اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمی و هاشمی فامیل شدند



خاتمی و هاشمی,خاتمی,هاشمی

خاتمی و هاشمی فامیل شدند

محمدعلی ابطحی، معاون سابق محمد خاتمی، در صفحه فیس‌بوک خود خبر داده که دیشب محمد صدوقی، خواهرزاده سید محمد خاتمی با نوه خواهر آیت الله هاشمی رفسنجانی وصلت کرده است.

بر این اساس، «عقد» میان این دو نیز از سوی خود خاتمی و هاشمی خوانده و مراسم آن نیز در دفتر امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی، یرگزار شد.

وصلت خانواده خاتمی با هاشمی رفسنجانی در حالی است که خاتمی‌ها با خاندان حضرت امام نیز پیوند سببی دارند. زهرا اشراقی، نوه دختریِ امام خمینی، همسر محمدرضا خاتمی است.

همچنین سید محمد خاتمی نسبت فامیلی نزدیکی با خاندان امام موسی صدر دارد.

ازدواج‌های سیاسی در جمهوری اسلامی رواج بسیاری دارد و در میان طیف‌های گوناگون سیاسی دیده می‌شود. با این حال، پیوند خانواده خاتمی با هاشمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است./خردادنیوز

 

 


ویدیو مرتبط :
دفاع عارف از خاتمی و هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی و خاتمی فامیل شدند


ازدواج بستگان رجال سیاسی با هم، همیشه از خبرهای جذاب دنیای سیاست بوده. حالا و در آستانه انتخابات، هاشمی رفسنجانی و خاتمی، دوباره با هم فامیل شدند. ازدواجی که شاید مقدمه یک ائتلاف انتخاباتی باشد.

مجله مهر: ازدواج بستگان رجال سیاسی با هم، همیشه از خبرهای جذاب دنیای سیاست بوده. حالا و در آستانه انتخابات، هاشمی رفسنجانی و خاتمی، دوباره با هم فامیل شدند. ازدواجی که شاید مقدمه یک ائتلاف انتخاباتی باشد.

وصلت دوباره شیخ و سید. چهارشنبه شب، وقتی «سید محمد علی ابطحی» این عکس را در صفحه «فیس بوک» خود قرارداد، خبر از وصلت خانواده  حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی با آآیت الله هاشمی رفسنجانی داد. این عکس که در حاشیه مراسم عقد خواهرزاده خاتمی با نوه خواهر هاشمی رفسنجانی گرفته شده، غروب چهارشنبه ثبت شده است.



آن طور که ابطحی خبر داده در این مراسم خطبه عقد میان این دو نیز از سوی خود خاتمی و هاشمی خوانده و مراسم آن نیز در «دفتر امام» برگزار شده است. به این ترتیب که هاشمی رفسنجانی وکیل عروس(نوه خواهر خود) و سیدمحمد خاتمی وکیل داماد(خواهر زاده خود) بوده است. محمد صدوقی (فرزند مرحوم صدوقی امام جمعه سابق یزد) داماد بود و عروس هم نوه مرحوم حجت الاسلام هاشمیان(امام جمعه فقید رفسنجان) که شوهر خواهر اکبر هاشمی رفسنجانی است .

برخی رسانه ها، این ازدواج را اولین وصلت خانواده های هاشمی و خاتمی دانسته اند. اما جالب است بدانید خاتمی و هاشمی پیش از این هم با هم فامیل شده بودند.  چون چندین سال پیش هم خواهرزاده سیدمحمد خاتمی یعنی دخترمرحوم صدوقی و خواهر داماد جدید با خواهرزاده هاشمی رفسنجانی یعنی پسر مرحوم هاشمیان ازدواج کرده اند.

باید دید این پیوند جدید میان خانواده هاشمی رفسنجانی و خانواده خاتمی، مقدمه ائتلاف نمایندگان آنها در انتخابات ریاست جمهوری  خواهد شد؟ در رقابت روحانی و عارف که نمایندگان تفکر هاشمی و خاتمی در انتخابات هستند، یکی باید به نفع دیگری کنار برود. آیا این وصلت، مقدمه ائتلاف خواهد شد؟