اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم زندان برای 2 ایرانی در ترکیه +عکس


دادگاهی در ترکیه دو ایرانی را به اتهام فروش اسناد محرمانه مربوط به نیروهای مسلح این کشور به افرادی در ایران به زندان محکوم کرد.

عصر ایران:  دادگاهی در ترکیه دو ایرانی را به اتهام فروش اسناد محرمانه مربوط به نیروهای مسلح این کشور به افرادی در ایران به زندان محکوم کرد.

"هشت صبح" به نقل از روزنامه زمان ترکیه گزارش داد، دادگاه شهر ارزروم ترکیه برای "شهرام ضرغام خویی" حکم 15 سال زندان ، "محمدرضا علی مالک" 13 سال و چهار ماه زندان و برای "تیمور آغری" یک متهم دیگر ترک این پرونده 15 سال زندان  صادر کرد.

این سه نفر متهم هستند که در مقابل دریافت تنها 800 لیره ترکیه اسناد محرمانه ای مربوط به نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور و برخی سازمان های عمومی دیگر به  افرادی در ایران فروخته اند.



همزمان گزارش رسیده است که ۲۲ تن از اتباع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه به اتهام طراحی حملات تروریستی وهمکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدند .

در شهریور ماه سال گذشته نیز رسانه های ترکیه ادعا کردند  ۹ جاسوس در چند شهر ترکیه بازداشت شده اند که یکی از این بازداشت‌شدگان تابعیت ایرانی داشته است.

یکی از بازداشت شدگان ایرانی‌تبار به نام "یعقوب آهنو‌خوش" نیز توانسته است قبل از بازداشت از مرز ترکیه به ایران فرار کند.

علاوه بر این افراد، وزارت امنیت ملی ترکیه نیز در همین زمان اعلام کرد که دو فرد دیگر به نام‌های شهرام ضرغام خویی و محمدرضا علی مالک را در عملیاتی جداگانه به اتهام جاسوسی در شهر ایغدیر بازداشت کرده است.

ضرغام خویی و اسماعیلی که به اتهام عکس‌برداری از محل‌ها و ساختمان‌های استراتژیک در ترکیه بازداشت شده‌ بودند، ادعا کردند که این عکس‌ها را که عمدتا از ساختمان‌های عظیم استان ایغدیر گرفته اند.


ویدیو مرتبط :
حکم طلاق بوسیله پیام از زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست 30 سال زندان برای قاتلان دانشجوی ایرانی(+عکس)



 اخبار حوادث  - زوج هندی پس از قتل مهتاب جسد او را در رودخانه رها کردند
درخواست 30 سال زندان برای قاتلان دانشجوی ایرانی

دادستان شهر میلان، برای زوج هندی که متهم به قتل دانشجوی ایرانی هستند، درخواست 30 سال زندان کرد.

به گزارش جام جم، تحقیقات از آنجا شروع شد که اواسط بهمن سال گذشته یک زن پیشخدمــــت سی ساله و مرد بیست وهشت ساله دربان هتل به عنوان همخانه های مهتاب، ناپدید شدن وی را به پلیس گزارش دادند.

چند روز بعد جسد مهتاب در حالی پیدا شد که در یک چمدان نسبتا بزرگ قرار داشت و در کانال آبی در شهر ونیز رها شده بود. پیدا شدن جسد بیشتر به یک معجزه شباهت داشت، زیرا عاملان جنایت قصد داشتند با رها کردن چمدان در کانال آبی که به اقیانوس راه داشت، کاری کنند که هیچ وقت جسد پیدا نشود، اما طبق بررسی های پلیس، زمانی که چمدان راه اقیانوس را در پیش گرفته بود، به پره های یک قایق تفریحی خورده و تغییر مسیر داده بود.

پلیس ایتالیا به خاطر وضع جسد هنگام پیدا شدن به ایرانی ها مظنون بود و این که شاید مهتاب در یک ماجرای عشقی کشته شده است.

اما با تحقیقات گسترده از خط موبایل مهتاب و با استفاده از فیلم های گرفته شده از سوی دوربین های ایستگاه قطار مرکزی ونیز مشخص شد دو همخانه مهتاب، قاتلان دختر دانشجو هستند.

اخبار,اخبارحوادث,قاتلان دانشجوی ایرانی

 

این دو پس از آن دستگیر شدند که اظهارات ضد و نقیضی درباره مرگ مهتاب مطرح کردند و تصویر آنها در حال انتقال یک چمدان بزرگ در دوربین مداربسته یکی از ایستگاه های قطار به دست آمد.

با این حال زن و مرد هندی مدعی شدند که مهتاب را نکشته اند؛ بلکه وقتی به خانه رفته بودند، با جسد بی جان او روبه رو شده و برای این که به آنها شک نکنند، تصمیم گرفته بودند جسد را در چمدان گذاشته و آن را به ونیز برده و در کانال آب رها کنند.

در ادامه تحقیقات پلیس ایتالیا سرانجام متهمان به ارتکاب جنایت اعتراف کرده و مدعی شدند دختر ایرانی را با زنجیر خفه کرده اند.

این اعترافات در حالی مطرح شد که متهمان در ادامه تحقیقات اعترافات متناقض دیگری را مطرح کرده و انگیزه شان از قتل مشخص نیست.

سرانجام نخستین جلسه محاکمه عامل قتل دختر ایرانی در دادگاه شهر میلان برگزار شد.

روزنامه کوریره دلاسرا در این باره نوشت: گراتسیا پردلا، دادستان شهر میلان در دادگاه محاکمه دو شهروند هندی به نام گاکاندیپ کائوریک، خدمتکار 30 ساله و راجشوار سینگ، سرایدار 28 ساله متهم به قتل مهتاب احدساوجی ، دانشجوی 29 ساله ایرانی، درخواست 30 سال حبس کرد.

زوج هندی که در زمینه دادخواست دادستانی میلان متهم به قتل و پنهان کردن جسد دانشجوی ایرانی شده اند، در نخستین دفاعیات ادعا کردند که ساوجی به دلایل طبیعی درگذشته است.

سیمونه لوئرتی، قاضی دادگاه جلسه بعدی دادگاه را برای روز یازدهم دسامبر (بیستم آذر ماه) اعلام کرد.
  اخبار حوادث - جام جم