اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم قصاص برای دانش آموز قاتل



حکم قصاص برای قاتل تازه داماد

پسر دانش آموز که متهم به قتل تازه داماد است پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد 17 ساله متهم است دو سال قبل در جریان یک نزاع شبانه مرد جوانی به نام علی اکبر را با ضربه‌های کارد به قتل رسانده است. او پیش از این در شعبه 71 دادگاه کیفری محاکمه و به پرداخت دیه محکوم شده بود که قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور حکم را نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.

متهم در جلسه محاکمه اش پس از حضور در جایگاه با قبول اتهامش گفت: شب حادثه به همراه پسرخاله‌هایم در زیرزمین خانه الکل مصرف کرده و برای تفریح به پارک رفتیم. در آ‌نجا مقتول به خندیدن ما اعتراض کرد و مرا بر روی شمشادها انداخت. سریع به خانه آمدم که پسر داییم گفت آنها برادرم را گرفته‌اند. از آشپزخانه چند کارد میوه خوری برداشته و به محل درگیری بازگشتم. در آنجا مقتول دوباره مرا به روی شمشادها انداخت و من برای دفاع از خود چاقو را به طرفش گرفتم. نمی دانم چطور شد که چاقو در بدنش فرو رفت.پس از جنایت ابتدا گوشی‌ام را خاموش کرده و در شهر پرسه می‌زدم که صبح پس از روشن کردن تلفن به همراه ناپدری‌ام به کلانتری رفته و خود را معرفی کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و محمد را با اکثریت رای به قصاص محکوم کردند./مهر


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأیید حکم قصاص قاتل دانش‌آموز ۹ ساله


حکم قصاص مرد شیطان‌صفتی که پس از آزار و اذیت پسربچه ۹ ساله او را به طرز وحشتناکی به قتل رسانده بود از سوی دیوانعالی کشور تأیید شد.

همشهری آنلاین: شامگاه هفتم آبان امسال همزمان با ناپدید شدن پسر 9ساله‌ای به نام محمدرضا در شهرستان مهریز استان یزد، تحقیقات پلیس برای یافتن او شروع شد. آن شب قرار بود محمدرضا به همراه پدر و مادرش برای شركت در مراسم عزاداری راهی حسینیه شوند اما پسربچه 9ساله كه نمی‌خواست منتظر پدر و مادرش باشد تصمیم گرفت جلوتر از آنها به حسینیه برود.

در بین راه اما مرد موتورسواری سد راهش شد و با گفتن این جمله كه راهشان یكی است، او را سوار موتور كرد. مرد شیطان صفت سپس مدعی شد كه در حوض خانه‌شان تعداد زیادی ماهی قرمز دارد و اگر محمدرضا بخواهد، می‌تواند تعدادی از آنها را به او بدهد. پسربچه قبول كرد و همراه مرد راهی خانه آنها شد.

لحظاتی بعد وقتی پسربچه بی‌گناه پی به انگیزه مرد شیطان‌صفت‌ برد، راهی برای فرار پیدا نكرد و درنهایت، مرد جنایتكار پس از اجرای نقشه شومش برای اینكه بعدا از سوی پسربچه شناسایی نشود، او را با ضربه چاقو به قتل رساند. وی سپس جسد محمدرضا را در یك گونی انداخت و آن را در محلی خلوت رها كرد.

چند ساعت بعد از جنایت، مأموران پلیس توانستند با اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی كسانی كه محمدرضا را سوار موتور مرد جنایتكار دیده بودند، این مرد را شناسایی كنند. آنها در خانه متهم لباس‌های خون‌آلود پسربچه را پیدا كردند و در‌نهایت مرد جنایتكار به قتل محمدرضا اعتراف كرد. با پیدا شدن جسد مقتول، جلسه محاكمه متهم در دادگاه كیفری استان یزد برگزار شد و خانواده داغدار محمدرضا برای متهم درخواست قصاص كردند. با صدور حكم قصاص، پرونده به دیوانعالی كشور فرستاده شد كه به گفته محمدرضا حبیبی، رئیس‌كل دادگستری استان یزد، این حكم از سوی دیوان تأیید شده و به‌زودی اجرا خواهد شد.