اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حیدر العبادی: آماده کناره‌ گیری هستم


نخست وزیر عراق آمادگی خود را برای ترک پست خود در راستای اجرای تغییر وزارتی فراگیر اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: نخست وزیر عراق آمادگی خود را برای ترک پست خود در راستای اجرای تغییر وزارتی فراگیر اعلام کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با تلویزیون رسمی این کشور گفت: من آماده‌ام تا پست خود را ترک کرده اما در عین حال از مسئولیت فرار نمی‌کنم اگر کاملا خواهان تغییر هستند من آماده هستم.

وی نسبت به بی‌توجهی فراکسیون‌های سیاسی و پارلمان به ایجاد تغییر وزارتی اساسی هشدار داد و گفت: این مساله به معنای ورود به درگیری با آنهاست.

العبادی سه شنبه گذشته اعلام کرد که بررسی تغییرات وزارتی فراگیر در دولت که شامل تعدادی از وزرای وابسته به فراکسیون‌های سیاسی و تبدیل آنها به وزرای تکنوکرات است به پایان رسیده است.

العبادی 16 اوت گذشته بسته نخست اصلاحات خود را به پارلمان داد که شامل کاهش تعداد وزرا از 33 نفر به 22 نفر بود. پارلمان با این اصلاحات موافقت کرد اما برخی فراکسیون‌های سیاسی معتقدند که اصلاحات عبادی برای حل مشکلات کشور کافی نیست.

نخست وزیر عراق اعلام کرد که تغییر وزارتی احتمالا شامل تمامی کابینه باشد.

نخست وزیر عراق در مصاحبه خود با تلویزیون این کشور به موضوع استقلال کردها نیز پرداخت و گفت: به عقیده من موضوع جدایی کردها از عراق یک مساله اضافه است و به نفع کردها نیست. به نفع تمامی عراقی‌ها است که همواره متحد و در کنار هم باشند. درخواست برای جدایی کردها اقدامی است که ما نمی‌توانیم آن را قبول کنیم.

وی افزود: من اخیرا در آلمان با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان درباره موضوع جدایی کردها صحبت کرده و به وی گفتم که در حال حاضر مکانیزمی برای جدایی وجود ندارد و بیشتر رهبران کرد معتقدند که اعلام جدایی از عراق هیچ فایده‌ای ندارد و از مساله جدایی همه پرسی برای به راه انداختن درگیری‌های داخلی در اقلیم کردستان استفاده می‌شود.

العبادی گفت: اقلیم کردستان از طریق صادرات نفت از بندر جیهان ترکیه به درآمدهای مالی کاملی دست می‌یابد و ما ارقام و اعداد روزانه‌ای را درباره این مساله در اختیار داریم. میزان نفت صادر شده از اقلیم کردستان حدود 16 درصد از مجموع کل صادرات نفتی عراق است و این یعنی اقلیم کردستان تمامی سهم خود را از بودجه کل دریافت می‌کند.

وی افزود: پول‌هایی که کردستان از صادرات نفت به دست می‌آورد کجا رفته است. دولت عراق حقوق کارمندان خود را می‌دهد پس چرا دولت کردستان نمی‌تواند حقوق کارمندانش را پرداخت کند در حالی که از طریق بندر جیهان به صادرات نفت می‌پردازد چرا هیچ گونه شفافیتی در اقلیم کردستان درباره سرنوشت پول‌هایی که از طریق فروش نفت به دست می‌آید، وجود ندارد. من از رهبران کرد می‌خواهم سرنوشت این پول‌ها را مشخص کنند.

وی گفت: من به رهبران اقلیم کردستان پیشنهاد می‌دهم که نفت تولیدی را به دولت مرکزی بدهند و ما متعهد می‌شویم که حقوق ماهانه کارمندان اقلیم کردستان را بپردازیم. ما آماده پرداخت حقوق ماهانه پیشمرگ‌ها نیز هستیم تا پیشمرگ‌ها جزو سامانه دفاعی دولت مرکزی به حساب بیایند نه اینکه وابسته به احزاب کرد باشند.


ویدیو مرتبط :
زیارة حیدر العبادی الی اقلیم كردستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کروبی: آماده حضور در دادگاه هستم!



کروبی: آماده حضور در دادگاه هستم!

 

به گزارش شفاف، به نقل از رادیو فردا، مهدی کروبی با انتشار نامه سرگشاده ای اعلام کرد که از برگزاری دادگاه برای محاکمه خود استقبال می کند، چرا که «ادله محکم» برای تمامی مواضعش در اختیار دارد.

 

اظهارات کروبی در حالی عنوان می شود که برخی مقامات سیاسی و قضایی کشورمان اظهار داشته اند سران فتنه آرزوی شان این است که دستگیر شوند. از سوی دیگر برخی مقامات قضایی از جمله معاون اول قوه قضاییه اعلام کرده اند محاکمه کروبی و موسوی در زمانی که لازم باشد صورت می گیرد.

گفتنی است مهدی کروبی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ و اغتشاشات پس از آن اتهاماتی را متوجه دستگاه قضایی و انتظامی کشور کرد که قابل اثبات نبود.

کروبی در نامه خود خواستار تشکیل دادگاه علنی شده است.../سایت شفاف