اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطره ضرغامی از ویگن!


رئیس رسانه ملی در یازدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به ذکر خاطره‌ای خواندنی از ویگن پرداخت.

خبرگزاری فارس: رئیس رسانه ملی در یازدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه به ذکر خاطره‌ای خواندنی از ویگن پرداخت.

 مراسم قدردانی از برگزیدگان یازدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه شب گذشته -18 آبان ماه- با حضور سیدعزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی، علی عسگری معاونت فناوری و توسعه صداوسیما و جمعی از کارکنان معاونت فنی در تالار جام جم مجتمع فرهنگی زیباکنار برگزار شد.

 سید عزت‌الله ضرغامی در این مراسم گفت: از صمیم قلب کارهای ارزشمند و متنوع این حوزه را تحسین می‌کنم. روز 16 آبان جلسه خوبی با رهبر معظم انقلاب داشتم و در حدود یک ساعت دیدار خصوصی که با ایشان داشتم، علی‌رغم اینکه در حوزه‌های دیگر مطالبی برای گفتن داشتم، احساس کردم به قدری در حوزه جنگ سرد مسائلی وجود دارد و نگرانی‌هایی ایجاد می‌شود که حتما باید گفته شود.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌ها و نقشه‌های شما بسیاری از نگرانی‌ها برطرف شده و ما امیدواری بسیاری داریم در جنگ سخت که در حوزه سخت‌افزاری رسانه بوده و جنگ روانی است، به موفقیت‌هایی برسیم. امروز نظام استکباری به رهبری امریکا در یک سو قرار دارد و یک طرف دیگر نظام عدالت‌خواه با محوریت جمهوری اسلامی است.

ضرغامی تصریح کرد: در مناظره‌های اخیر امریکا هم بیشتر صحبت‌ها بر محور جمهوری اسلامی بود که این مساله اخیر اوج اقتدار جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. بیشترین تمرکز آن‌ها روی عملیات روانی است. ما این رسانه‌ها را مرتبا رصد می‌کنیم. آن‌ها کوچک‌ترین اتفاقی را که در کشور می‌افتد و ارزش خبری ندارد، به قدری بزرگ‌نمایی می‌کنند که نشان دهند جنگ اقتصادی‌شان چه تاثیری روی ملت ایران گذاشته است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور ما رسانه ملی در همه حوزه‌ها توانسته سربلند باشد، اظهار داشت: اگر شبکه‌های ما را قطع می‌کنند نشان می‌دهد کارنامه این شبکه‌ها موفق و با نمره بالا است وگرنه با این هزینه سنگینی که برای استکبار دارد و با همه ادعاهایی که آن‌ها می‌کنند و خارج از هرگونه چارچوب عرفی و بشری است، به این دلیل بوده که دیگر نمی‌توانست تحمل کند. انگلیسی‌ها خیلی زودتر از بقیه بریدند، آن‌ها نمی‌توانستند ببینند این همه شبکه انگلیسی‌زبان دروغ می‌گوید و فقط پرس‌تی‌وی است که یک تنه حقایق را منعکس می‌کند.

رئیس رسانه ملی توضیح داد: این هزینه سنگین را دادند چون نمی‌توانستند تحمل کنند العالم در جریان بیداری اسلامی چقدر تاثیرگذار است. ما 50 پرونده مهم اعم از قطع شبکه، ارسال پارازیت و عدم تمدید قرارداد از آن‌ها داریم. اقدامات متعددی انجام دادند که همه آن‌ها به نوعی رفع و رجوع شد. این اقدام آخر را هم که انجام دادند به خاطر تاثیرگذاری شبکه‌های ما بود. امروز در شرایطی که ما در تحریم به سر می‌بریم و مشکلات زیادی در تامین تجهیزات رسانه‌ای داریم، این افتخارات عظیم در تاریخ کشور ثبت می‌شود.

ضرغامی تصریح کرد: اگر امروز کاملا خودکفا هستیم نتیجه تحریم‌هاست. اگر سازمان در انجام ماموریتش موفق است به دلیل توانمندی است که شما ایجاد کرده‌اید وگرنه اگر این پیام شنیده نشود، هیچ فایده‌ای ندارد. من هم به همین دلیل این مسائل را خدمت مقام معظم رهبری گفتم و ایشان تحسین کردند و من از اینکه بخشی از نگرانی‌های ایشان برطرف شد، خدا را شکر کردم و امروز هم خاطرم جمع شد که این ظرفیت‌های مختلف به مراتب بیشتر از چیزی است که من خدمت ایشان ارائه کردم.

رئیس رسانه ملی عنوان داشت: حادثه قطع شبکه‌های ماهواره‌ای، کشور را متوجه کرد که زودتر ماهواره مستقل خود را راه‌اندازی کند. مذاکرات چهارجانبه بین سازمان صداوسیما، وزارت ارتباطات، وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده تا پخش تلویزیونی از ماهواره اختصاصی جمهوری اسلامی آغاز شود. امیدوارم امروز که به برکت فکر و توانمندی فرزندان ملت وارد بسیاری از این عرصه‌ها شده‌ایم، در این زمینه نیز موفق باشیم. دنیا شاهد ماهواره تلویزیونی جمهوری اسلامی خواهد بود و ما برای همیشه خودکفا خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای استفاده از کلیه ظرفیت‌های فنی سازمان اولین قدم آشنایی کامل و دقیق با این ظرفیت‌هاست. خیلی اوقات ما نمی‌دانیم چه تجهیزاتی در انبارهایمان است و این تجهیزات خراب می‌شود. ما در اجلاس غیرمتعهدها کاری که در ارسال سیگنال انجام دادیم، این بود که در بیش از 20 نقطه ارتباط مستقیم ایجاد کردیم.

از هواپیما تا هتل که رئیس جمهور هم در صحبت‌هایش به این مساله اشاره کرد. البته یک بعد آن اقتدار نظام است و علی‌رغم همه تبلیغات منفی که همه منتظر بودند کوچک‌ترین بهانه‌ای برای اجلاس پیدا کنند، ما این کار را به خوبی انجام دادیم و فضایی ایجاد کردیم که ارتباط زنده با امنیت کامل از 20 نقطه فراهم شود. این اقتدار نظام است. از یک طرف اقتدار شماست که توانستیم این کار را انجام دهیم.


* خاطره خواندنی ضرغامی از ویگن/ حاج آقا کلوزآپ!

 ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش به مدیریت داشته‌ها اشاره کرد و در این باره به ذکر خاطره‌ای از دوران مدیریتش بر ‌معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.


او گفت: آن زمان دو سالن نمایش فیلم ارشاد توسط پیرمردی از اقلیت‌های کشورمان به نام ویگن نگهداری می‌شد. او فردی بسیار با دقت و متعهدی بود و از آنچه که در اختیارش قرار گرفته بود به خوبی محافظت می‌کرد و تا زمانی که سالن‌ها دست ایشان بود، هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: یک بار سر فیلمی که قرار بود به جشنواره فیلم فجر برود، به خاطر وجود چند کلوزآپ از خانمی آرایش کرده که از کلاه‌گیس هم استفاده کرده بود، با سازنده به اختلاف خورده بودیم. تا اینکه قرار شد من به عنوان داور فیلم را با سازنده ببینیم و او آن‌ها را حذف کند.

روزی که برای تماشای فیلم به سالن ویگن رفته بودیم، سازنده فیلم مدام صحبت می‌کرد تا حواس من را از کلوزآپ‌ها پرت کند و من کمتر از آن‌ها حذف کنم، اما ویگن که فردی بسیار متعهد بود و در این مدت گوشه‌ای ایستاده بود، هرگاه کلوزآپ آن خانم می‌آمد، برای اینکه از دستمان در نرود می‌گفت حاج آقا کلوزآپ.

سازنده که از این حرکت ویگن ناراحت شده بود گفت که تو برای چه در کار ما دخالت می‌کنی؟ او هم پاسخ داد من تعهد دارم و تا زمانی که اینجا کار می‌کنم، وظایفم را به درستی انجام خواهم داد.


ویدیو مرتبط :
ضرغامی - خاطره ای از اهمیت یادگیری زبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطره عجیب ضرغامی از دوران کودکی


رئیس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح رادیو نمایش خاطره ای از زمان کودکی خود نقل کرد.

عزت الله ضرغامی  با اشاره به خاطرات کودکی اش گفت: ما خانواده ای 11 نفره ای بودیم و من بچه هشتم . به یاد دارم تا سال 58 پدرم تلویزیون نخریده بود و ما با رادیو زندگی می کردیم در واقع می توانم بگویم با نمایش های رادیو دلخوش بودیم. هر شب قصه های متنوعی را از هنرمندان ارزشمند و در ژانرهای متنوع می شنیدیم حتی وقتی ژانر قصه وحشت بود سرمان را زیر لحاف می کردیم تا از ترس به جایی پناه برده باشیم.

منبع: خبرآنلاین