اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم قصاص برای مادر و دختر جنایتکار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حکم قصاص برای مادر و دختر جنایتکار

مادر و دختر 16 ساله که در جنایتی هولناک پدر خانواده را با 44 ضربه چاقو به قتل رسانده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهسا و فریده متهم هستند خرداد سال گذشته پدر خانواده به نام حسن را با 44 ضربه چاقو به قتل رسانده اند.

صبح امروز جلسه دادگاه متهمان در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که مادر و دختر با قبول اتهام خود مدعی شدند به دلیل مخالفت مقتول با ازدواج دختر 16 ساله دست به این جنایت زده اند.

فریده در تشریح ماجرا گفت: دخترم سه خواستگار داشت که دو تن از آنها را شوهرم به دلایلی رد کرد. سر خواستگار سوم باز هم حسن با ازدواج مهسا مخالفت کرد. زمانیکه با شوهرم صحبت می‌کردم مهسا حرف های ما را شنید او علاقه زیادی به خواستگارش داشت و تهدید کرد یا باید پدرش را بکشیم یا از خانه فرار کنم من هم فریب حرف های دخترم را خورده و قبول کردم در قتل حسن با او همکاری کنم.

مهسا هم با قبول اتهام خود اظهار داشت : من عاشق خواستگارم بودم اما پدرم مدعی بود او معتاد و دروغگو است و به همین خاطر مخالف ازدواج ما بود. من نقشه قتل را طراحی کرده و آن را به مادرم گفتم که او هم سریع قبول کرد مادرم سه ضربه به پدرم زد و بقیه ضربات را من وارد کردم. نمی دانم چند ضربه زدم اما بخاطر دارم ضربات زیادی را به بدن پدرم زدم.

بعد از آخرین دفاعیات متهمان رئیس دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و همراه 4 قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند. قضات دادگاه با توجه به دلایل موجود در پرونده و دفاعیات متهمان آنها را مجرم شناخته و به قصاص محکوم کردند./مهر


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جوان خواستگار مادرش را کشت / تائید حکم قصاص پسر جنایتکار



مرد جوان خواستگار مادرش را کشت / تائید حکم قصاص پسر جنایتکار

حکم قصاص مرد جوان كه خواستگار مادرش را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 22 آذر سال 89 ماموران پلیس از رها كردن خودروی پرایدی در خیابان قزوین باخبر شدند. پس از حضور تیم گشت و بررسی خودرو جسد مرد میانسالی در داخل خودرو كشف شد.

در ادامه با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد، جسد متعلق به مرد 55 ساله ای به نام مهدی است كه با ضربه های كارد از پا درآمده بود. قاتل پس از كشتن مهدی او را در داخل خودرویش قرار داده و در خیابان قزوین رها كرده بود.

یك سال پس از این جنایت كارآگاهان پسر جوانی به نام مسعود را شناسایی و دستگیر كردند. متهم در بازجویی ها لب به اعتراف گشود و مدعی شد به خاطر مزاحمت های مقتول برای مادرش مرتكب این قتل شده است.

با صدور كیفرخواست برای متهم ، پرونده اش برای محاكمه به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و مرداد امسال جلسه دادگاه به ریاست قاضی همتیار برگزار شد.

متهم در دفاع از خود گفت : مقتول مدتی بود به مادرم ابراز علاقه می كرد اما برای رسمی شدن ارتباطشان كاری انجام نمی داد . این موضوع باعث شده بود آبروی ما برود. روز حادثه در میدان شوش سد راه مقتول شده واز او خواستم اگر واقعا قصد ازدواج دارد به خواستگاری بیاید. بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم. او با چاقو به سمتم آمد كه در یك لحظه چاقو را از دستش گرفته و ضربه ای به سینه اش زدم كه باعث مرگش شد.

پس از دفاعیات متهم و وكیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حكم وارد شور شده و مسعود را به قصاص محکوم کردند. با اعتراض متهم پرونده به شعبه 15 دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات این شعبه حکم را تائید کردند./مهر