اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خالد مشعل: از ایران سپاسگزاریم/ایران به مقاومت کمک تسلیحاتی و مالی کرد



خالد مشعل: از ایران سپاسگزاریم

مشعل گفت :با وجود اختلاف‌هایی که با ایران بر سر سوریه داشتیم،ایران به مقاومت کمک تسلیحاتی و مالی کرد/ امیدواریم کشورهای عربی به ما سلاح بدهند. از هرکس که از ما پشتیبانی کند، استقبال می‌کنیم.خالد مشعل رییس دفتر  سیاسی حماس روز گذشته پس از امضای توافقنامه آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی از کمک های ایران به مقاومت فلسطین در برابرتجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تجلیل کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران مشعل که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از طرح حمله به غزه گفت :"اسراییل در دست یابی به اهدافش در غزه به طور مفتضحانه ای شکست خورد."

مشعل با اشاره به نقش مصر و ایران و تجلیل از این دو کشور به خاطر ایفای نقش میانجی و نیز تجهیز مقاومت به سلاح افزود : " قهرمانان مقاومت با پشتیبانی مردم فلسطین و امت عربی و اسلامی ایستادگی کردند و به تجاوز دشمن صهیونیسم پاسخ گفتند."

مشعل در تجلیل از نقش مصر گفت :" مصر نقش واقعی خود در منطقه را پس گرفت. آنها مصر را امتحان کردند و مصر با انقلاب و چهره ملی خود را نشان داد."

مشعل افزود:" مصر نه مساله فلسطین را فروخت نه همانطور که برخی می‌گویند فشار آورد. بلکه خواسته‌های مقاومت را با تمام امانتداری منتقل کرد و به طور کاملا حرفه ای  موضوع را اداره کرد."

مشعل در ادامه درباره نقش ایران نیز گفت :" با وجود اختلاف‌هایی که با ایران بر سر سوریه داشتیم ، ایران به مقاومت کمک تسلیحاتی و مالی کرد."

مشعل در ادامه همه کشورهای عربی را به پیروی از مشی ایران فراخواند و افزود :" امیدواریم کشورهای عربی به ما سلاح بدهند. از هرکس که از ما پشتیبانی کند، استقبال می‌کنیم."

گفتنی است در پی تلاش های میانجیگرانه مصر از ساعت 9 شب گذشته به وقت محلی میان ارتش رژیم صهیونیستی و حماس آتش بس اعلام شده است.

دو طرف متعهد شده اند از حملات متقابل علیه یکدیگر دست بردارند.

در جریان حمله 8 روزه اسراییل به نوار غزه بیش از 110 فلسطینی شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند.

جنبش مقاومت حماس نیز در واکنش به حملات ارتش اسراییل با پرتاب صدها موشک به عمق سرزمین های اشغالی هراس و وحشت را در بسیاری از شهرهای اسراییل سایه افکن کرد.

برخی ناظران آتش بس اسراییل و حماس را بیشتر ناشی از عقب نشینی اسراییل و نوعی امتیاز برای حماس می دانند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
تشکر خالد مشعل از کمک های ایران به غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط ایران برای کمک مالی به حماس: اتخاذ موضع ضدسعودی / خالد مشعل نپذیرفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,خالد مشعل

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس شرط ایران برای دریافت کمک مالی در ازای اتخاذ موضع ضد سعودی را مورد پذیرش قرار نداده است.

 الشرق الاوسط مدعی شد: حماس شرط ایران برای دریافت کمک مالی را قبول نکرده است.

 خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس شرط ایران برای دریافت کمک مالی در ازای اتخاذ موضع ضد سعودی را مورد پذیرش قرار نداده است.

این روزنامه به نقل از منابع خود افزود: مشعل نگران است که رابطه با ایران باعث از دست رفتن پایگاه خود در میان اهل تسنن شود.

این در حالی است که اسماعیل هنیه از سران حماس ماه گذشته طی پیامی ویدیویی از مردم ایران خواست که از انتفاضه حمایت کنند.

براساس این گزارش، ایران در اوائل ماه جاری میلادی قول حمایت مالی از حماس و به رسمبت شناختن آن بعنوان تنها نماینده مردم فلسطین را داده بود.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب