اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکومتی که «اسد» در آن باشد، نمی‌پذیریم


معارضان سوری از مخالفت خود با هر حکومتی که رئیس‌جمهور کنونی در آن حضور داشته باشد، خبر دادند.

خبرگزاری فارس: معارضان سوری امروز (چهارشنبه) اعلام کردند هر حکومتی که «بشار اسد» رئیس جمهور کنونی سوریه در آن حضور داشته باشد را نخواهند پذیرفت.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، «اسعد زغبی»  رئیس هیات مذاکره‌کننده معارضان سوری و «جرج صبرا» از دیگر نمایندگان معارضان سوری مخالفت خود را در این خصوص اعلام کردند.

معارضان تاکید کردند: سوریه به هیاتی انتقالی با مقامات کامل اجرایی بدون اسد نیاز دارد.

این اظهارات معارضان در واکنش به سخنان امروز اسد در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» است که گفت: مساله تشکیل حکومت جدید می تواند در مذاکرات ژنو حل شود و این حکومت باید شامل معارضان، ائتلاف‌های مستقل و وفاداران (به نظام) باشد؛ تشکیل حکومتی که معارضان در آن شرکت داشته باشند مساله پیچیده‌ای نیست.


ویدیو مرتبط :
اسد و زویا ، ابراز احساسات ، اسد دروغ خودشو رو میکنه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه آمریکا: ایران هسته‌ای را نمی‌پذیریم/ بشار اسد باید برود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

وزیر خارجه آمریکا: ایران هسته‌ای را نمی‌پذیریم/ بشار اسد باید برود

وزیر امور خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده است، در جریان دیدار با همتای انگلیسی خود گفت که هر دو کشور همچنان مخالف هسته‌ای شدن ایران هستند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: ایران هسته‌ای به سادگی قابل پذیرش نیست.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره موضع واشنگتن در قبال برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اعلام کرد: فرصت برای ارائه راه‌حلی دیپلماتیک برای همیشه وجود ندارد اما این فرصت در حال حاضر هست.

او گفت: در صورتی که ایران تصمیم بگیرد با حسن نیت مذاکره کند، زمان هنوز وجود دارد.

جان کری در اظهاراتش در حالی تهران را به تلاش برای استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای متهم کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است، برنامه‌های هسته‌ای خود را با اهداف غیرنظامی و صلح‌آمیز دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: آماده‌ایم که برای جلوگیری از عواقب وحشتناک شکست مذاکرات با حسن نیت مذاکره کنیم.

کری مدعی شد: انتخاب در دست ایرانی‌ها است و ما امیدواریم که آن‌ها انتخاب درستی داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در جریان دیدار خود با ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در مورد بحران سوریه گفت که بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه «باید برود».

کری از مخالفان دولت سوریه خواست تا در نشست بین‌المللی که قرار است پنج‌شنبه این هفته (دهم اسفند) در پایتخت ایتالیا برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: می‌خواهم دوستانمان در جناح مخالف سوریه بدانند که ما صرفا برای سخن گفتن به رم نمی‌رویم بلکه می‌رویم تا درباره گام‌های بعدی و شاید حتی گزینه‌های دیگر تصمیم بگیریم.

جان کری همچنین در این دیدار بر اهمیت روابط آمریکا با اروپا و به ویژه با انگلیس تأکید کرد و گفت: ما همواره برای مقابله با بزرگ‌ترین چالش‌های جهانی در کنار یکدیگر بوده‌ایم.

هیگ نیز اعلام کرد که انگلیس خود را برای «افزایش حمایت‌هایش از مخالفان سوریه» آماده می‌کند.

جان کری هم‌چنین با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد. به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس، بحران سوریه از جمله محورهای اصلی این مذاکرات بود.

جان کری که جانشین هیلاری کلینتون شده است، در اولین مرحله از سفر ۱۱ روزه‌اش به کشورهای اروپایی و خاورمیانه وارد انگلیس شد.

انتظار می‌رود که کری در جریان سفرش به برلین با مخالفان دولت سوریه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و مذاکره کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که قصد دارد از این سفر استفاده کرده و پیشنهادهایی را برای ترغیب بشار اسد به کناره‌گیری از قدرت ارائه دهد.

هر چند روند صلح خاورمیانه از جمله موضوعات اصلی در جریان سفر کری به ترکیه، مصر و عربستان و مذاکره با مقام‌های این کشورها خواهد بود، اما وزیر خارجه آمریکا قصد ندارد در این سفر به اراضی فلسطین برود./مهر