اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خال صورت، زورگیران را به دام انداخت



اخبار,اخبار حوادث, زورگیری

جوان سابقه داری که با همدستی دوستانش باند تبهکاری تشکیل داده و اموال ده‌ها شهروند را زورگیری کرده بود فکر نمی‌کرد خال روی صورتش باعث دستگیری خودش و همدستانش شود.

چندی پیش به كارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی خبر رسید چند جوان موتورسوار با شیوه‌های گوناگون از شهروندان زورگیری می‌كنند. این اطلاعات حاكی از آن بود كه تبهكاران در جریان زورگیری‌هایشان گوشی تلفن همراه، گردنبند و كیف طعمه‌هایشان را سرقت كرده و سوار بر موتورسیكلت از محل سرقت می‌گریزند. در چنین شرایطی تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شد.


نخستین گام تحقیق از مالباختگان بود.

اكثر شاكیان به‌دلیل رعب و وحشتی كه در جریان این زورگیری‌ها در دل‌شان افتاده بود نتوانسته بودند به خوبی چهره سارقان را ببینند اما یكی از آنها كه دانشجویی جوان بود چهره سارقان را دیده و به‌خاطر سپرده بود. او درباره آنچه رخ داده بود به پلیس گفت: بالاتر از میدان پونك قدم می‌زدم كه 2موتورسیكلت هوندا125 كه 4سرنشین داشت به من نزدیك شدند و در یك لحظه یكی از ترك نشینان كیفم را كه داخلش جزوه‌های دانشگاه، كیف پول و گوشی تلفن همراه بود قاپید. وی ادامه داد: چند دقیقه قبل از سرقت سارقان را دیده بودم و چهره‌شان را به خوبی به یاد دارم.

او در ادامه گفت: یكی از سارقان روی صورتش خال داشت. با اطلاعاتی كه دانشجوی مالباخته در اختیار كارآگاهان قرار داد تصویر فرضی یكی از متهمان ترسیم و در نهایت معلوم شد او جوانی 26ساله به نام مهدی است كه پیش از این بارها به اتهام كیف قاپی، زورگیری و سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت دستگیر و زندانی شده است. همچنین اطلاعات ثبت شده از او در بانك اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار نشان می‌داد او اسفندماه سال92 از زندان آزاد شده و با همدستی 3مجرم سابقه دار دیگر باند سرقت تشكیل داده است.

با شناسایی اعضای این باند سرقت كارآگاهان مخفیگاه آنها را در منطقه اسلامشهر شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را دستگیر كردند. دستگیر‌شدگان در جریان بازجویی‌های اولیه به ده‌ها فقره موبایل قاپی، زورگیری، كیف قاپی و گردنبندقاپی در بیشتر مناطق تهران اعتراف كردند.

سرهنگ داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با وجود اعترافات اولیه متهمان، بررسی‌ها نشان می‌دهد آنها در سرقت‌های دیگری نیز دست دارند به همین دلیل بازپرس پرونده مجوز انتشار تصویر بدون پوشش آنها را صادر كرد. از این‌رو از شهروندانی كه از اعضای این باند شكایتی دارند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و اعلام شكایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

 

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
زورگیران پایتخت در دام پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوشیاری مالباخته زورگیران خشن را به دام انداخت


باند خشن که در قالب خودرو مسافرکش به اخاذی های تهدیدآمیز دست می زدند، در عملیات تعقیب و گریز پلیسی به دام افتادند.

هفت صبح: باند خشن که در قالب خودرو مسافرکش به اخاذی های تهدیدآمیز دست می زدند، در عملیات تعقیب و گریز پلیسی به دام افتادند.

شامگاه 9 اسفندماه ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده جاده مخصوص کرج، متوجه فریادهای جوانی شدند که از داخل یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ از آنها درخواست کمک می کرد.

ماموران گشت آگاهی با مشاهده این صحنه به تعقیب خودرو پژو 405 پرداخته تا آن را متوقف کنند و این درحالی بود که راننده پژو با سرعت بالا و رانندگی دیوانه وار قصد متواری شدن از دست آنها را داشت و سارقان در مقابل واحد گشت تعقیب کننده، در صندلی عقب پژو شروع به ضرب و شتم زن جوان کردند.

راننده پژو به سمت میدان آزادی حرکت کرد و در یک لحظه وارد خط ویژه اتوبوس های تندرو مسیر آزادی به سمت انقلاب شد. سرنشینان توجهی به دستورهای مکرر ایست و حتی تیراندازی هوایی گشت آگاهی نمی کردند، تا اینکه خودرو آمبولانسی که در مسیر مخالف در حرکت بود، راه مسیر حرکت مردان پژوسوار را مسدود کرد. با توقف پژو 405، سرنشینان خودرو با پای پیاده قصد فرار از دست ماموران را داشتند که بلافاصله یک نفر از آنها با تیراندازی هوایی، دستگیر و نفر دیگر پس از یک تعقیب و گریز و بی توجهی به دستور ایست و تیراندازی هوایی، توسط مامور گشت آگاهی از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و او نیز دستگیر و زن جوان داخل پژو 405 نیز در حالی که آثار ضرب و شتم های ناشی از پنجه بوکس و چاقو روی صورت و بدن او کاملا مشهود بود و در حالی که به شدت ترسیده و از شدت ترس در شرایط عادی قرار نداشت، توسط ماموران از داخل پژو 405 بیرون کشیده شد.

هنوز دقایقی از دستگیری متهمان به اسامی ناصر و بهمن توسط ماموران گشت آگاهی نگذشته بود که واحد گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به همراه مردی که کیف مشکی رنگی به همراه داشت، به محل دستیگری متهمان مراجعه و کیف مشکی را به ماموران گشت آگاهی تحویل دادند.

تحقیقات نشان می داد مردان پژوسوار وقتی توسط پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند کیف سیاه رنگ را از داخل خودرو به بیرون پرت کردند که اموال مسروقه را در  آن نگهداری می کردند. وقتی زن جوان در برابر آکارآگاهان قرار گرفت، گفت:«در خروجی مترو میدان آزادی به سمت جاده مخصوص، منتظر ماشین کرایه ایستاده بودم که یک دستگاه خودرو 405 نقره ای رنگ در مقابل من توقف کرد، سوار شدم، هنوز ماشین 100 متری حرکت نکرده بود که سرنشینان پژو با تهدید چاقو مرا مجبور کردند تا تمام پول ها و گوشی تلفن همراهم را به آنها تحویل دهم، نزدیک شهرک اکباتان بود که ناگهان متوجه گشت آگاهی شدم که بلافاصله در یک لحظه در ماشین را باز کرده و شروع به کمک خواستن از  آنها کردم که ماموران متوجه موضوع شده و به تعقیب ما پرداختند».

با فاش شدن راز زورگیری های این باند در حالی که کارآگاهان به دنبال دیگر اعمال مجرمانه این گروه بودند، شکایت های مشابهی پیش روی قاضی پرونده قرار گرفت که نشان می داد این باند با تهدید اقدام به زورگیری های خیابانی می کردند. با اعتراف مجرمان به زورگیری های سریالی، بازپرس پرونده از کسانی که در دام این باند گرفتار شدند، خواست برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.