اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خارج کردن جنین از شكم نوزاد مشهدی



اخبار حوادث - خارج کردن جنین از شكم نوزاد مشهدی

در یك عمل جراحی نادر توسط تیم جراحی بیمارستان دكترشیخ مشهد، جنینی از شكم نوزاد دو ماهه خارج شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی مشهد، سرپرست تیم جراحی بیمارستان دكتر شیخ مشهد گفت: این نوزاد دو ماهه با مشكلات تنفسی، اتساع شكم و با تشخیص توده شكمی به بیمارستان منتقل شد كه بررسی‌ها نشان داد جنینی در شكم كودك قرار دارد.

دكتر مرجان جودی افزود: این پدیده نادر تاكنون بیشتر در چند قلوزایی و قل‌های به هم چسبیده گزارش شده است. این فوق تخصص جراحی كودكان اظهار كرد: در سونوگرافی مادر این كودك در دوران بارداری چهار قلو تشخیص داده شده بود كه هنگام زایمان سه نوزاد متولد شدند.

جودی گفت: هم‌اكنون این كودك با حال عمومی مناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دكتر شیخ مشهد بستری است. به گفته وی، وزن كودك پس از عمل جراحی و با خارج شدن جنین، از دو كیلو و ١٥٠ گرم به یك كیلو و ٨٠٠ گرم كاهش یافت. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: اینگونه موارد اغلب در چند قلو زایی یا افرادی كه از داروهای محرك باروری استفاده كرده‌اند، مشاهده می‌شود.

 

اخبار حوادث - ایرنا


ویدیو مرتبط :
عمل لاپاراسکوپی خارج کردن جنین در حاملگی خارج از رحم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارازیت ها سقط جنین و بارداری خارج از رحم را افزایش داده است



هشدار مرکز تحقیقات سلولی صارم:

پارازیت ها سقط جنین و بارداری خارج از رحم را افزایش داده است

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم از افزایش سقط جنین و بارداری خارج از رحم در دو سال اخیر خبر داد و گفت: بر اساس آمار مراجعان به بیمارستان فوق تخصصی صارم، طی دو سال اخیر، آمار سقط جنین غیر عمدی 5/3 درصد و آمار بارداری خارج رحم حدود 2درصد افزایش یافته است 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دکتر ابوطالب صارمی با اعلام این خبر افزود :به نظر می رسد با توجه به افزایش پارازیت ها و امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف، شاهد افزایش این آمار بوده ایم.

وی ادامه داد: در حالی، میزان سقط غیر عمدی جنین در فروردین تا مرداد سال 89 در این مرکز درمانی 38 مورد گزارش شده که در مدت مشابه سال 90 این آمار به 67 مورد و در سال 91 به 114 مورد افزایش یافته است.

صارمی خاطر نشان کرد :آمار بارداری های خارج از رحم در این مدت نیز از 9 مورد در سال 89 به 13 مورد در سال 90 و 16 مورد به سال 91 رسیده که آمارها بیانگر سیر صعودی این عارضه است.

وی اختلالات ژنتیکی، بالا بودن سن مادر (بالای 40 سال)، کم کاری تیروئید، دیابت، مصرف سیگار و الکل، برخی سموم محیطی، فیبروم و چسبندگی رحم و نیز اختلالات شکلی رحم را جزو عوامل موثر بر سقط عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم ،استرس، آلودگی هوا و تغذیه نامناسب را به عنوان عوامل اصلی بارداری خارج از رحم در جوامع شهری عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد، آنچه سبب افزایش ناگهانی بارداری های خارج از رحم طی مدت مورد مطالعه شده، تاثیر امواج پارازیت است.

وی ادامه داد: تشعشعات در اطراف محیط زندگی چه در قالب آلودگی های صوتی یا پارازیت ها می توانند، روی سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک بدن و به ویژه روی لوله های رحمی تاثیر منفی بر جای گذاشته، سبب حرکت های نامنظم دودی لوله ها برای انتقال جنین به داخل رحم شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم خاطر نشان کرد : رشد جنین در داخل لوله های رحمی – به جای رحم- سبب حاملگی خارج رحمی شده که در صورت تاخیر در مراجعه یا تشخیص دیر هنگام، خطر مرگ سریع را برای مادر به همراه دارد.

وی یادآور شد: با اینکه وزارت بهداشت در مورد تاثیر پارازیت ها بر سلامت انسان تاکنون گزارشی را منتشر نکرده است، اما متخصصان گروه های مختلف پزشکی همچنان در مورد آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می دهند. به عقیده آنان این امواج بر سلامت انسان و سلول های بدن تاثیر منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بیماری های مختلف با منشا ناشناخته می شوند. همچنین این تشعشع ها می توانند، موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شود.

صارمی از افزایش آمار ناباروری در کشور به ویژه در میان مردان به عنوان یکی از پیامدهای امواج الکترومغناطیسی نام برد و گفت: این امواج سلول های جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و نقص سلول های جنسی و ناباروری را در مردان به دنبال دارد. همچنین این امواج بر کیفیت تخمک و اسپرم نیز آثار منفی بر جای می گذارد.

وی ادامه داد: امواج الکترومغناطیسی که مردم آن را حس نمی کنند، عوارض متعددی روی آنان داشته، سبب سردرد، بی حوصلگی، عصبانیت، بی قراری و افسردگی می شود. از سوی دیگر این امواج با اثر گذاشتن روی سلول های DNA انسان در روند تکثیر سلولی اختلال ایجاد کرده که در نسل های بعد شاهد پیامدهای منفی آن خواهیم بود./ایرنا