اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم ریاست نظام پزشکی برای زالی صادر شد



مراسم روز پزشک,دکتر علیرضا زالی


حکم ریاست نظام پزشکی برای زالی صادر شد

حکم دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران که محمود احمدی نژاد تا آخرین روز عمر دولت دهم از ابلاغ آن امتناع کرد، به امضای رئیس جمهور رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حکم دکتر علیرضا زالی به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به امضای دکتر حسن روحانی رئیس دولت یازدهم رسیده و قرار است در مراسم روز پزشک که امشب در تالار وزارت کشور برگزار می شود، به وی ابلاغ شود.

زالی در انتخاب سال گذشته نظام پزشکی کشور که ششمین دوره آن بود، در حوزه انتخابیه تهران، توانست حائز اکثریت آراء شود.

همچنین در اولین جلسه مجمع عمومی نظام پزشکی و همچنین انتخابات هیئت مدیره های نظام پزشکی سراسر کشور برای انتخاب اعضای جدید شورای عالی نظام پزشکی که 6 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، زالی به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی توانست رای اکثریت اعضا را به دست آورد.

بر اساس قانون، حکم رئیس کل نظام پزشکی کشور باید توسط رئیس جمهور تنفیذ و ابلاغ شود. اما حکم زالی تا پایان عمر دولت دهم هرگز به امضای رئیس جمهور وقت نرسید.

این در حالی است که گفته می شود حکم زالی به امضای رئیس جمهور رسیده و قرار است در مراسم روز پزشک که امشب برگزار می شود، توسط رئیس دفتر رئیس جمهور به وی ابلاغ شود.


ویدیو مرتبط :
حکم مهدی هاشمی صادر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور حکم رئیس جدید نظام پزشکی را امضا نمی کند



رئیس جدید نظام پزشکی,دکتر علی رضا زالی

رئیس جمهور حکم رئیس جدید نظام پزشکی را امضا نمی کند
حکم تنفیذ رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران برای سومین بار به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده تا به امضای رئیس جمهور برسد، اما شنیده شده تاکنون این حکم امضا نشده است.
حکم تنفیذ دکتر علی رضا زالی به عنوان رئیس کل جدید سازمان نظام پزشکی ایران برای سومین بار به دفتر رئیس جمهور ارسال شده است اما رئیس جمهور از امضای آن امتناع کرده است.
این در حالی است که مجمع عمومی نظام پزشکی 6 اردیبهشت ماه برگزار شد و بر اساس انتخاباتی که انجام گرفت، دکتر زالی با 166 رای به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پزشکی برگزیده شد.بر اساس قانون، حکم تنفیذ رئیس کل سازمان نظام پزشکی باید به امضای رئیس جمهور برسد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی برای مدت 4 سال انتخاب می شود.
ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور 4 اسفند 1391 در 156 شهر برگزار شد و بر اساس آن هیئتهای مدیره جدید، انتخاب و معرفی شدند.
این در حالی بود که روند تعیین صلاحیتها در حوزه انتخابیه شهر تهران با حاشیه های زیادی همراه بود بطوریکه رئیس جمهور وارد این جریان شد و خواستار بازنگری مجدد در روند تایید صلاحیت کاندیداهای نظام پزشکی در تهران شد. اما هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، بر آنچه که در مسیر تعیین صلاحیت کاندیداها انجام داده بود، اصرار و پافشاری داشت و سرانجام، انتخابات نظام پزشکی بدون هیچ گونه تغییری در روند تایید صلاحیتها، برگزار شد.
دکتر سیدشهاب الدین صدر، رئیس کل فعلی سازمان نظام پزشکی ایران که برای 2 دوره متوالی بر مسند ریاست این سازمان حضور دارد، از جمله کاندیداهایی بود که در این دوره رد صلاحیت شد و همین مسئله موجب ورود رئیس جمهور به عرصه انتخابات نظام پزشکی شد.
بر اساس آنچه که در قانون آمده است، تا زمان امضای حکم تنفیذ رئیس جدید سازمان نظام پزشکی، حضور رئیس قبلی غیرقانونی نیست.پیش از این دکتر علی رضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر احمدی نژاد حکم رئیس جدید نظام پزشکی را امضا نکند، چه خواهید کرد، گفته بود که منتظر رئیس جمهوری بعدی می شویم...../mehrnews.com