اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمی: زودتر موانع فوتبال را برطرف کنید


رییس جمهور سابق ایران از سرپرست وزارت ورزش خواست تا مشکلات فوتبال را بر طرف کند.

ایسنا: رییس جمهور سابق ایران از سرپرست وزارت ورزش خواست تا مشکلات فوتبال را بر طرف کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که شب گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم "ناصر حجازی" حاضر شده بود، با بیان این که بزرگداشت مرحوم حجازی در واقع بزرگداشت بزرگی و مردانگی است، تصریح کرد: وی با مناعت طبع، کسی بود که دل‌های بسیاری را شاد کرد و به طور کلی بزرگداشت وی تکریم فضیلت است و یادش را گرامی می‌داریم.

رییس جمهور سابق ایران، افزود: این که در کنار هنرمندان عزیز و همه افتخارات کشور،‌ چهره‌های برجسته ورزشی مخصوصا فوتبال حضور دارند، نشان دهنده پیوند میان هنر و ورزش است. لازم است با توجه به حضور صالحی امیری در سمت سرپرست وزارت ورزش و جوانان چند نکته را که متناسب با روح ناصر حجازی و آنچه که او می‌خواست عرض کنم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در خبرها آمده بود که برای انتقال یک فوتبالیست به تیم رئال مادرید هشتاد و سه میلیون پوند هزینه شده است. صالحی امیری هم می‌گوید که ورزش ایران نیازمند شش هزار میلیارد تومان است که به عبارتی نزدیک به یک ششم مبلغ انتقال این بازیکن است و این نشان می‌دهد اقتصاد ورزشی در سال هزاران میلیارد دلار درآمدزایی در جهان دارد. این نشان می‌دهد ورزش امروزه نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

سید محمد خاتمی ادامه داد: من باید به این نکته بپردازم که برای نجات ورزش در کشورمان چه باید انجام دهیم. آیا ورزش باید کماکان دولتی باشد یا بند ناف ورزش را از دولت قطع کنیم؟ دولت باید در جهت بسط زیربناهای ورزش و کمک به تقویت پایه و اساس ورزش کشور و تلاش برای تامین امکانات برای حضور موفق در عرصه‌های بین‌المللی تلاش کند و باقی امور را به مردم واگذار کند. باید با توجه به مظلومیت ورزش در ایران دولت کمک کند تا ورزش روی پای خود بایستد.

رییس دولت اصلاحات با اشاره به این که در دوره بنده یک طرح جامع ورزشی به صورت علمی و دانشگاهی تدوین شد که البته خالی از عیب هم نبود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح قرار بود دو درصد از درآمد بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در اختیار ورزش قرار گیرد و این که تا چه میزان این امر محقق شده است باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دو باشگاه بزرگ کشور که همه فوتبال ما مدیون آنهاست مشکلاتی دارند و لازم است مشکلات این دو تیم هر چه زودتر برطرف شود که البته مدیران آنها نیز تمام تلاش خود را می‌کنند. البته این به معنای کوچک شمردن سایر باشگاه‌ها نیست، اما رشد استقلال و پرسپولیس موجب رشد فوتبال کشور است.

سید محمد خاتمی با تاکید بر این که ورزش نقش مهمی در حفظ جوانان و ترمیم همبستگی ملی دارد، یادآور شد: در کجا سراغ دارید که زنان و مردان از هر طیف و طبقه اجتماعی به خاطر حادثه‌ای مانند راه یافتن تیم ملی به جام جهانی این گونه با هم پیوسته شوند یا به خاطر موفقیت ورزشکاران در المپیک به این میزان خوشحالی خود را بروز دهند.

رییس بنیاد باران، افزود: یکی از خاطرات شیرین من در طول دوران مسئولیتم هنگامی بود که برای اولین بار اعلام شد تیم ملی فوتبال ایران در رنکینگ جهانی مقام هفدهم را کسب کرده است، ولی الان دارای چه مقامی هستیم؟

وی خطاب به سرپرست وزارت ورزش و جوانان، خاطر نشان کرد: آقای صالحی امیری شما فرد شایسته‌ای هستید و برای رشته‌ای مانند فوتبال باید موانع را برطرف کنید. این‌ها همان چیزهایی است که مرحوم حجازی می‌خواست. همه رشته‌ها مخصوصا فوتبال علاوه بر نقشی که در اقتصاد دارد یک رشته علمی، هنری ، فرهنگی و اجتماعی مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. به طور ویژه ورزش قهرمانی یک ضرورت در عرصه اجتماعی است و اگر ما آن را مانند یک تفریح به حساب بیاوریم قطعا باخته‌ایم.

سید محمد خاتمی با بیان این که از مشاهده روی پا ایستادن غلامحسین مظلومی، خوشحال شدم ابراز امیدواری کرد هر چه بیشتر شاهد پیوند استوار میان ورزش و هنر در جامعه باشیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم روح ناصر حجازی عزیز شاد باشد و به همسر ایشان و آتیلا و آتوسا حجازی هم تسلیت و هم تبریک می گویم که به نام وی شاهد برگزاری این مراسم باشکوه هستیم.


ویدیو مرتبط :
مهمترین موانع رشد بخش خصوصی و راهکارهای برطرف شدن آن ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور سید محمد خاتمی و اهالی فوتبال و سینما در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی



سید محمد خاتمی در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی

حضور خاتمی و اهالی فوتبال و سینما در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی

مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی و اهالی فوتبال و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل زنده‌یاد ناصر حجازی، پیشکسوت فوتبال ایران از ساعت 20:30 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رییس بنیاد باران، چهره‌های نامدار ورزش و سینما در تالار شمس برگزار شد.

در این مراسم علی فتح‌الله‌زاده، محمد رویانیان، مهدی محمد نبی، آتیلا حجازی، هادی طباطبایی، بهتاش فریبا، حمید استیلی، فرشاد پیوس، فرامرز ظلی، مهدی هاشمی نسب، مجید نامجو مطلق، وحید طالبلو، آندرانیک تیموریان، ابراهیم قاسم‌پور، غلامحسین مظلومی،‌ پرویز سیار و مجید رمضانی و چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون از جمله داود رشیدی، حمید فرخ‌نژاد، داریوش فرهنگ، هانیه توسلی، مازیار میری، پژمان بازغی، سروش صحت و... حضور دارند.

در بخشی از این مراسم کلیپی از دوران کودکی تا لحظه مرگ ناصر حجازی پخش شد.
در این مراسم قرار است از برخی چهره‌های ورزشی تجلیل به عمل آید. /ایسنا