اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم متهم پرونده نگین خودرو قطعی شد


یکی از وکلای مدافع متهم اصلی پرونده نگین خودرو گفت: یک الی دو هفته پس از صدور رای دادگاه، موکلم تسلیم به رای داد و حکم دادگاه قطعی شد که همین مسئله نشان دهنده نیت موکل برای پرداخت مطالبات مردم است.

خبرگزاری تسنیم: یکی از وکلای مدافع متهم اصلی پرونده نگین خودرو گفت: یک الی دو هفته پس از صدور رای دادگاه، موکلم تسلیم به رای داد و حکم دادگاه قطعی شد که همین مسئله نشان دهنده نیت موکل برای پرداخت مطالبات مردم است.

این وکیل متهم اصلی پرونده نگین خودرو آفتاب درباره آخرین وضعیت پرونده نگین خودرو آفتاب اظهار کرد: قرار بود موکلم با تودیع وثیقه از زندان بیرون بیاید و بتواند نسبت به پرداخت بدهی‌های مردم اقدام کند و سپس دوباره به زندان بازگردد.

وی ادامه داد: حتی وثیقه 100 میلیارد تومانی هم برای تودیع آماده شد اما یک سری اتفاقاتی افتاد و امکان اجرای این کار فعلاً فراهم نشده است. در زندان بودن موکلم هیچ فایده‌ای برای شاکیان و مالباختگان ندارد و نیت موکل نیز پرداخت بدهی مردم است.

وکیل متهم پرونده نگین خودرو آفتاب افزود: موکلم حتی حاضر است با تودیع وثیقه و تحت‌الحفظ از زندان بیرون بیاید و برای پرداخت بدهی‌های مردم اقدام کند. اگر این کار انجام شود، در درجه اول موکل از زندان رهایی می‌یابد و مردم نیز به پول‌هایشان می‌رسند. موکلم یک الی دو هفته پس از صدور رای دادگاه، تسلیم به رای داد و حکم دادگاه قطعی شد؛ همین مسئله نشان دهنده نیت موکل برای پرداخت مطالبات و پرهیز از اطاله بی‌مورد است. قاضی پرونده نیز به حسن نیت موکل برای پرداخت بدهی مردم آگاه است اما این پرونده زوایای مختلفی دارد و قاضی باید تمام شرایط را بسنجد.

وی با بیان اینکه موکلش طبق رای دادگاه به پرداخت حدود 40 میلیارد تومان رد مال و 38 میلیارد جزای نقدی محکوم شده است گفت:  معتقدم اگر پرونده با این وضعیت به اجرای احکام برود، به جایی نمی‌رسد و هدف موکل پرداخت پول مردم است. موکلم به اندازه این بدهی و حتی بیشتر به مردم خودرو تحویل داده است که باید اقساط این خودروها پرداخت شود و این مبلغ جدای از طلب‌های میلیاردی در دست مردم است. وصول شدن این مطالبات نیازمند، خروج وی از زندان است.

به گزارش تسنیم، افزون بر یک سال پیش بود که برای شرکت نگین خودرو آفتاب که یکی از شرکت‌های لیزینگ خودرو بود به‌دلیل کلاهبرداری و عدم انجام تعهدات، پرونده‌ قضایی تشکیل شد. پرونده نگین خوردو آفتاب 10 متهم داشت که شعبه 1173 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی منوچهری، متهم ردیف اول پرونده را جمعاً به 33 سال و شش ماه حبس و پرداخت 400 میلیارد و 530 میلیون و 260هزار ریال معادل اموال تحصیل شده، محکوم کرد. حکم حبس متهم ردیف اول طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی اجرا می‌شود.

همچنین متهم ردیف دوم این پرونده به‌اتهام مشارکت در تحصیل اموال و کلاهبرداری به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. متهم ردیف سوم نیز به‌اتهام مشارکت با متهم ردیف اول تحت عنوان قائم مقام شرکت نگین خودرو به پنج سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

متهم ردیف چهارم هم از سوی دادگاه به چهار سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ 23 میلیارد و 946 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. همچنین بر اساس حکم صادره، متهم ردیف پنجم پرونده به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت 180 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. متهم ردیف هشتم نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده و دادگاه متهمان ردیف‌های ششم، هفتم، نهم و دهم را تبرئه کرده است.


ویدیو مرتبط :
قطعی شدن حکم متهم اصلی پرونده نگین خودروی آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان ابلاغ حکم متهمان فساد مالی/جزئیات بیشتر از مجازات 39 متهم پرونده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایان ابلاغ حکم متهمان فساد مالی/جزئیات بیشتر از مجازات 39 متهم پرونده

قاضی سراج از ابلاغ 40 حکم پرونده فساد بزرگ مالی به 39 متهم و بانک صادرات به عنوان شاکی پرونده خبر داد.

قاضی ناصر سراج - رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران- در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : طی سه روز احکام 39 پرونده فساد مالی بزرگ به متهمان آن و بانک صادرات به عنوان شاکی ابلاغ شد. ابلاغ حکمی با این حجم در این مدت کوتاه کار بزرگی بود.

وی افزود : آخرین حکم این پرونده امروز ابلاغ شد که تاخیر آن به دلیل مسافرت خارج از کشور وکیل متهم بود. وکلا و متهمان 20 روز پس از ابلاغ حکم فرصت دارند به آن اعتراض کنند.پس از قطعی شدن حکم می توان به نام متهمان و میزان محکومیت آنها اشاره کرد.

این مقام قضائی با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت : انشاء ، تایپ و تصحیح 1660 برگ رای نیاز به زمان زیادی دارد که در این پرونده کار فوق العاده ای انجام شد. احکام در کوتاه زمان ممکن آماده ابلاغ شد اما برخی رسانه ها به طولانی شدن آن انتقاد کردند.

در این پرونده، مه آفرید خسروی ، آقای (ب.ب) مشاور حقوقی مه آفرید، آقای (الف.ش) مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و آقای (س. ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام ، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین مه آفرید متهم ردیف اول پرونده به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی به میزان 25 هزار و 729 میلیون و 800 هزار ریال و پرداخت 28 هزار میلیارد و 554 میلیون ریال به بانک ها - معادل کل ال سی های پرونده محکوم شده است.

رئیس دادگاه همچنین آقای (س. م) رئیس سابق بانک ملی کیش و آقای (د. م) از متهمان پرونده را به حبس ابد، رد مال و جزای نقدی محکوم کرده است.

آقایان (ط. ن) ، (ع. ر)   و ( م. م) نیز به 20 سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین آقای (ع. ر) به 15 سال حبس و رد مال وپنج تن دیگر از متهمان به 10 سال حبس و رد مال محکوم شدند. همچنین 26 تن از متهمان به مجازات رد مال و جزای نقدی، هفت سال زندان و کمتر از آن محکوم شده اند.

متهمان شاغل در ادارات دولتی نیز به انفصال موقت از کار در ادارات دولتی محکوم شدند./مهر