اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطره هاشمی از همسر امام (ره)، تأیید شد


درحالیکه خاطره اخیر آیت الله هاشمی به نقل از همسر گرانقدر امام (ره) باعث واکنش های عجیب برخی افراد منتسب به برخی جریان ها شده، براساس آنچه در اختیار «انتخاب» قرار گرفته ، دختر امام (ره) و فرزند ایشان، در ملاقات آیت الله هاشمی با همسر امام (ره) ، در آن جمع حضور داشته و خاطره مذکور را تایید و تصدیق کرده اند.

پایگاه خبری انتخاب: درحالیکه خاطره اخیر آیت الله هاشمی به نقل از همسر گرانقدر امام (ره) باعث واکنش های عجیب برخی افراد منتسب به برخی جریان ها شده، براساس آنچه در اختیار «انتخاب» قرار گرفته ، دختر امام (ره) و فرزند ایشان، در ملاقات آیت الله هاشمی با همسر امام (ره) ، در آن جمع حضور داشته و خاطره مذکور را تایید و تصدیق کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی پژوهشگر علوم دینی و از شاگردان آیت الله سید حسن خمینی، در مطلبی که در اختیار ما، گذاشته با اشاره به این خاطره آیت الله هاشمی نوشته است: نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضاء بیت امام در این جلسه حاضر بوده اند.

 پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تایید ادعای مذکور نگارنده در تماسی با نوه گرانقدر امام جناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان در پاسخ پس از استعلام از مادر گرانقدر و خواهر گرامی شان سخن آیت الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود.

متن کامل این یادداشت در ادامه می آید:

همایش بانوی انقلاب در میان خیل دوستداران امام با شکوه هرچه تمام برگزار شد؛ شکوهی که در صداوسیما (یا به تعبیر آیتالله هاشمی، جعبه سانسور) به تصویر کشیده نشد؛ تا اندک امیدی که پس از تغییرات مدیریتی اخیر برای اصلاح رویه واضح الخطاء صدا وسیما، پدید آمده بود رنگ بازد؛ و عاشقان امام (ره) باز متحیرانه شاهد سانسور خاندان و بیت مکرم امام و یاران صدیق ایشان باشند.

اما آنانکه صبح یکشنبه خود را به سالن اجلاس سران رسانده بودند به عیان دیدند آنچه را عده ای نخواستند مردم ایران ببینند؛ حاضران در سالن اجلاس دیدند محبوبیت و مقبولیت اهل بیت امام، یاران امام، ریاست جمهوری منتخب مردم، شاگردان امام و فرزندان فاضل امام را؛ آری این روزها چه زیبا و ملموس است عزتی که خدا میدهد و هیچ چیز و هیچ کس را یارای گرفتنش نیست؛ « إنَّ اللهَ تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ»؛ از دل نرود هر آنکه از دیده برفت

شاید همین جلوه های شور و شعور و قدرشناسی حاکم در این همایش بود که عده ای سراسیمه و با انفعال تمام، دلواپسی خود را در اوج عصبانیت ابراز داشتند؛ عده ای فریاد دلواپسی شان را بر سر بیت امام خالی کردند، برخی بر ریاست جمهور محترم و منتخب مردم و گروه سوم بر یار صدیق امام و راوی صادق انقلاب آیت الله هاشمی تاختند؛ که در این میان اوج حملات و تخریب دلواپسان را نسبت به آیت الله دیدیم که برخی وقیحانه ایشان را متهم به خاطره سازی و دروغ پراکنی نمودند!

آیت الله هاشمی و تکرار خاطره ای که سال 88 نقل کرده بود + موضع حاضران در جلسه

آیت الله هاشمی در این همایش خاطره ای را از همسر مکرمه امام نقل کردند؛ «در سال 84 یک موی بدنم راضی نبود کاندیدا شوم؛ همسر امام مرا خواست و به من گفت: امام این انقلاب را به دست شماها سپردند. آیا شما می‌دانید اینها چه کسانی هستند؟ همین صحبت‌های همسر امام سبب شد من قبول کنم و پذیرفتم.»

مطابق رویه مرسوم سالهای اخیر دلواپسان و بدخواهان آیت الله، این بار نیز بر طبل تهی اما پر صدای تخریب و هجمه بر آیت الله کوبیدند و او را به خاطره سازی متهم کردند و اینکه چرا فقط از مردگان خاطره نقل می کند که قابلیت اثبات آن وجود نداشته باشد. شاید محبوبیت روزافزون آیت الله و شکست های پیاپی دلواپسان از تدبیرهای او موجب شده که اینچنین بر تارهای عنکبوت دست آویزند و تشبث نمایند. چرا که:

اولاً این دوستان دلواپس که در این سالها کم حافظه بودن خود را بارها نشان داده اند، فراموش کرده اند که این خاطره را آیت الله هاشمی در چهلمین روز درگذشت همسر امام نقل کردند و آنچه در این همایش گفتند، بازنشر همان خاطره بود.

ثانیاً این برادران نگران به گونه ای القا می کنند گویی که آیت الله هاشمی سخن از جلسه ای می گویند که فقط ایشان و همسر امام حاضر بوده اند و حال که همسر امام فوت کرده اند دیگر این ادعا اثبات نمی شود! حال آنکه در جلسه مذکور افراد دیگری از بیت شریف امام حاضر بوده اند و بر صدق این ادعای صادق، شهادت می دهند.

نگارنده در تماسی که با بیت شریف امام و یادگاران ایشان داشت در مورد حاضران در جلسه مذکور سؤال کرد که در پاسخ روشن شد که سرکار خانم زهرا مصطفوی و سرکار خانم لیلی بروجردی و برخی دیگر از اعضاء بیت امام در این جلسه حاضر بوده اند. پس از اطلاع از این موضوع و برای اجازه نقل و تایید ادعای مذکور نگارنده در تماسی با نوه گرانقدر امام جناب حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی جویای شرح این جلسه و صحت و سقم ادعای فوق شد؛ و ایشان در پاسخ پس از استعلام از مادر گرانقدر و خواهر گرامی شان سخن آیت الله هاشمی را دقیقاً همان سخنی دانستند که همسر امام در جلسه مذکور به ایشان فرموده بود.

در ضمن خود حجت الاسلام والمسلمین مسیح بروجردی نیز بیان کردند که هرچند در جلسه فوق حاضر نبوده اما پس از آنکه به خانه باز می گردند، از شرح جلسه فوق و سخنان همسر امام به آقای هاشمی مطلع شده و تصریح می کنند که آنچه آیت الله هاشمی در همایش و قبل از آن در چهلم همسر امام در سال ۸۸ نقل کرده اند دقیقا همان جملاتی است که از حاضران در جلسه شنیده بود.

اما گذشته از آنچه در صدق ادعای آقای هاشمی بیان شد به نظر می رسد این برادران غوغاسالار ببیش از آنکه دلواپس خاطرات آقای هاشمی از افراد مرحوم شده باشند با شخص ایشان مشکل دارند و الا بر هر انسان منصف و شریعت مداری پر واضح است که در شرع مقدس اینچنین برخوردی روا نبوده ، نیست و نخواهد بود.

در پایان از این برادران دلواپس خواهشمند است که برای رفع دلواپسی های بعدی خود، خاطراتی را که آیت الله هاشمی از افرادی که در قید حیات هستند نقل می کند را مورد استعلام و بحث و بررسی قرار دهند - بالاخص خاطره ناگفته و بسیار مهمی که آیت الله هاشمی در همایش مذکور از آقای روحانی نقل کردند؛- تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.


ویدیو مرتبط :
قبر همسر گرامی امام خمینی (ره) در جوار ضریح امام (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطره آیت الله هاشمی از همسر امام (ره)


آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال 84 راضی نبودم که به رقابت های انتخاباتی وارد شوم اما خانم ثقفی من را خواستند و فرمودند امام(ره) این انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند، آیا می دانید اینها چه کسانی هستند و با انقلاب چه خواهند کرد و با این حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مراسم بزرگداشت خدیجه ثقفی همسر امام خمینی در تهران سخنرانی کرد.

مهمترین بخش های این سخنرانی هاشمی به این شرح است:


- رهبری با صراحت موقع رای دادن در انتخابات گفتند رای مردم حق الناس است یعنی هر آدمی حقی بر گردن کسی داشته باشد، این حق ساقط نمی شود و خداوند آن را نمی بخشد چون خدا عادل است البته این حرف مقام معظم رهبری سیاسی نیست و موضوعی اجتهادی است پس چطور می‌شود به خود حق بدهیم آن چیزی که مردم نمی خواهند بر مردم مسلط کنیم و آن چیزی که می‌خواهند، نگذاریم.

چون این حق الناس بزرگترین ظلم منکری است که می تواند در جامعه پیدا شود و باید تلاش کنیم سطح فکر جامعه را بالا ببریم با توجه به اینکه اگر فروع دین از بین برود اصول دین هم ازبین خواهد رفت اما توجه به فروع دین نباید به قیمت فراموش کردن اصول دین باشد.

- البته که توجه به فروع دین جزو واجبات است و حجاب زنان و نوع پوششان در جامعه دارای اهمیت است اما نباید بقیه مسائل از جمله ظلم‌ها، زندان‌های بی‌جا، سرکوب ها و حقوق ضایع شده مردم را فراموش کنیم.

- امام خمینی (ره) در مورد شنیدن صدای همسرشان از سوی غریبه ها حساس بودند اما بعدها دیدیم که دخترشان در حضورشان در جلسات سخنرانی می‌کنند چرا که متناسب با شرایط زمانی نسبت به شنیدن صدای همسرشان حساس بودند اما زمان دیگری پای سخنرانی دخترشان می نشستند.

- در تاریخ بعد از انقلاب انحرافاتی پیش آمد و متاسفانه نتوانستیم زن را در مقام واقعی خود قرار دهیم و وظیفه همه ماست که نصف جامعه را که هنوز مظلوم هستند، به مقام خود برسانیم.

- در سال 84 راضی نبودم که به رقابت های انتخاباتی وارد شوم اما خانم ثقفی من را خواستند و فرمودند امام(ره) این انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند، آیا می دانید اینها چه کسانی هستند و با انقلاب چه خواهند کرد و با این حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم.

- امروز بیت امام (ره) می تواند محور امید مردم ما باشد. بیت امام کانون مناسبی است که باید بر محور شمع امام (ره) نگهداری شود و نگذاریم افراد حسود و نادان این کانون را در نظر مردم تضعیف کنند. همانطور که تا به حال نتوانسته‌اند و هرچه کرده‌اند نتیجه عکس گرفته‌اند.

-  تقریبا همه افراد خانواده امام (ره) به انقلاب خدمت کرده‌اند غیر موارد استثناء که حتی در خانواده ائمه نیز این استثنائات وجود دارد.

- سیدحسن آقای خمینی روحانی نمونه و باهوش است. حاج سید حسن آقا در کنار یاسر آقا و علی‌آقا که برادرانشان هستند در زمینه حفظ آثار امام خمینی (ره) به خوبی تلاش می‌کنند و اگر بعضی خشکه‌مقدس‌ها یا دلواپس‌ها گاهی اذیت هایی می‌کنند همان‌هایی هستند که قبلا هم امام را اذیت می کردند اما همه به خوبی می دانیم که جامعه این خانواده را قبول دارند.

- بخاطر دارم روزی که امام (ره) فوت کردند به خاطر شرایط ویژه کشور و جلوگیری از دست درازی عراق و صدام تصمیم گرفته شد که رسماً درگذشت ایشان اعلام نشود و بیت ایشان علیرغم داغدار بودن به خوبی این مسئله را درک کردند تا فردای آن روز در جلسه خبرگان برای تعیین رهبری تصمیم‌گیری می‌شد. آقای روحانی به جلسه آمدند و خبرهایی از حضور ارتش عراق در چند نقطه را اعلام کردند پس در همان جلسه تصمیم‌گیری شد و خوب هم تمام شد یعنی همانطور که امام خمینی (ره) می خواستند، تمام شد.

- خانم خدیجه ثقفی روحیه سالم و بدون تملق و چاپلوسی و بدور از تظاهر به زهد داشتند چرا که وقتی از او می پرسیدند که آیا امام خمینی (ره)، امام زمان(عج) را می دیدند ایشان این حرف ها را شایعه می خواندند و نمی پذیرفتند و حتی در مورد ریاضت های امام خمینی (ره) آنچه را که واقعیت داشت به زبان می آوردند.