اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم عاملان قتل معاون وزیر صنعت صادر شد


عاملان قتل معاون سابق وزیر صنعت پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اشد مجازات محکوم شدند.

خبرگزاری مهر: جسد صفدر رحمت آبادی ساعت 20 یکشنبه 19 آبان سال گذشته در خودرو اش در خیابان گلبرگ کشف شد. عامل جنایت با شلیک دو گلوله به سر معاون وزیر صنعت او را به قتل رسانده بود.

بررسی صحنه جنایت نشان می داد قاتل در داخل خودرو نشسته و به سوی قربانی شلیک کرده است. کارآگاهان در تحقیقات خود به یکی از بستگان مقتول ظنین شده و او را به همراه همسرش در شرق تهران دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی ها به ارتکاب این جنایت اعتراف کردند. مرد میانسال در ادامه به کارآگاهان گفت از چندی قبل با مقتول اختلاف داشته اند و به دنبال راهی برای انتقام بوده اند. روز حادثه با تهیه اسلحه از همسرم خواستم که با مرحوم رحمت الهی قرار بگذارد. وقتی به محل قرار رسیدیم همسرم در صندلی جلو نشست و من پشت سر مقتول نشستم. پس از کمی صحبت اسلحه را به سمت سر مقتول گرفته و دو گلوله شلیک کردم.

زن جوان نیز در بازجویی ها اظهارات همسرش را تایید کرد. با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

براساس کیفرخواست مرد جنایتکار متهم به قتل عمد و حمل و نگهداری اسلحه و همسرش متهم به معاونت در قتل هستند.

صبح 15 مرداد جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد. در ابتدای این جلسه قضات دادگاه تصمیم گرفتند که جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل درخواست قصاص کردند. متهمان نیز به دفاع از خود پرداختند.

پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شده و مرد جنایتکار را به قصاص و همسرش را به 15 سال حبس محکوم کردند.


ویدیو مرتبط :
فیلمی که سلفی ها حکم قتل کارگردان آن را صادر کرده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم قصاص عاملان قتل معاون پیشین وزیر صنعت،نقض شد



قضات دیوان‌عالی کشور حکم عاملان قتل معاون وزیر صنعت را نپذیرفتند و آن را نقض کردند.

در این جنایت مسلحانه معاون وزیر غافل از اینکه بداند زوج آشنا توطئه‌ای شوم دارند به قرار مرگ رفت.  ساعت 8 شب 19 آبان ماه سال 92 معاون پارلمانی وزیر صنعت در گلبرگ و نزدیک میدان سبلان وقتی داخل خودرویش بود هدف دو گلوله قرار گرفت و کشته شد. مغازه‌داران دیدند دو زن که یکی چادری و دیگری مانتویی بود از داخل خودروی پژویی که کنار خیابان پارک شده است با دستپاچگی پیاده شده و پا به فرار گذاشتند.


هنوز 72 ساعت نگذشته بود که عاملان شلیک مرگ به صفدر رحمت‌آبادی پس از اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی در حالی که باور نداشتند به دام بیفتند، گرفتار شدند. یوسف علی 42 ساله که پسر عموی پدری معاون وزیر بود به همراه همسر 36 ساله‌اش به نام «گیتی» دو طراح و عامل جنایت بودند که دستگیر شدند. تحقیقات خیلی زود به نتیجه رسید و یوسف‌علی اعتراف کرد با همسرش پس از اینکه با محمدرضا قرار گذاشتند سراغش رفته و پس از شلیک گلوله یوسف‌علی چادری به سر کرده و با همسرش پا به فرار گذاشته است.


گیتی در حالی که گریه می‌کرد، گفت: شب حادثه با صفدر تماس تلفنی گرفتم و خواستم وی را ببینم. بنابراین قرار گذاشتیم که در میدان سبلان همدیگر را ملاقات کنیم. از آنجا که از قبل با شوهرم نقشه قتل صفدر را طراحی کرده بودیم با همسرم به سر قرار رفتیم. برای اینکه صفدر، یوسف علی را شناسایی نکند در بین مسیر همسرم چادر سر کرد و وقتی به میدان سبلان رسیدیم ابتدا من در صندلی جلو کنار صفدر نشستم و سپس شوهرم در صندلی عقب نشست. 5 تا 10 دقیقه بیشتر داخل خودرو نبودیم و در این میان همسرم تپانچه را از زیر چادر بیرون کشید و سر صفدر را هدف گرفت و دو گلوله شلیک کرد سپس از محل پا به فرار گذاشتیم.

  پسر عموی پدری معاون وزیر نیز با بیان اینکه قرار بود مشکلات مالی‌مان را حل و فصل کنیم پذیرفت وقتی در صندلی عقب نشسته بود دو گلوله شلیک کرده است.


پس از صدور کیفرخواست در دادسرای امور جنایی تهران یوسف‌علی و گیتی از سوی پنج قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شدند و مرد به قصاص و همسرش به 15 سال زندان محکوم شدند.  عاملان شلیک مرگ به این رأی اعتراض کردند و پرونده پیش‌روی قضات شعبه 42 دیوان‌عالی کشور قرار گرفت و آنان پس از گذشت دو سال این حکم را نپذیرفتند و با نقض آن خواستار رسیدگی دوباره در شعبه هم‌عرض شدند.


بنابراین گزارش، بزودی این زن و مرد تیرانداز بار دیگر محاکمه خواهند شد.


 اخبارحوادث  - ایران