اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم موسوی و کروبی بالاتر از حصر است


رئیس شورای قرارگاه عمار همچنین جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و تاکید کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای قرارگاه عمار همچنین جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و تاکید کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.

حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار با تبیین نظر فقها مبنی بر "باغی" بودن سران فتنه در نظام اظهار داشت: ما برای تدوین و تبیین این دیدگاه باید ابتدا خود را در زمان حکومت پیامبر اسلام(ص) ببینیم؛ در آن زمان دو نوع هجوم به نظام اسلامی صورت می‌گرفت، یک هجوم بیرونی بر حکومت برای ضربه زدن به نظام و دو هجوم عناصر فرصت‌طلب داخل نظام علیه حکومت اسلامی.

وی افزود: در مورد اول که عناصر بیرونی بر نظام اسلامی هجوم می‌برند باید اصطلاح "کافر حربی" را در موردشان بکار برد و در مورد دوم که افرادی از داخل نظام قصد آسیب رساندن به نظام را دارند به عنوان "باغی" شناخته می‌شوند.

طائب خاطر نشان کرد: هرکسی که برای سرنگونی نظام اسلامی با زور و روش‌هایی از جمله فریب، اردوکشی خیابانی و اقدامات مسلحانه اقدام کند بغی بر نظام اسلامی انجام داده است و کسی که بغی می‌کند باید سرجایش نشانده شود و در مقابل اقداماتش ایستاد و در صورت تحقق اقدامش باید او را از بین برد.

رئیس شورای قرارگاه عمار با بیان اینکه کسی که اقدام به لطمه زدن به نظام با غوغاسالاری کند باغی محسوب می‌شود گفت: فتنه 88 همچون اقدامات خیلی از جریانات همچون سازمان مجاهدین خلق و حزب توده یکی از مظاهر بغی بود که در قضیه فتنه 88 در مورد افرادی که قبلا در حکومت مسئولیت‌هایی همچون نخست وزیر و ریاست مجلس را برعهده داشتند صادق است.

وی به موضوع تشکیل دادگاه صالحه برای رسیدگی به جرایم سران فتنه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این دادگاه دارای یک قاضی و یکسری دادنامه است و قاضی پس از تحقیقات از طریق دستگاه‌های مختلف کیفر خواستی در این خصوص صادر می‌کند، گفت: مسأله بغی سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه که خودش نیز قاضی‌القضات است حضور داشت و همچنین دستگاه‌های امنیتی که باید اطلاعات مربوط به سران فتنه را هم ارائه می‌کردند در شورای عالی امنیت ملی حاضر بودند.

طائب خاطر نشان کرد: تمام بتصمیماتی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص سران فتنه گرفته به خود آنها ابلاغ و در واقع آنها را تفهیم اتهام کرده است که موضوع بغی بر نظام توسط آن‌ها برای اعضای شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است.

رئیس شورای قرارگاه عمار همچنین جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و تاکید کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.


ویدیو مرتبط :
روحانی و حصر موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امضای حکم مفسد فی الارض بودن موسوی و کروبی در کمیته 5 نفره مجلس



 

امضای حکم مفسد فی الارض بودن موسوی و کروبی در کمیته 5 نفره مجلس

 

 

جام جم نوشت:عضو هیأت رسیدگی به غائله 25 بهمن مجلس شورای اسلامی گفت: «براساس گزارش نهایی این هیأت، موسوی و كروبی مفسد فی الارض شناخته شده و قوه قضاییه باید هر چه سریعتر به محاكمه این افراد بپردازد».

 

روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس با اشاره به تشكیل هیأت رسیدگی به غائله 25 بهمن با دستور علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی گفت: «هیأت مذكور مركب از حدادعادل رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس، علاءالدین برجرودی رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علی شاهرخی رئیس كمیسیون قضایی، ابراهیم نكونام رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس و اینجانب به عنوان رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بود كه هیأت مذكور كمیته ویژه ای را مامور رسیدگی به این غائله كرد».

وی افزود: «كمیته ویژه مجلس جلسات مكرری را برگزار كرد كه در این جلسات، گزارشی را تهیه و این گزارش روز گذشته به هیأت تحویل داده شد».

رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: «گزارش كمیته امروز در هیأت رسیدگی به غائله 25 بهمن طرح و به تایید نهایی رسید كه با امضای اعضای هیأت، تحویل هیأت رئیسه مجلس شد».

حسینیان با بیان اینكه در این گزارش ریشه یابی در خصوص وقایع و نقشی كه بیگانگان از جمله آمریكا و منافقین در غائله 25 بهمن داشتند به صورت مفصل انجام شده، گفت: «همچنین در این گزارش به زمینه سازی های مهدی كروبی و میرحسین موسوی برای اغتشاشات 25 بهمن داشتند، اشاره شده و از حمایت های آمریكا و ضدانقلابیون در این زمینه پرده برداشته شد».

وی با بیان اینكه هیأت مذكور در این گزارش چند پیشنهاد را مطرح كرده،گفت: «این پیشنهادها خطاب به قوه قضاییه، رسانه های مملكت و همچنین مجلس شورای اسلامی است و در این پیشنهادها ذكر شده كه با توجه به اینكه میرحسین موسوی و مهدی كروبی به مقابله با نظام برخاستند، مفسد فی الارض شناخته شده و باید محاكمه و به سزای اعمال خود برسند».

چهره شاخص اصولگرایان در مجلس با بیان اینكه در حال حاضر تصمیم گرفته شد كه مهدی كروبی و میرحسین موسوی در منزل خود ، محدود شوند و ارتباط آنها نیز كم شود،گفت: «بعید است كه میرحسین موسوی و كروبی ندانند كه با آمریكا، منافقین، ضدانقلابیون داخلی و خارجی و همچنین با بهائیان در حال همكاری هستند».

حسینیان گفت:«‌به عنوان یك روحانی وظیفه دارم كه به آنها نصیحت كنم حال كه دنیای خود را خراب كردند بیش از این آخرت خود را خراب نكنند و پیش خدا بیش از این شرمنده نشوند»..../جام جم