اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطره نگاری یک اروپایی که به ایران آمد


سایت روزنامه فایننشال تایمز لندن در گزارشی به افزایش سفر توریست های خارجی به ایران و سفر اخیر قطار لوکس اروپا به ایران پرداخته است.

نامه نیوز: سایت روزنامه فایننشال تایمز لندن در گزارشی به افزایش سفر توریست های خارجی به ایران و سفر اخیر قطار لوکس اروپا به ایران پرداخته است.

اکنون برای بسیاری از توریست ها، سفر به ایران آسان تر شده است. در ماه‌های اخیر مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که افزایش گسترده ای در میزان توریست های خارجی به وجود آمده است.

بر این اساس، تا ماه مارس گذشته، بیش از 4.5 میلیون نفر از ایران دیدن کردند که افزایش 35 درصدی در تعداد توریست های خارجی نسبت به سال گذشته را نشان می داد. این در حالی است که این آمار بیانگر آن است که تعداد توریست های اروپایی که از ایران دیدن کرده اند نیز شاهد رشد 200 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

ایران اکنون امیدوار است که رکورد سالانه 20 میلیون توریست تا سال 2025 را بزند.

نویسنده این گزارش که به همراه قطار لوکس اکسپرس از تهران عازم بوداپست شده بود در این باره می نویسد: قطار ما که طبق برنامه از پیش تعیین شده وارد تهران شده بود با تعداد زیادی از گوشی های هوشمند مواجه شد که فلش آنها به طور متداوم روشن می شد. شرکت کنندگان با ظاهر مناسب با فاصله از قطار و درکنار فرش قرمز ایستاده بودند؛ این در حالی است که گزارشگران تلویوزین نیز برای گرفتن تصاویر و داشتن نمای مناسب تر مردم را به کنار میزدند.

ما دو هفته را در ایران سپری کردیم و پیش از ترک این کشور به سمت مرزهای ترکیه، به شهرهای مشهر، کرمان، یزد، شیراز، پرسپولیس و اصفهان رفتیم.

پس از تهران اما اولین مقصد ما مشهد بود، هنگام رسیدن به ایستگاه شهر مشهد، ما با استقبال نماینده استاندار این شهر و یک کودک مواجه شدیم که به ما گل داد. رسیدن تعداد زیادی مسافران خارجی، همچنان یکی از اخبار مورد توجه در ایران است.

پس از مشهد ما در شهر کویری کرمان و یزد متوقف شدیم. پس از آن به شیراز رفتیم، شهری که به شعر و آرامگاه و پرسپولیس معروف است. پرسپولیس در سال 1971، نقش مهمی در تاریخ ایران بازی کرد. پرسپولیس مکانی است که با حضور بیش از 600 مهمان خارجی، جشن های 2 هزار و 500 ساله ایرانی برگزار می شدند.

ما صبح روز بعد در اصفهان بیدار شدیم، شهری که پایتخت فرهنگی ایران محسوب می شود. جایی که امپراطوری صفوی بهترین مهندسان، معماران و صنعتگران خود را برای ساخت زیباترین شهر در جهان اسلام، را به آن فرستاد.

قطار هرچه به شمال ایران نزدیک تر می‌شد، ایران هم سبزتر می شد. ما در نهایت از طریق مرزهای ترکیه این کشور را به مقصد بوداپست ترک کردیم.


ویدیو مرتبط :
خاطره فیلم عروسی زن و شوهر اروپایی-esabzevar.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد



 

دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد

 

منابع دیپلمک اتحادیه اروپا با اعلام اختلافات شدید میان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تأکید کردند که در نشست امروز وزرای خارجه این اتحادیه هیچ تحریم نفتی علیه ایران به تصویب نمی‌رسد.

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در خبری تحت عنوان "اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به دو نیم تقسیم شده است" به نقل از منابع دیپلماتیک، وجود شکاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران را گزارش کرد.

بنا بر این گزارش، منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند: اتحادیه اروپا که برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دهها ایرانی و شرکت‌های این کشور آماده می‌شود، همچنان بر سر هدف قرار دادن بخش نفت ایران دچار اختلاف است.

بنا به اعلام این منابع دیپلماتیک اروپایی، با توجه به وابستگی قابل توچه اسپانیا، یونان و ایتالیا به نفت ایران، هیچ تحریم نفتی علیه تهران در گفت‌وگوهای روز پنج شنبه وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: انتظار می‌رود وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز پنج‌شنبه خود در خصوص اعمال تحریم‌های مسافرتی و همچنین مسدود کردن دارایی‌های حدود ۱۴۰ شرکت و ۳۷ فرد ایرانی دیگر به توافق برسند و درخواست از سرگیری گفت‌وگوهای بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را نیز مطرح کنند.

هیچ توافقی میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران وجود ندارد

یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس از تحریم‌های نفتی علیه ایران حمایت می‌کنند، اما هیچ توافقی میان ۲۷ کشور وجود ندارد.

وی افزود: واردات نفت از ایران توسط کشورهای اروپایی اغلب به عنوان یکی از منافع ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفت بسیار زیادی را از ایران وارد می‌کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تأکید کردند: یونان رهبری مخالفت با تحریم‌های نفتی علیه ایران را بر عهده گرفته است.

بر اساس این گزارش، اطلاعات و آمار منتشر شده توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که واردات نفت خام از ایران در سال ۲۰۱۰ به رقمی حدود ۵.۸ درصد از کل واردات اتحادیه اروپا افزایش یافته است که رقم بسیار بالایی است و همین امر نیز ایران را به پنجمین تأمین کننده نفت اتحادیه اروپا پس از روسیه، نروژ، لیبی و عربستان سعودی تبدیل کرده است.

بنا بر این گزارش، در مجموع اسپانیا ۱۴.۶ درصد، یونان ۱۴ درصد و ایتالیا ۱۳.۱ درصد از کل واردات نفت خام از ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

همانطور که در رسانه‌های گروهی اعلام شده فرانسه از شرکای خود خواسته است تا تحریم‌های «بی سابقه ای» را علیه ایران مورد اجرا بگذارند. صحبت بر سر خودداری کامل از خریداری نفت و محصولات پتروشیمی از جمهوری اسلامی است. اولین گام در این رابطه را دولت آمریکا برداشته است.

مقامات واشنگتن همچنین اعلام کرده‌اند که در این رابطه روی حمایت روسیه از تشدید تحریم‌ها علیه ایران حساب می‌کنند. این در حالی است که مقامات مسکو چنین مسئله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

با این وجود، هفته گذشته نیز بسیاری از مقامات شرکت‌های نفتی اروپا مخالفت خود را با این تحریم‌ها اعلام کردند.../فارس