اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطرات یک جمع کننده دیش ماهواره



اخبار, اخباراجتماعی,ماهواره


 اخباراجتماعی - خاطرات یک جمع کننده دیش ماهواره


امروز از پادگان مارا سوار مینی بوس کردند و گفتند که باید برویم غرب تهران، اول نگفتند برای چه کاری، بعد که رسیدیم منطقه مورد نظر، فرمانده برایمان توضیح داد که غرب (منظورش غرب تهران نبود،خارجی ها بود) با استفاده از ابزارهای ارتباطی می خواهد که فرهنگ مارا تخریب کند، به همین خاطر این همه کانال ها روی ماهواره های هات برد، عرب ست، ترک ست اون یکی چی بود زیر ترک ست، آها، یاه ست ( همه را می دانست) گذاشته که مردم ما برنامه های صداوسیمای خودمون را ول کنن و برن سراغ اونا و مزخرفات شونو نیگاه کنن،به همین خاطر ما امروز می خوایم بریم به جنگ این غربی ها.


روزنامه ابتکار روز یکشنبه درادامه این مطلب به قلم امیر فضل الهی که خاطرات یک جمع کننده دیش ماهواره را بیان می کند به نقل از وی نوشت: فرمانده وقتی احساس کرد خوب توجیه شدیم،گفت که به یه محله میریم که چند مجتمع مسکونی هست که پشت بامشون هر نیم متر یه دیش ماهواره و توی بالکناشون چندتاچندتا هست و هرچی هم که همین صداوسیمای خودمون درباره مضرات این ماهواره برنامه پخش کرد، مردم اصلا نگاه نکردن که یه خورده ارشاد بشن، اینه که امروز می ریم و از طریق عملیات «راپل» بالای سرشون فرود میاییم و غافلگیرشون می کنیم، این چندماه خیلی آموزش دیدیم.

ما رفتیم اونجا دیدیم اووه چقدر بشقاب روی پشت بام هاشونه، انگار سفره چیدن می خوان غذا بخورن، ما رفتیم اونجا یک کیفی می داد.

با پا همچین می زدیم زیر این دیشا که این به اون می خورد و اون به اون یکی، مثل دومینو همیجور روی پشت بام می افتادن.

خم کردنشون خیلی باحال بود،پاتو می گذاشتی وسط دیش بعد با دستت لبه شو می گرفتی و به طرف داخل فشار می دادی، یه دفه یه دیش دایره تبدیل به یک حلبی لوله شده می شد.

در یه فرصت که تنها بودم، گوشی کوچک موبایل را از توی جورابم درآوردم، روشن کردم و یه اس. ام. اس به بابا زدم که «دارن میان».

بابا هم جواب داد:«ممنونتم پسرم خوشحالم که دختر نشدی»، اشک توی چشام جمع شد.

هر وقت که می خوان دیش ها را جمع کنن فورا به بابا خبر می دم و بابا هم زود هم خودش جمع می کنه و هم به همسایه ها خبر میده.

همسایه ها هر وقت منو می بینن یه جوری بهم سلام می کنن که انگار بچه شونو از یه گروگانگیری 10میلیارد تومنی نجات دادم، یک همچین وضعیتی من تو محل دارم.

بعد هم که کارمون تموم شد یه اس. ام. اس زدم به یاشار بهش خبر دادم که دیش های جدید آماده کن.

همین امروز ما روی پشت بوم دو مجتمع نزدیک به 80 دیش را جمع کردیم و بردیم،یک مارمولکیه،همین که مامورا از جمع آوری دیش برمی گردن، او خودشو به سرعت به محل می رسونه.

حالا هم که گفته میشه می خوان با جرثقیل بالابر برن تو بالکن خانه ها، شاید به اندازه عملیات «راپل» جواب بده ولی به اندازه اون کیف نمیده.
 اخبار اجتماعی - ابتکار


ویدیو مرتبط :
دیش های ماهواره جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی جنتی: هر کجا دیش های ماهواره را جمع کردیم، دو روز بعد دیش ها برگشت / انگار برای کار و کاسبی نصّاب ها دیش ها را جمع می کنیم



اخبار,اخبار اجتماعی ,دیش های ماهواره

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهدیدهای مختلف فرهنگی علیه نسل جوان کشور، گفت: باید با مصون سازی، آسیب پذیری فرهنگی جوانان کشور را به حداقل برسانیم.

هر کجا دیش های ماهواره را جمع کردیم، دو روز بعد دیش ها برگشت؛ انگار برای کار و کاسبی نصّاب ها دیش ها را جمع می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تهدیدهای مختلف فرهنگی علیه نسل جوان کشور، گفت: باید با مصون سازی، آسیب پذیری فرهنگی جوانان کشور را به حداقل برسانیم.

به گزارش انتخاب، «علی جنتی» شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد جامع گرمسار افزود: چاره ای جز این نداریم که از نظر فرهنگی و دینی جوانان کشور را در برابر مسایل سوء فرهنگی واکسینه کنیم.

وی با بیان اینکه نه می توانیم تمام دیش های ماهواره را از روی بام ها جمع کنیم و نه می شود شبکه های اجتماعی را به طور کامل بست، ادامه داد: هر کجا دیش های ماهواره را جمع کردیم، دو روز بعد دیش ها برگشت و انگار فقط برای کار و کاسبی نصّاب ها دیش ها را جمع می کنیم.

وی تصریح کرد: امروز قدرت های جهانی برای تمام کشورها نقشه دارند و به بهانه جهانی شدن، می خواهند تمام ملت ها شبیه خودشان شوند، یعنی حتی زبان و نوع لباس پوشیدن کشورهای جهانی سومی مثل آنها شود.

جنتی با تاکید بر ایجاد پایداری فرهنگی در کشور به منظور مصون ماندن از آسیب های فرهنگی دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال تغییر رفتار شهروندان به ویژه جوانان ایران است.

وی با اشاره به اینکه بُعد فرهنگی ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی زبانزد تمام منطقه شده است، اضافه کرد: فرهنگ وجهه بارز ملت ایران از دیرباز بوده است.

وی گفت: حتی دشمنان نظام اسلامی ایران نیز به وجود ریشه های عمیق فرهنگی در ایران اعتراف دارند و اکنون پاسداری از فرهنگ اسلامی ایرانی یک وظیفه ملی است.

جنتی با گرامیداشت یاد و خاطره مبارزان و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، به بیان ظلم و ستم دوران ستمشاهی و روایتی از درایت های امام خمینی (ره) در جریان انقلاب پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه (دیروز) در سفر به استان سمنان، پس از افتتاح نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری و شرکت در اختتامیه دومین دوسالانه کتاب این استان در سمنان، در همایش توسعه فرهنگی، عدالت اجتماعی و تمدن اسلامی در گرمسار نیز شرکت کرد.

جمعی از مسوولان استان سمنان و امام جمعه و نمانیده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در این مراسم حضور داشتند.
اخبار اجتماعی - انتخاب