اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطره‌ای از امام برای پرهیز از دروغ در رسانه


مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با ذکر خاطره‌ای از امام (ره)، تاکید ایشان بر پرهیز از دروغ گفتن و نوشتن کلمات ناسزا در گزارش‌ها و اخبار را یادآور شد.

ایسنا: مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با ذکر خاطره‌ای از امام (ره)، تاکید ایشان بر پرهیز از دروغ گفتن و نوشتن کلمات ناسزا در گزارش‌ها و اخبار را یادآور شد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: در دولت جدید شاهد تغییرات و تحولاتی هستیم و افرادی که برای خدمت انتخاب می‌شوند، حساب‌شده است.

حجت‌الاسلام سید محمود دعائی که در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان حاضر شده بود، گفت: در استان کرمان افرادی را برای سکانداری این منطقه در اختیار داریم که سرشار از تجربه هستند و سابقه درخشانی در امر نهضت و دفاع از میهن دارند.

دعائی اظهار کرد: مردم کرمان بسیار فهیم و هوشمند هستند و اگر مطلبی را مطرح نمی‌کنند، دلیل این نیست که آن را درک نکرده و از کنار مسئله به راحتی عبور کردند.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات همچنین در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به حوادث تلخ غزه، گفت: امام خمینی(ره) در جریان دفاع از فلسطین همیشه پیشقدم بودند و نخستین پیشوای روحانی اسلامی بود که فتوای بهره‌گیری از وجوه شرعی را به نفع سازمان‌های آزادی‌بخش فلسطین صادر کرد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار عنوان کرد: امام خمینی (ره) دو رهنمود را به شخص بنده برای فعالیت در عرصه خبر داشتند.

وی افزود: من در یکی از گزارش‌های آن زمان در مطلبی به منظور رسوایی و افشاگری رژیم پهلوی از تعابیری استفاده کرده ‌بودم و امام راحل ما را از دروغ گفتن و نوشتن کلمات ناسزا در گزارش‌ها و اخبار منع کردند.

دعائی تصریح کرد: امام (ره) به من فرمودند که شما گفته‌اید ما یک وجب زمین نیز نداریم، در حالی که زمین کشاورزی پدری ما در خمین است و تعابیری را هم در مورد رژیم پهلوی به کار برده بودیم که امام به ما گفتند این کار را انجام ندهید.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به حرمت‌گذاری امام راحل به افراد گفت: امام خمینی(ره) در جریان دفاع از فلسطین همیشه پیشقدم بودند و نخستین پیشوای روحانی اسلامی بود که فتوای بهره‌گیری از وجوه شرعی را به نفع سازمان‌های آزادی‌بخش فلسطین صادر کرد.

وی افزود: در آن دوران یک روحانی‌نما مدعی شد که وجوه شرعیه کمک به فلسطینی‌ها را ماموریت دارد تا جمع‌آوری کند و مردم تعجب کردند که چرا امام فردی گمنام را انتخاب کردند، لذا به امام نامه نوشتیم و صحت آن را جویا شدیم.

دعائی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) حتی افرادی را که علیه ایشان کار و خیانت می‌کردند، حرمت نگه می‌داشتند.


ویدیو مرتبط :
دروغ پردازی رسانه های آزاد BBC

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وجود بحران اقتصادی در ایران دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی است



سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: برخی از مردم چین فکر می‌کنند ایران کشوری جنگ‌زده و از لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی است ولی اینها تلقین‌های دروغین رسانه‌های غربی است که باید از طریق رسانه‌های کشورهای مستقل اصلاح شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، رامین مهمان‌پرست صبح جمعه 13 مرداد و طبق برنامه قبلی با جیانگ زو شینگ معاون دبیر کل دولت محلی شانگهای  دیدار و گفتگو کرد.
معاون دبیرکل دولت محلی شهر شانگهای که در حال حاضر قطب اقتصادی چین است، در ابتدای دیدار گفت: چین و ایران دو تمدن باستانی هستند که روابط تجاری خوبی با هم داشته‌اند و در سال‌های اخیر هم همکاری‌های تجاری، توریستی و بازرگانی روند رو به رشدی داشته است. سال گذشته ما 40 امین سال برقراری روابط سیاسی دو کشور را پشت سر گذاشتیم و باید این دوستی سنتی ایران و چین را غنیمت بدانیم و امیدواریم با همکاری‌های مشترک زندگی بهتری برای مردم دو کشور بسازیم.
وی با اشاره به ساختار و اهمیت اقتصادی شهر شانگهای بیان کرد: برنامه دولت چین تقویت این شهر از لحاظ اقتصادی است و در این مسیر روابط تجاری شانگهای و ایران نیز می‌تواند تقویت شود.
در این مراسم سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اشاره کرد: از زمانی که جاده ابریشم نقش مهمی در اقتصاد آسیا داشت روابط تجاری ایران و چین نیز آغاز شده و با توجه به اینکه آینده اقتصادی دنیا نیز در دست کشورهای آسیایی خواهد بود، ایران و چین می‌توانند با همکاری هم نقش مهمی ایفا کنند. ما می توانیم با روابط دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه تحولات اقتصادی مهمی را در آسیا رقم بزنیم.
وی ادامه داد: تولیدات فیلم و سریال وقتی از آسیای شرقی و چین به ایران می‌آید با استقبال خوبی رو به رو می‌شود و اگر آثار سینمایی ایران نیز در چین به نمایش درآید، مخاطب خود را خواهد یافت. البته رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های مشترک دو کشور بسیار مهم هستند و رسانه‌ها باید اخبار آخرین تحولات دو کشور را به اطلاع مردم جهان برسانند. برخی از مردم چین فکر می‌کنند ایران کشوری جنگ‌زده و از لحاظ اقتصادی در وضعیت بحرانی است ولی واقعیت چیز دیگری است و اینها تلقین‌های دروغین رسانه‌های غربی است که باید از طریق رسانه‌های کشورهای مستقل اصلاح شود.
مهمان‌پرست با تاکید بر اینکه همکاری‌های مشترک در حوزه ورزش نیز می‌تواند به شناخت و تعامل بهتر مردم دو کشور کارساز باشد، بیان کرد: ما اگر بتوانیم با کمک ابزار دیپلماسی عمومی روابط دو کشور را گسترش دهیم در روابط سیاسی نیز کارها بهتر پیش می‌رود.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پایان گفت: مردم چین مردمی هستند که سفر زیاد می‌روند و اگر درباره ایران بیشتر بدانند حتما ایران هم یکی از مقصدهای گردشگریشان خواهد شد و ما باید با نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری دو کشور صنعت توریسم را نیز تقویت کنیم. همچنین من به شما برای بردن مدال‌های زیاد در المپیک لندن 2012 تا امروز، تبریک می‌گویم..../مهر