اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاطرات احمدی نژاد از یازده روز خانه نشینی منتشر شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,محمود احمدی‌نژاد

این روزها مد شده هر کسی که دستش به مصاحبه کننده‌ای می رسد، یک راست می رود سراغ یازده‌روز خانه‌نشینی محمود احمدی‌نژاد و خودش را هم به نوعی دخیل در ماجرا می کند و معمولا هم در نقش نصیحت‌کننده رئیس جمهور سابق ظاهر می‌شود.

توی این فکر بودم که چرا رئیس جمهور سابق خودش هیچ خاطره ای از آن یازده روز بازگو نمی کند، که بالاخره یکی از دوستان که در زمان احمدی نژاد همین طوری در نهاد ریاست‌جمهوری استخدام شده بود و نه در همان دوره و نه در دوره فعلی کار خاصی ندارد و برای خودش در محوطه نهاد ریاست‌جمهوری چرخ می‌زند برگه‌ای در اختیار من داد که نشان می‌دهد به خط رئیس‌جمهور سابق است و بخشی از یادداشت‌های وی در یازده روز است.

 

این دوست ما تعریف می‌کند که چون بیکار بوده به همه جا سرک می‌کشید که اتفاقی توی یکی از زیرزمین‌ها چشمش به یک گونی می‌افتد. درش را باز می‌کند و می‌بیند که پر از کاغذ است. خلاصه شروع می‌کند به فضولی، که کاغذ مذکور را می‌بیند و می‌فهمد که مربوط به دکتر محمود احمدی نژاد است آن را به دست من می‌رساند که من هم بدون هیچ گونه دخل و تصرفی آن را در ادامه می‌آورم:


روز اول:
امروز نرفتم سرکار. به خانواده گفتم که سرم درد می‌کند. نه که بخواهم دروغ بگویم،نه.نمی‌خواهم خانواده را درگیر مسائل کاری کنم.


روز دوم:
از نهاد زنگ زدند‏.‏ گفتم: امروز نمی آیم. نگفتم چرا. حالا خودشان کم کم می‌فهمند.


روز سوم:
بازهم زنگ زدند، گفتم: امروز هم نمی‌آیم.نمی‌دانم کی می‌خواهند متوجه شوند حتما دلیلی دارد که نمی‌آیم.


روز چهارم:
امروز آقاتهرانی آمد‏ در زد به خانم گفتم بگوید: استراحت می‌کنم.گفت، ‏آقاتهرانی هم برگشت. بعدا ناراحت شدم‏ ایشان از نمایندگان حامی ما در مجلس است و استاد اخلاق کابینه هم هست. گفتم زشت است که فکر کند دست به سرش کردم و از نظر اخلاقی نمره ام کم بشود. این بود که خودم زنگ زدم دوباره آمد. این بار راهش دادم. تازه از سفر چین برگشته بود‏ یک سوغاتی هم از آن جا برای من آورده‌بود که تشکر کردم. حرف‌هایی گفت و جواب‌هایی شنید که اینجا جای طرحش نیست. در آخر گفت که نمایندگان فهمیدند و می خواهند استیضاح کنند. گفتم: خودتان که می‌دانید من عاشق این هستم که بیایم توی مجلس و حرف بزنم. به نمایندگان بگو اگر جرات دارند استیضاح کنند. که بلند شد و رفت. می دانم که استیضاح نمی کنند.


روز پنجم:
امروز کسی نیامد، من هم گرفتم خوابیدم. خیلی کسر خواب داشتم.


روز ششم:
امروز یکی از بزرگان از شیراز آمد و شروع کرد به نصیحت که من همه اش گفتم :” چشم، هرچی شما بگین” بعد گفت: “پس بلند شو برو سرکارت” که عذرخواستم و گفتم: سرم درد می کند. بلند شد رفت.


روز هشتم:
امروز هم خوب بود، گرفتم خوابیدم. ولی کنجکاو بودم ببینم دوباره چه کسی می‌آید.


روز نهم:
امروز هم کسی نیامد. صحبتش از توی اتاق داد زدم: :" آهای بچه این دفعه اگه درو از جا کندن هم منو بیدار نمی کنی‏، فهمیدی!” نمی دانم چرا این قدر کلافه ام.


روز دهم :
امروز هم روحانی بزرگواری آمد و گلایه کرد که این چه وضعی است که درست کرده‌اید؟ و خیلی حرف‌های دیگر هم زد که من همه‌اش احترام می‌کردم و می‌گفتم : “بله چشم” گفت :پس به فکر استعفا باش.


الان که ظهر شده کسی نیامد. بلند شدم و پتو را جمع کردم. زنگ زدم به مطب دکتر خانوادگی و گفتم یک گواهی پزشکی استراحت یازده روزه برایم بنویسد.

 

 اخبار سیاسی - همدلی / امیر فضل اللهی


ویدیو مرتبط :
11 روز خانه نشینی دکتر احمدی نژاد دروغ یا واقعیت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با وجود یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد چگونه می‌خواهد برگردد؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدی نژاد

  این روزها در شبکه های مجازی متنی دست به دست می شود که حاکی از آمادگی احمدی نژاد برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آینده است. این درحالی است که سخنگویان او اعلام کرده بودند وی هیچ گونه برنامه ای برای انتخابات 94 و 96 ندارد. اما آیا او به خاطر یازده روز خانه نشینی و تمرد از فرمان رهبری باز هم تایید صلاحیت می شود؟

تشدید دوگانه هاشمی – احمدی نژاد
بیراه نیست بگوییم نگاه به احمدی نژاد پیش از مناظره های انتخابات سال 88 همان نگاه بعد از انتخابات و مناظرات است. در مناظرات انتخاباتی احمدی نژاد او دوگانه هاشمی – احمدی نژاد را تقویت کرد تا از طریق تخدیش آیت الله بتواند دور دوم نیز بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند.

 

هرچند اصولگرایان حامیان اصلی او بودند اما رفته رفته مشخص می شد احمدی نژاد با اصولگرایان نیز زاویه دارد. نام بردن از ناطق نوری در مقابل میرحسین موسوی و یکشنبه سیاهی که در مجلس برعلیه علی لاریجانی رقم خورد همه گواه بر این بود که احمدی نژاد قصد ارائه قرائت دیگری از انقلاب دارد. به گفته برخی از تحلیل گران احمدی نژاد در سال 90 با یازده روز خانه نشینی و تمرد از فرمان مقام معظم رهبری به یک ساختارشکنی در نظام جمهوری اسلامی دست زد. به گونه ای که بسیاری از موافقان او حتی از اعضای جبهه پایداری که همراهی با مشایی را بزرگترین اشتباه او می‌دانستند پس از این اتفاق به مخالفت علنی با احمدی نژاد پرداختند.


آمادگی احمدی نژادبرای ریاست جمهوری 96
پس از ریاست جمهوری احمدی نژاد نزدیکانش اعلام کردند او نه برنامه ای برای انتخابات سال 96 دارد و نه می خواهد در انتخابات مجلس 94 از کسی حمایت کند. احمدی نژاد در انتخابات مجلس از هیچ کس حمایت نکرد اما در اظهار نظری به اصولگرایان و ائتلاف آنها حمله کرد. طی روز های گذشته در شبکه های مجازی گمانه زنی هایی از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مطرح شده است.


در این مطلب آمده است: «یک منبع مطلع گفت که وی بعد از ماه مبارک رمضان، برنامه های انتخاباتی خود را با هدف رقابت با حسن روحانی کلید خواهد زد. هرچند احمدی نژاد از مدتها قبل برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برنامه داشته، اما شکست اصولگرایان در انتخابات هفتم اسفند، عزم وی را برای نامزدی جزم تر کرده است.» هرچند ممکن است این گمانه زنی ها از سوی نزدیکان احمدی نژاد شکل گرفته باشد تا آنها بتوانند فضا را برای حضور وی ارزیابی کنند اما اینجا این سوال مطرح می شود که آیا احمدی نژاد پس از سابقه یازده روز خانه‌نشینی پشتوانه ای برای ورود دوباره به قدرت خواهد داشت؟


احمدی نژاد به رهبر انقلاب گفت«مصلحی وزیر من نیست»
غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگویی که با سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد داشته درباره یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد چنین روایت کرده است: احمدی نژاد وزیر اطلاعات را از آن وزارتخانه کنار گذاشت و دیگر به جلسه هیات دولت راه نداد. این خبر به دفتر مقام معظم رهبری رسید. رهبری معظم هم پیغام دادند که شما این کار را نکنید اما ایشان پیغام مکتوب رهبری را ترتیب اثری نداد و گفت با آقا دیدار می‌کند. این دیدار هم البته قدری با فاصله صورت گرفت. در نهایت احمدی نژاد در دیدار با رهبری اظهار کرده بود که من نمی‌توانم با وزیر اطلاعات کار کنم. اینطور که به خاطر دارم آقا فرموده بودند که شما کسی را پیدا نمی‌کنید که وزارت اطلاعات را بهتر از مصلحی اداره کند بنابراین مصلحی به کار خود ادامه دهد. احمدی نژاد در پاسخ گفت ایشان وزیر من نیست. آقا هم نپذیرفته بودند تا احمدی نژاد به این وسیله دلخور شده و به خانه برود. در طول مدت یازده روز بزرگان متعددی سراغ او رفتند.» آ‌نگونه که مصباحی مقدم روایت می‌کند پس از این خانه نشینی زمزمه استیضاح رئیس جمهور در مجلس شنیده می شد.


اما آیا اعضای شورای نگهبان که پیشتر از او حمایت کرده بودند این بار او را به حاضر عدم التزام به ولایت فقیه با مشکل رد صلاحیت مواجه می کنند؟ نعمت احمدی حقوقدان و استاد دانشگاه در گفت و گو با همدلی پاسخش این است که شورای نگهبان با توجه به تایید شدن احمدی نژاد از سوی رهبری دوباره وی را تایید صلاحیت می کند.» از این حقوقدان می‌پرسیم اگر استیضاح احمدی نژاد در مجلس کلید می خورد احتمال رد صلاحیتش وجود داشت که او می‌گوید: «برای رئیس جمهور استیضاح وجود ندارد بلکه مجلس به عدم کفایت سیاسی او رای می دهد که اگر این اتفاق می افتاد به سرنوشتی مثل بنی صدر دچار می شد.»


انتظار مناظره روحانی و احمدی نژاد
احمدی نژاد پس از روی کار آمدن حسن روحانی در نامه ای به رئیس جمهور اعلام کرده بود حاضر به مناظره با روحانی است. این نامه از سوی رئیس جمهور بی پاسخ گذاشته شد. در همین چند ماه گذشته عبدالرضا داوری مشاور رسانه ای احمدی‌نژاد به روزنامه آرمان گفت احمدی نژاد هنوز مایل به مناظره رو در رو با روحانی است.

 

اما آیا امکان این مناظره وجود دارد؟ هفته نامه صدا در شماره های اول خود نیز نوشته بود اگر در مناظره انتخاباتی سال 88 به جای میرحسن موسوی حسن روحانی در برابر احمدی نژاد قرار می گرفت به جای سکوت با صدای رسا سخن می گفتف همانگونه که روحانی در مناظره انتخاباتی سیاسی خود در برابر محمدباقر قالیباف به پاسخ گفتن وی در برابر مساله کوی دانشگاه و حمله گازانبری اشاره کرد. با این تفاسیر هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان انتظار این مناظره را می کشند.

 

 اخبار سیاسی  - همدلی