اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمی: هاشمی کاری تاریخی انجام داد، همه برای حمایت از او به صحنه بیایند/ کسانیکه به من محبت دارند حالا از او حمایت کنند



سید محمد خاتمی,حمایت خاتمی از هاشمی,حمایت از هاشمی

خاتمی: هاشمی کاری تاریخی انجام داد، همه برای حمایت از او به صحنه بیایند/ کسانیکه به من محبت دارند حالا از او حمایت کنند

سید محمد خاتمی در دیدار اعضای هیات اجرای ستاد ملی جوانان اصلاح طلب گفت: آقای هاشمی با شجاعت آمد. کاری بسیار بزرگ و تاریخی انجام داد و ما هم باید کمک کنیم که ایشان در این امر موفق شوند.

انتخاب  :  سید محمد خاتمی در دیدار اعضای هیات اجرای ستاد ملی جوانان اصلاح طلب گفت: آقای هاشمی با شجاعت آمد. کاری بسیار بزرگ و تاریخی انجام داد و ما هم باید کمک کنیم که ایشان در این امر موفق شوند.

؛ سایت "آینده" با انتشار این خبر نوشت: اعضای هیات اجرای ستاد ملی جوانان اصلاح طلب صبح امروز با سید محمد خاتمی دیدار کردند. در این دیدار اعضای هیات اجرایی ستاد ملی جوانان اصلاح طلب از سید محمد خاتمی در خواست کردند تا عضویت افتخاری در ستاد ملی جوانان را بپذیرد.

رییس جمهور سابق کشورمان نیز با بیان اینکه از اول خود را عضوی از ستاد ملی جوانان اصلاح طلب می دانسته، عضویت افتخاری در ستاد ملی جوانان را پذیرفت.در این دیدار روسای کمیته های ستاد ملی جوانان گزارشی از نحوه عملکرد ستاد در حوزه های مختلف را به خاتمی ارائه کردند. او نیز ضمن تقدیر از فعالیت های جوانان در انتخابات تاکید کرد که ستاد جای مهمی است چرا که با مردم و جامعه مواجه می شود.

خاتمی در اظهاراتش تاکید کرد که چه قبول داشته باشیم و چه قبول نداشته باشیم کشور و جامعه با بحران رو به رو است که اگر تداوم و گسترش یابد دامن همه خصوصا کل جامعه را خواهد گرفت از این روز او خاطر نشان کرد: وظیفه شرعی، انقلابی، ملی، انسانی و روشنفکری ما است که تلاش کنیم از این بحران خارج شویم."

رییس جمهور دوران اصلاحات با برشمردن ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود:" آقای هاشمی با شجاعت آمد.کار بسیار بزرگ و تاریخی انجام داد و ماهم باید کمک کنیم که ایشان در این امر موفق شوند."

خاتمی با تاکید بر اینکه تمام کسانیکه به او محبت و لطف دارند حالا از آیت الله هاشمی حمایت کنند، گفت:" لحظه تاریخی را درک کنیم. تمامی علاقه مندان به انقلاب، کشور، نظام باید به صحنه بیایند. به نظرم اکنون وظیفه علمای بزرگوار، دانشگاهیان، کارافرینان، کارمندان و غیره است که با درک موقعیت خطیر وظیفه خود را انجام دهند تا از این برهه بسلامت عبور کنیم."

مشروح اظهارات سید محمد خاتمی توسط سایت رسمی او منتشر می شود./انتخاب

 

 

 


ویدیو مرتبط :
حمایت بی بی سی از خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پورمحمدی:احمد خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری شود از او حمایت می کنم/ هاشمی نباید مقابل نظام بایستد



پورمحمدی در جمع طلاب کرمانی مقیم قم:

سیداحمد خاتمی کاندیدای ریاست جمهوری شود از او حمایت می کنم

هاشمی نباید مقابل نظام بایستد/در شرایط فتنه هستیم/در فتنه 88زیاد سخنرانی نمی کردیم تا نگویند از قبل حکم داده اید/بسیاری مردم به من می گویند آیا می دانید گرانی چقدر است؟/ مشایی و احمدی نژاد همدیگر را پذیرفته اند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

ایلنا  : رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ به پیشنهاد یکی از طلاب حوزه علمیه قم مبنی بر تلاش برای کاندیداتوری سیداحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، اظهار داشت: شما ایشان را راضی کنید تا کاندیدا شوند و ما نیز از ایشان، پشتیبانی و حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم، در محل سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: طلبگی موهبتی بزرگ است و به اندازه ای به این موضوع اعتقاد دارم که گاهی می گویم حاضرم همه چیز خود را بدهم اما دست از طلبگی بر ندارم.

وی با تأکید بر این که فرصت طلبگی، فرصتی تکرار نشدنی است، گفت: خوشبختانه مردم مسلمان ما متکی و وفادار به روحانیت هستند و با اعتمادی که به ما دارند، انتظار دارند، دین را آن گونه که هست به آن ها منتقل کنیم.

بسیاری از مشکلات فعلی، به دلیل ناآگاهی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تأکید بر این که باید در راه رشد علم و آگاهی فردی و اجتماعی گام برداریم، گفت: بسیاری از مشکلات امروز کشور به دلیل این است که آگاهی لازم برای برطرف کردن این مشکلات را ندارند.

وی افزود: امروز مردم، از ما روحانیون انتظار دارند در مسائل مختلف اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و... به ایرادات، شبهات و اشکالات شان پاسخ دهیم.

ایران در ویترین دنیا قرار دارد

پورمحمدی با بیان این که خانم کیلینتون اخیرا گفته اند هر جا می رویم نشانی از جمهوری اسلامی می بینیم، گفت: این سخنان، نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی به عنوان یک فکر و مدل در دنیا عرضه شده است، گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم این مدل به نام روحانیت گره خورده و از این رو می توان گفت که ما در ویترین توجهات دنیای امروز هستیم.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در دنیا طرفداران بسیاری دارد و از ما انتظار دارند که برای امور مختلف آن ها راه حل ارائه کنیم.

در دولت و مجلس و قوه قضائیه بیشتر غیر روحانیون وجود دارند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز در دولت، مجلس و حتی قوه قضائیه ما بیشتر غیر روحانیان وجود دارند اما با همه این حرف ها، انتظارات مردم متوجه ما روحانیت است و خواسته های خود را از ما مطالبه می کنند؛ البته بیراه هم نمی گویند چون عنوان می کنند ما به پشتوانه شما در مسیر انقلاب گام برداشتیم.

وی تصریح کرد: امروز نقشه دنیا تحت تأثیر اقدامات جمهوری اسلامی کشیده می شود چرا که نمی توانند نقش جمهوری اسلامی و عملکردهای آن را نادیده بگیرند.

مدار منسجم توطئه علیه جمهوری اسلامی وجود دارد

پورمحمدی با اشاره به تحریم های اخیر بر علیه جمهوری اسلامی گفت: این تحریم ها به خاطر مسئله هسته ای نیست، چرا که تحریم ها و فشارها در سال های قبل از مطرح شدن مسئله هسته ای نیز اعمال می شد.

وی تأکید کرد: ماجراجویی های غرب بر علیه جمهوری اسلامی به این خاطر است که ابتدا فکر می کردند ما به عنوان حکومت جمهوری اسلامی در مشکلات می مانیم و اصلا به پیش نمی رویم، اما امروز شاهدیم یک مدار منسجم توطئه بر علیه ما به کار گرفته شده تا ما را از پا در بیاورند.

وی گفت: در چنین شرایطی که شاهد فشار و دسیسه های دشمنان و به ویژه آمریکا هستیم، باید با یک چشم فضای داخلی خود را مدیریت کرده تا مشکلات مان را برطرف کنیم و با ظرفیت سازی که داریم جایگاه بین المللی خود را مستحکم تر کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در ادامه سخنان خود، به پرسش های حاضران در جلسه پاسخ گفت.

موسوی خوئینی ها عزلم کرد

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که نکات برجسته و مبهم در گذشته خود مخصوصا در زمان مسئولیت در وزارت اطلاعات را بیان کنید؟ به بیان تاریخچه ای از زندگی سیاسی خود به ویژه ایام سقوط رژیم شاه و سال های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای موسوی خوئینی ها دادستان کل کشور شد، من در مسئولیت دادستانی مشهد بودم و البته قبل از آن نیز مسئولیت های مختلفی داشتم، اما به دلیل این که آقای موسوی خوئینی ها، ما را جزو نیروهای مقام معظم رهبری می دانستند، از این سمت عزلم کردند و به این ترتیب از دادستانی مشهد بیرون آمدم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که آقای ری شهری به وزارت اطلاعات رفت، من را دعوت کرد تا به وزارت اطلاعات بروم و در آن جا مسئولیت ضد جاسوسی وزارت را به عهده گرفتم، تا این که امام از دنیا رفتند و آقا رهبر شدند؛ در همان دیدارهای ابتدایی، گزارش دستگیری ها و اقدامات وزارت اطلاعات را خدمت آقا ارائه کردیم، که ایشان دیدند و به بنده جایزه و لوح تقدیری دادند؛ یعنی در روزهای اول رهبری مقام معظم رهبری، به لوح تقدیر ایشان متنعم شدیم.

دیپلماسی پنهان کشور را مدیریت می کردم

پورمحمدی گفت: 1 سال و نیم نیز در مرکز استراتژیک وزارت اطلاعات و 9 سال رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات بودم و به نوعی دیپلماسی پنهان کشور را مدیریت می کردم.

به همسرم بگویید برایش دعای طول عمر کردم

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر این که آیا شما در فوت همسر خود دخیل بودید؟ گفت: نخیر، ایشان هنوز زنده هستند و انشاالله خداوند به ایشان طول عمر داده و البته امیدواریم این دعای ما به گوش ایشان برسد.پورمحمدی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از طلاب مبنی بر این که آیا شما در وزارت اطلاعات نیروی آقای هاشمی رفسنجانی بودید؟ و آیا این که گفته می شود یکی از کسانی که اجازه نمی داد به پرونده های مهدی هاشمی رسیدگی شود، شما بودید، صحت دارد؟ گفت: آن موقع که بنده در وزارت اطلاعات بودم، مهدی سنش کم بود؛ البته من هم در بخش داخلی وزارت نبودم.

از ابتدا سرباز آقای خامنه ای بودم

وی در ادامه پاسخ به سؤال فوق، با بیان این که بنده از ابتدا سرباز انقلاب بوده الان هم هستیم و همیشه جزو نیروها و سربازان مقام معظم رهبری مطرح می شدیم، خاطرنشان کرد: یک مقدار چپی ها و اصلاح طلب های امروزی، در زمان وزارت اطلاعات آقای ری شهری هنوز در وزارت بودند؛ زمانی بین ما بگو مگویی روی آقای خامنه ای صورت گرفت، که من با حالت عصبانیت گفتم ما در جریان تهمت هایی که به آیت الله بهشتی زده می شد سکوت کردیم و نتیجه اش آن شد اما اکنون نمی گذارم آقای خامنه ای، بهشتی دیگری شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، افزود: الحمدالله که خدا این نعمت را برای ما نگاه داشت تا امروز رهبری کشور دست ایشان باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا درست است که، در زمانی که نظام، قصد دستگیری مهدی هاشمی را داشت، شما به آقای هاشمی خبر دادید تا به پرونده مهدی رسیدگی نشود؟، گفت: این ها چیزهایی است که جدید می شنویم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی در مورد شایعات تخلفات مالی وزارت کشور در دوران وزیر کشوری خود، گفت: یک سری از پرسنل وزارت از طریق تعاونی وزارت کشور، درخواست وام کرده و نامه نوشتند که به استناد ماده 17 قانون داخلی وزارت، رئیس دستگاه می تواند برای پرسنل دستگاه، وام کوتاه مدت قرض الحسنه بدهد؛ این وام از معاونت عمرانی وزارت کشور تهیه و در اختیار تعاونی وزارت قرار گرفت که بعد از گذشت دوماه نامه ای به دست ما رسید که ما دو یا سه ماه دیگر نیز برای شروع بازپرداخت وام مهلت می خواهیم که پس از مدت کوتاهی از این امر، عزل شدیم.

20میلیارد وزارت کشور را اصلا ندیدم

وی تصریح کرد: متأسفانه وقتی که آدم مرزی نمی شناسد و بی تقوایی حاکم می شود، دیدیم که فلانی در تریبون رسمی اعلام کرد که وزیر قبلی 20میلیارد تومان از وزارت کشور برده و هنوز بر نگردانده است، در حالی که یک ریال از این پول را من ندیده ام.

مدیریت مدرسه علمیه کرمانی ها باید ولایی تر باشد

پورمحمدی در پاسخ به سؤالات متعدد طلاب کرمانی در خصوص وضعیت مدیریت مدرسه علمیه کرمانی ها در شهر قم، نیز گفت: این مدرسه متعلق به کرمانی هاست و البته معتقدم مدیرت این مدرسه باید ولایی تر باشد.

خاطرنشان می شود مدیریت این مدرسه در حال حاضر با حجت الاسلام و المسلمین کشمیری است و برخی از طلاب این مدرسه به دلیل نزدیکی وی با افرادی چون حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجید انصاری، عنوان می کنند که باید مدیریت این مدرسه تغییر کند، اما از آن جایی که نیمی از سند ملکی این مدرسه علمیه به نام حجت الاسلام و المسلمین کشمیری است، این فشارها تا کنون نتیجه ای نداشته است.

سیداحمد خاتمی کاندیدا شود از او حمایت می کنم

پورمحمدی در ادامه پاسخ به سؤالات طلاب حاضر در جلسه در خصوص پیشنهاد یکی از حاضران مبنی بر این که اگر می خواهید وظیفه خود را در قبال کشور انجام دهید، در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا نشده و کاری کنید که آیت الله سید احمد خاتمی کانیدا شود و از او حمایت کنید، گفت: شما ایشان را راضی کنید تا کاندیدا شوند و ما نیز از ایشان حمایت می کنیم، اما بعید می دانم ایشان حاضر باشند نعمت حوزه، منبر، تحقیق و روضه را به 10 تا ریاست جمهوری بدهند؛ ایشان یک روحانی اثر بخش در جامعه هستند اما با این حال شما ایشان راضی شان کنید ما از ایشان پشتیبانی می کنیم.

دوبار رهبری نگذاشت از وزارت کشور عزل شوم

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که مگر مشکل بین شما و احمدی نژاد چه بود که حضرت آقا وارد عمل شد؟ گفت: اولین بار که به من گفتند از وزارت کشور استعفا بده، ده ماه از عمر مسئولیت من در وزارت کشور گذشته بود که پاسخ دادم این که شخصا استعفا دهم برای من بد است؛ استعفا دهم چون می گویند مگر ناموفق بودی که من نبودم.

گفتم با این حال شما دو خط بنویس که نباش، من نیستم؛ گفتم برای من بد است که از مسئولیت فرار کنم، مگر این که آقا بفرماید؛ در آن جا زنگ زدم خدمت مقام معظم رهبری و عرض کردم داستان این طور شد، که ایشان گفتند محکم سر جایت بمان و به هیچ کس هم هیچ نگو؛ به همین دلیل این موضوع را حتی به معاونین و خانواده و بستگانم نیز نگفتم و در جای خود ایستادیم؛ بار دومی که می خواستند مرا بردارند، خودم نمی دانستم اما آقا نگذاشتند، اما دفعه سوم که موجب عزلم شود، قبل از این که بگویند و کسی متوجه شود این کار را انجام دادند و آقا نیز، دیگر کاری نکردند.

هاشمی نباید مقابل نظام بایستد

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این که رابطه شما با آقای هاشمی رفسنجانی چگونه است؟ گفت: آقای هاشمی رفسنجانی همشهری ماست؛ می دانید خانواده هاشمی و خانواده پورمحمدی، در کرمان با هم رقیب هستیم؛ ما شناخته می شویم به ولایی بودن، و آن ها نیز به گونه ای دیگر شناخته می شوند؛ البته آن ها نه این که ولایی نباشند، اما به گونه ای خاص شناخته می شوند.

وی اضافه کرد: معتقدم آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان نیروی انقلاب، رئیس جمهور، فرمانده جنگ و... خدماتی را به کشور داشته و ما نیز در دولت آقای هاشمی می دویدیم و ایشان هم خیلی جاها از ما حمایت می کردند؛ عقیده دارم آقای هاشمی سرمایه ای برای انقلاب بودند و باید این سرمایه از کف انقلاب نرود و البته در برابر انقلاب نایستد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: این مسئله مهمی است؛ البته انتقاد سر جایش و ما می توانیم انتقاد داشته باشیم و می توانیم نظر کسی را قبول نکنیم، اما دلیل ندارد به کسی بی احترامی و حتاکی کنیم؛ یعنی کاری نکنیم جبهه انقلاب شقه شقه شده و سرمایه های انقلاب در مقابل هم بایستند که این وضعیت هزینه اش بسیار سنگین است؛ باید به رهبر نگاه کرده و سرمایه های نظام را حفظ کنیم.

در فتنه 88زیاد سخنرانی نمی کردیم تا نگویند از قبل حکم داده اید

وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر این که نقش شما در فتنه 88چه بود؟ گفت: این گونه سؤال کردن خوب نیست؛ خیلی ها در انقلاب چوب خورده و سیلی خوردند، اما من در سیلی خوردن برای انقلاب شناسنامه دار هستم. 33 سال در انقلاب سرباز بودم و دویدم و انشاالله این سربازی بماند؛ خوشبختانه در هر روز که در انقلاب بودم، پرونده دارم و در جایی ثبت شده است؛ در سایت های ضد انقلاب هم هزاران صفحه علیه من مطلب دارند و این گونه حرف زدن دون شأن بنده است.

پورمحمدی افزود: البته اگر بپرسند در فتنه 88 چه کردید؟ بهتر است؛ ما در فتنه 88 مسئول تدبیر کارها بودیم، و جدی هم ایستادیم؛ بعضی ها وظیفه شان سخنرانی کردن بود، اما چون ما در دستگاه قضایی بودیم، نباید خیلی حرف می زدیم تا بگویند شما از قبل حکم پرونده ها را دادید؛ سعی کردیم کار مان را جدی انجام دهیم.

از مدعیان ریاست جمهوری فعلی اطلاعات خارجی ام بیشتر است

وی در ادامه در پاسخ به سؤال طلبه ای دیگر مبنی بر این که اگر شما کاندیدای ریاست جمهوری شوید، با اطلاعات کم خود در عرصه خارجی چه می کنید؟ گفت: بنده از مدعیان امروز ریاست جمهوری اگر اطلاعات خارجی ام بیشتر نباشد کمتر نیست.

از روز اول انقلاب، بدون فتنه نبودیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در ادامه در پاسخ به دغدغه های یکی از طلاب مبنی بر اوضاع نابسمان اقتصادی کشور گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی ایران، از روز اول انقلاب بدون فتنه و دشمنی نبودیم و روزی نداریم که از توطئه دشمنان خبری نباشد.

وی افزود: وقتی ادعای تقلب در انتخابات 88 مطرح و هیجان هایی ضد مصالح کشور تولید شد، بستری برای دشمن و ایادی فتنه فراهم آمد و آن چه شد که دیدیم؛ این فضایی بود که در فتنه شد و ما وظیفه داشتیم آن را خاموش کنیم.

بسیاری مردم به من می گفتند آیا می دانید گرانی چقدر است؟

پورمحمدی با تأکید بر این که فتنه تمام شدنی نیست، گفت: بنده قبل از این که برای سخنرانی به این سالن بیایم، به حرم حضرت معصومه(س) رفتم و در آن جا کلی آدم به من گفتند می دانی گرانی چقدر است؟ می دانید مردم در مشکلات اقتصادی به سر می برند؟ طلبه ای به من اصرار می کرد که پاسخ دهید که آیا رهبری از این موضوع گرانی ها خبر دارند یا نه؟ می پرسیدند چرا آقا تدبیر نمی کند؟ من هم پاسخ دادم که کار دست دولتمردان است.

در شرایط فتنه هستیم

وی تصریح کرد: اصلا دشمن همین را می خواهد که فشار بیاورد و مردم عاصی شوند؛ پس اکنون نیز در شرایط فتنه هستیم؛ یعنی ما الان در فتنه به سر می بریم و هر لحظه احتمال دارد اتفاق و بلوایی به راه بیافتد.

در حال بررسی شرایط کاندیداتوری هستم

پورمحمدی در پاسخ به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این مسیر هستم، و در حال رایزنی، گفت وگو، صحبت و ارزیابی وضعیت، تا به تصمیم لازم رسیده و نظر نهایی خود را به دست بیاورم؛ این مسئولیتی سنگین است که باید با شرایط خاص خود در آن وارد شده و موفق شوم؛ قطعا اگر به تصمیم برسم باید اعلام کنم و کارهایش را تعقیب خواهم کرد.

برخی اعمال احمدی نژاد چیزی غیر از ولایت مداری را نشان می دهد

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دولت احمدی نژاد و ولایت مداری آن گفت: نیت خوان نیستم و نیت خوانی نمی کنم؛ ایشان می گوید ولایت مدار هستم اما برخی اعمالش چیز دیگری را نشان می دهد.

پورمحمدی افزود: دولت در بخش هایی مثبت عمل کرده و در بخش هایی منفی بود؛ به خصوص در حوزه های اقتصادی عملکرد دولت خوب نیست، چنان که در حوزه فرهنگی و دیپلماسی وضعیت خوبی نداشت.

مشایی و احمدی نژاد همدیگر را پذیرفته اند

وی در پاسخ به سؤال طلبه ای دیگر مبنی بر این که نقش آقای مشایی در دولت و رابطه اش با احمدی نژاد؟ گفت: به نظر بنده هر دو این ها هم دیگر را پذیرفتند؛ بنده جمله ادبی و رمانتیک نمی گویم اما این امر واقعیت است؛ آن ها اعتقادات، باور، سبک، سیاق هم را قبول داشته و به هم دیگر اعتماد کامل دارند.

حکم جدید احمدی نژاد به مشایی، حکم نبود، اردتنامه بود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به سمت جدید مشایی در دبیرخانه جنبش عدم تعهد، گفت: تا کنون جنبش عدم تعهد دبیرخانه نداشت، اما آقای احمدی نژاد، مشایی را مسئول این کار کرد؛ به نظرم این حکم بیش از آن که حکم باشد، مانیفست و ارادتنامه ای بود که احمدی نژاد باید صادر می کرد تا موضع وفاداری رئیس جمهور را به مشایی نشان می داد؛ آن ها یکدیگر را باور و به همدیگر اعتماد کامل دارند.

وی در پایان در مورد احتمال کاندیداتوری مشایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن چه که از برخی بزرگوران شورای نگهبان مطلع هستیم، می گویند با این وضعیت مشایی تأیید نمی شود، اما اگر چیز دیگری بشود، نمی دانیم./ایلنا