خاموشی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه وجود مراکز حساس در تهران، برق تهران را به نوعی از یک ویژگی منحصر بفرد برخوردار کرده است، گفت: امسال برای گذر از پیک تابستان، اقدام به تعمیر و نگهداری سیستم‌ها کرده و به طور متوسط حدود 7 هزار و 332 مورد تعمیر و نگهداری انجام دادیم به همین دلیل پیچیدگی برق تهران باعث شده تا نتوانیم به راحتی تعمیر و نگهداری را انجام دهیم.

همچنین بختیار زنگنه معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرمت برق منطقه‌ای تهران گفت: 13 هزار و 670 کیلومتر مربع توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران تحت پوشش قرار دارد و چیزی در حدود 13 میلیون و 136 هزار نفر را تحت پوشش برق رسانی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای تهران برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده تاکنون پنج هزار و 750 مگاوات اقدام به امضای موافقت‌نامه کرده است.

زنگنه ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از پیک بار تابستان سال 95 عبور کنیم برنامه‌ها و افتتاحیه‌های خود را آغاز کرده‌ایم به طوریکه 21 پروژه احداث و بهینه‌سازی با 170 میلیارد تومان اعتبار را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از پیک بار تابستان سال 95 عبور کنیم.

همچنین رسول قسمت معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های برق رسانی حداقل 5 سال زمان می‌خواهد، گفت: برای عبور از پیک بار سال 94 یک تعداد پروژه را تعریف کردیم تا بتوانیم از پیک بار سال 94 عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از پیک بار تابستان سال 94 اقدام به احداث، توسعه و بهینه‌سازی شبکه کرده‌ایم، گفت: 34 پروژه ضربتی را تعریف کرده و به موقع وارد مدار کردیم و از اول امسال 1245 مگاولت آمپر ظرفیت ترانس به شبکه اضافه شد و توانستیم با پرباری برخی پست‌ها در برخی مناطق تهران اقدامات مناسبی را برای عبور از پیک بار 94 انجام دهیم.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم تولید برق و تامین برق شهر تهران را افزایش دهیم، اقدام به احداث شبکه انتقال برای نیروگاه پرند کردیم که همین موضوع باعث شد 300 مگاوات برق تولید شده که همواره محبوس می‌شد در تابستان وارد شبکه سراسری برق کنیم.


ویدیو مرتبط :
امکان خاموشی با وجور گذر از پیک اصلی مصرف برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاموشی‌های برق را پیامکی اطلاع بدهید



اخبار,اخبار اجتماعی,خاموشی برق معابر


اخبار اجتماعی - خاموشی‌های برق را پیامکی اطلاع بدهید

در مرحله اول اجرای این طرح به تمام مشتركانی كه قبلا در رابطه با خاموشی معابر با سامانه فوریت‌های برق تماس گرفته اند و بر اساس اطلاعات ثبت شده در نرم افزار ثبت حوادث (ENOX) به درخواست آنها رسیدگی شده است.

برای نخستین بار در صنعت توزیع برق ایران سامانه پیامكی به منظور اطلاع خاموشی ها به ویژه در سطح معابر شهر راه‌اندازی شد و مشترکان با ارسال پیامک می‌توانند حوادث برقی را هم گزارش دهند.

به گزارش مهر، علیرضا رضایی با اشاره به اهمیت پیگیری درخواست اعلام شده از سوی شهروندان و مشتركان برق، گفت: بر این اساس به صورت آزمایشی سامانه پیامکی 121 و تسریع در رسیدگی مناطق برق راه اندازی شد.

مدیر امور هماهنگی فوریتهای شرکت توزیع برق تهران با اعلام اینکه این مركز هوشمند نظرات مشتركان در قالب سیستم پیام كوتاه را با استفاده از امكانات موجود در سامانه فوریتهای شركت توزیع برق تهران اخذ می کندف تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش رضایت مندی مشتركان و پیگیری درخواستهای شهروندان در خصوص خاموشی معابر است.

این مقام مسئول افزود: در مرحله اول اجرای این طرح به تمام مشتركانی كه قبلا در رابطه با خاموشی معابر با سامانه فوریت‌های برق تماس گرفته اند و بر اساس اطلاعات ثبت شده در نرم افزار ثبت حوادث (ENOX) به درخواست آنها رسیدگی شده است.

رضایی با یادآوری اینکه در این طرح به صورت پیامکی از مشترکان درخواست می شود در صورت خاموشی احتمالی برق معابر آن را به شرکت توزیع برق پیامک کنند، بیان کرد: پاسخها و بازخورد دریافتی از مشتركان به صورت روزانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته ومواردی كه بر اساس اعلام مشتركان برطرف نشده باشد، مجددا به صورت تائید نشده در نرم افزار ENOX ثبت و جهت رفع خاموشی معابر مورد پیگیری قرار می گیرد.

این طرح هم اكنون به صورت آزمایشی در تهران اجرا شده است و از اول اریبهشت تاكنون بطور متوسط روزانه 600 مورد پیام كوتاه به مشتركان تهرانی ارسال پاسخ از آنها دریافت شده است.
اخبار اجتماعی - مهر