اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطرات حسن‌جوهرچی از «او یک فرشته بود»


گروه «پشت ماه» با حضور در لوکیشن سریال «او یک فرشته بود» و در گفت و گو با حسن جوهرچی خاطرات او از این سریال رمضانی را به تصویر کشیدند.

خبرآنلاین: گروه «پشت ماه» با حضور در لوکیشن سریال «او یک فرشته بود» و در گفت و گو با حسن جوهرچی خاطرات او از این سریال رمضانی را به تصویر کشیدند.

محمد هوشمند تهیه‌کننده «پشت ماه» در این باره گفت: «شبکه مستند،‌ با انتخاب 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال‌های اخیر در گفت و گو با تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آن‌ها سراغ پشت پرده این آثار در برنامه «پشت ماه» رفته است.»

 «صاحب‌دلان»، «اغما»،‌ «ملکوت»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش» و «مثل هیچکس» از جمله این 25 سریال هستند  و البته  قرار است به سراغ سریال های رمضان امسال همچون « مدینه » که سیروس مقدم در حال ساخت آن برای ماه رمضان شبکه یک است ، نیز برویم.

هوشمند ادامه داد: «به این منظور حسن جوهرچی جلوی دوربین برنامه « پشت ماه » حاضر شد و خاطراتش از پشت صحنه ، مراحل ضبط و حواشی «او یک فرشته بود» را تعریف کرد. همچنین در صدد هستیم تا در گفت و گو با دیگر بازیگران این مجموعه و تصاویر آرشیوی که از پشت صحنه این سریال وجود دارد ، قسمتی از «پشت ماه» را به این مجموعه به یاد ماندنی اختصاص دهیم.»

«پشت ماه» با هدف به تصویر کشیدن پشت پرده بهترین سریال های رمضانی سال های اخیر سیما به تهیه کنندگی محمد هوشمند در شبکه مستند تولید می شود و قرار است در ماه مبارک رمضان از این شبکه روی آنتن برود.


ویدیو مرتبط :
آهنگ جدید حسن جوهرچی و دامون نوردین ---- نفرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرج 80 ساله شد / خاطرات همایون خرم و حسن ناهید از سالها همکاری با استاد آواز ایران



استاد ایرج,کنسرت استاد ایرج,ایرج,کنسرت ایرج,آلبوم جدید ایرج,

در سالروز تولدم آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی ایرانیان در همه جای دنیا را از خداوند بزرگ دارم.

شبکه ایران/ نداسیجانی:  حسین خواجه امیری متخلص به (ایرج) ازموفق ترین و سرشناس ترین خوانندگان موسیقی اصیل ایران است و با توجه به بیش از نیم قرن فعالیت های موسیقی جاودان و بی نظیری که در ایران زمین به ثبت رسانده است همچنان مسیرعلاقه وعشق خود را می پیماید و با انتشار آلبوم "قصه زندگی" در سال جاری اثبات کرد هنروعشق یک هنرمند هرگز نمی میرد.

 استاد ایرج,کنسرت استاد ایرج,ایرج,کنسرت ایرج,آلبوم جدید ایرج,

 هنر در خانواده خواجه امیری مورثی و همچنان پابرجا است و فرزندان وی احسان خواجه امیری (خواننده) و الیکا خواجه امیری (نوازنده و مدرس پیانو) نیز میراث دار هنر پدر می باشند.
حسین خواجه امیری در 1311/10/11 در خالدآباد نطنز در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد. پدروی که از صدایی خوش و رسا برخوردار بود و ردیف می‌دانست، مدت‌ها او را تحت تعلیم خویش قرار می‌دهد. حسین در همان زمان در مراسم تعزیه خوانی شرکت می‌کرد و نزد تعزیه خوانانی که ردیف و دستگاه می‌دانستند به یادگیری آواز پرداخت.

 استاد ایرج,کنسرت استاد ایرج,ایرج,کنسرت ایرج,آلبوم جدید ایرج,

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تهران رفت و در سال 1326 به مکتب استاد ابوالحسن صبا راه یافت و به مدت دو سال پیاپی در محضر ایشان دانسته‌های خویش را تکمیل نمود و به وسیله ایشان به رادیو ایران معرفی شد و به اجرای برنامه با ارکستر ابراهیم خان منصوری آغازید. وی پس از مدتی به دانشکده افسری رفته و شبهای جمعه که آزادی داشته از ساعت 30/7 تا 8 دربرنامه ارتش شرکت و با ارکستر محمد بهارلو به اجرای برنامه میپرداخته ودر همان زمان به خاطر محدودیت های ارتش نام مستعار(ایرج) را که در اصل نام برادرش بود برای خود بر میگزیند.
ایرج در سال 1336به دعوت داوود پیرنیا به برنامه گلها راه میابد و در اولین همکاری خود با برنامه گلها برگ سبز 43 را در مایه ی شور-ابوعطا و با همکاری : علی تجویدی و فرهنگ شریف و امیر ناصر افتتاح می خواند و همکاریش با برنامه گل‌ها ادامه می‌ابد. ایرج علاوه بر اجرای برنامه های مختلف رادیویی به اجرای ترانه و آواز برای فیلم‌های فارسی همت گماشت و به لب خوانی ترانه های وی میپرداختند. استاد ایرج با هنرمندان زیادی مانند: پرویز یاحقی، اسدالله ملک، جلیل شهناز، فریدون حافظی، فرهنگ شریف، امیر ناصر افتتاح، جهانگیر ملک، حسن کسایی، لطف الله مجد، علی تجویدی، رضا ورزنده، منصورصارمی، محمد موسوی، احمد عبادی، حسن ناهید، انوشیروان روحانی، همایون خرم، حبیب الله بدیعی و بسیاری از نوازندگان و البته خوانندگان دیگر همکاری داشته و مورد تایید و تحسین آن‌ها بوده است. از شاگردان ایرج می‌توان به امیر احسان فدایی اشاره کرد. استاد ایرج در دوران فعالیت هنری خود بیش از 1000 آواز و تصنیف و ترانه در برنامه‌های مختلف خوانده است.

 استاد ایرج,کنسرت استاد ایرج,ایرج,کنسرت ایرج,آلبوم جدید ایرج,

منتظر آلبوم جدیدم  باشید
استاد ایرج با توجه به کهولت سن و بیماری خویش در گفتگویی کوتاه با شبکه ایران در سالروز تولد خود آرزوی سلامتی و موفقیت تمامی ایرانیان در همه جای دنیا را از خداوند بزرگ خواستارشد و گفت:"منتظر آلبوم جدیدم با آهنگ های خوب آن باشید."

اما دوستان هنرمندی چون استاد همایون خرم استاد حسن ناهید و احسان فدایی نیز در گفتگو با شبکه ایران در پیامی کوتاه ارادت و علاقه خود را به این استاد بزرگوار ابراز کردند.

امید همه آرزوهای خوب را برای این مرد خوش سیرت دارم
استاد همایون خرم نوازندهٔ نامدارویولن، موسیقیدان و آهنگساز سرشناس موسیقی ایرانی در سالروز تولد استاد ایرج می گوید: " به آقای ایرج عزیزم تبریک می گویم و امید همه آرزوهای خوب را برای این مرد خوش سیرت دارم."
وی درباره خاطرات خود با استاد آواز ایران افزود: "در برنامه گلها که با آقای ایرج همکار بودم تمام آن روزها برای من خاطره است. هر زمان که در برنامه گلها با آقای ایرج برنامه آوازی داشتیم و آهنگی که من داشتم و اوازش با آقای ایرج کار میکردیم،تبدیل به خاطره شد."

استاد حسن ناهید نوازنده برجسته سازنی نیز درباره سالروز تولد استاد ایرج گفت:" بنده به سهم خودم سالروز تولد استاد ایرج را به همه هنردوستان و هموطنان عزیزم تبریک می گویم ."
وی افزود: "آشنایی من با استاد ایرج به پیش از 44 -45 سال پیش یا قبل از آن زمان بر می گردد."
صدای استاد ایرج بی نظیر است
استاد ناهید ادامه داد: "اغلب فعالیت های کاری من و استاد ایرج در برنامه ارکستر سوم به سرپرستی استاد همایون خرم بود. به یاد دارم آن زمان دو تا از کارهای من با استاد ایرج که در دستگاه شور و دیگری همایون بود بصورت صفحه سی و سه دور ضبط و در بازار پخش شده بود.  از آن سال به بعد همکاری من با ایشان ادامه داشت تا بعد از انقلاب در ارکستری با حضور مهیار فیروز بخت که من و استاد ایرج در آنجا اجرا داشتیم .همچنین یک آلبوم که فکر کنم نام آن "رازو نیاز" بود نیز منتشر کردیم."
وی اظهار داشت: "همیشه قدرت صدای استاد ایرج را تحسین می کنم. ایشان در زمان خودشان از نظر قدرت صدایی بی نظیر بودند و هستند.آقای ایرج کارهای بسیارارزنده ای را به گلها ارائه داده اند. البته دقیق بخاطر ندارم که در چند کار باایشان همکاری داشته ام چون زمان زیادی گذشته است."
استاد برجسته نی گفت:"آرزو می کنم استاد ایرج همیشه سلامت و خوشحال باشند. "
 
همکاری مجدد احسان فدایی در آلبوم جدید استاد ایرج
احسان فدایی خواننده خوب کشورمان که در تیتراژسریال تلویزونی "چمدان"با استاد ایرج همخوانی داشتند ضمن عرض تبریک و آرزوی سلامتی برای این استاد بزرگوارگفت: تمام لحظاتی که در کنار استاد ایرج بوده ام برای من خاطره است.
وی افزود: خبر خوبی که برای دوستداران این استاد بزرگوارم دارم همکاری مجدد بنده با استاد ایرج درآلبوم جدیدشان است که بزودی منتشر خواهد شد. "

منبع:inn.ir