اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم محکومیت دادگاه انگلیس برای توهین به پرچم اسرائیل



 

 

حکم محکومیت دادگاه انگلیس برای توهین به پرچم اسرائیل

 

یک دانشجوی انگلیسی به اتهام "توهین به پرچم اسرائیل" محکوم شد.

به نقل از بی بی سی، دادگاهی در انگلیس، یک دانشجوی دانشگاه سانت اندروز اسکاتلند را به اتهام "نقض نژادپرستانه صلح" محکوم کرد. حکم محکومیت این دانشجو، ارائه خدمات به جامعه و پرداخت غرامت اعلام شده است.

این دادگاه دستور داد: "پل دوناشی" دانشجوی 19 ساله، 150 ساعت را به فعالیت هایی برای "خدمت جامعه" انجام دهد.

این دانشجو، پرچم اسرائیل را  در حالی که در دستان یک دانشجو یهودی به نام "چانان ریتبلات" قرار داشت؛ به سمت خود کشیده و آن را به آلت جنسی خود زده بود.

دادگاه، ضمن متهم کردن این دانشجوی انگلیسی به اقدام تروریستی، او را به پرداخت جریمه ای به میزان 300 پوند به این دانشجوی یهودی محکوم کرد.

این دانشجوی همچنین، از طرف دانشگاه محل تحصیل خود اخراج شده است.

دادگاه اعلام کرده است که این دانشجوی انگلیسی در کنار حامیان فلسطین در مراسم هایی با ریختن رنگ قرمز بر روی پرچم اسرائیل، به این پرچم توهین کرده است.

این دانشجوی انگلیسی در اعتراض به دادگاه ، گفته است که رفتارش مشروع و یکی از انواع اعتراضات سیاسی بوده و او از انجام این اقدام، به دنبال یک اقدام خلافکارانه نبوده است.../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دادگاه بی بی سی حکم کرد: اسرائیل تبرئه شد و حماس محکوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم دادگاه انگلیس برای عقیم كردن یك مرد



عقیم کردن مردان درانگلیس,عمل وازكتومی,عقیم کردن مردان

حکم دادگاه انگلیس برای عقیم كردن یك مرد

دادگاه عالی انگلیس در یك پرونده استثنایی امروز به عقیم كردن یك مردم معلول ذهنی حكم داد تا وی نتواند مجددا بچه دار شود.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، این موضوع به این دلیل به دادگاه كشیده شد كه فرد مورد نظر به خاطر معلولیت ذهنی قادر به موافقت با عمل جراحی وازكتومی نبوده است.
پرونده از سوی سازمان ملی بهداشت انگلیس و با موافقت خانواده فرد مذكور برای كسب اجازه عمل جراحی به دادگاه ارجاع شده بود.

این فرد كه در سانه ها از او با حروف اختصاری دی. ایی نام برده شده، ۳۷ سال سن دارد ولی به گفته متخصصان، ضریب هوشی وی در حد یك كودك شش تا ۹ ساله می باشد.
دی. ایی و شریك زندگی اش كه او هم از كم توانی و معلولیت ذهنی رنج می برد دارای یك پسر سه ساله هستند و بر اساس محتویات پرونده پس از به دنیا آمدن این كودك روابط آنها بحرانی شده و در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.

یك قاضی ارشد خانم در دادگاه عالی انگلیس، پس از شنیدن شواهد و مستندات، با انجام عمل وازكتومی برای عقیم كردن این مرد موافقت كرد و این رای را در راستای منافع دی. ایی خواند.
این برای نخستین بار است كه چنین موضوعی در دادگاه مطرح می شود.

قاضی الینور كنیگ گفت: با توجه به اینكه دی ایی فرزند دیگری نمی خواهد ولی به دلیل مشكلات ذهنی قادر نیست از دیگر روش های پیشگیری استفاده كند و یا شخصا با انجام عمل جراحی موافقت كند، دادگاه حكم انجام این عمل می دهد.
وی افزود: اگر این فرد مجددا پدر شود، آسیب های روحی و روانی مضاعفی بر وی و خانواده اش وارد خواهد شد.

موضوع این پرونده بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته و اكثر مددكاران اجتماعی و بنیادهای خیریه از رای دادگاه عالی استقبال كرده اند اما برخی منتقدان می گویند این حكم دادگاه ممكن است باعث سوء استفاده شود و راه را برای عقیم كردن افرادی كه از برخی مشكلات در زمینه یادگیری رنج می برند، باز كند.
این زوج معلول در حال حاضر بطور جداگانه تحت نظر مددكاران اجتماعی قرار دارند./ایرنا