اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد صادر شد



اخبار,اخبار سیاسی, فساد بزرگ بانکی


اخبار سیاسی - حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد صادر شد

سرانجام بعد از گذشت حدود سی ماه از باز شدن پرونده فساد بزرگ بانکی در شهریور ماه سال 1390، حکم دو نماینده از نمایندگان درگیر در این پرونده صادر شده است. محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در این باره توضیحاتی داده است.

به گزارش  تابناک ، از سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران نقل شده است که حکم ۲ نماینده متهم در پرونده فساد امروز صادر شد اما محکومیتی نبوده است.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اعلام این خبر گفته است: براساس وعده‌ای که از قبل داده شده بود حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی امروز صبح در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران صادر شد. وی از بیان جزئیات این حکم امتناع کرد و گفت: براساس قانون از آنجا که حکم قطعی نیست و در دادگاه بدوی صادر شده است امکان اطلاع رسانی درباره جزئیات آن وجود ندارد

این در حالی است که در آبان ماه سال جاری، اعلام شده بود که قرار است پرونده دو نماینده مجلس که در جریان رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی محکوم شده بودند به دیوان‌عالی کشور ارجاع شود.

اخبار در آبان ماه حاکی از این بود که، از این دو نماینده یکی از این نمایندگان دوره هشتم و دیگری از نمایندگان مجلس نهم است. بر این اساس با رسیدگی به اتهامات سه نماینده متهم در پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران یکی از آن‌ها تبرئه و دو نفر دیگر به جزای نقدی و رد مال محکوم شده بودند.

دو نماینده محکوم، به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعتراض کرده بودند و پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور ارسال شد. محمد عمرانی مدیرکل امور دفا‌تر شعب دیوانعالی کشور از در نوبت رسیدگی بودن پرونده این دو نماینده در در شعبه ۳۲ دیوان خبر داده بود.

اگر چه تاکنون اخبار رسمی در مورد نقش نمایندگان مجلس در فساد بزرگ بانکی کمتر منتشر شده است ولی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از این به روزنامه‌ها گفته بود: «نزدیک به ۱۰نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند. از میان این ۱۰نماینده، تاکنون نقش سه‌نماینده در ماجرای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی محرز شده.»
اخبار سیاسی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
حکم پرونده مهدی هاشمی تا پایان سال صادر می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان ابلاغ حکم متهمان فساد مالی/جزئیات بیشتر از مجازات 39 متهم پرونده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایان ابلاغ حکم متهمان فساد مالی/جزئیات بیشتر از مجازات 39 متهم پرونده

قاضی سراج از ابلاغ 40 حکم پرونده فساد بزرگ مالی به 39 متهم و بانک صادرات به عنوان شاکی پرونده خبر داد.

قاضی ناصر سراج - رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران- در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : طی سه روز احکام 39 پرونده فساد مالی بزرگ به متهمان آن و بانک صادرات به عنوان شاکی ابلاغ شد. ابلاغ حکمی با این حجم در این مدت کوتاه کار بزرگی بود.

وی افزود : آخرین حکم این پرونده امروز ابلاغ شد که تاخیر آن به دلیل مسافرت خارج از کشور وکیل متهم بود. وکلا و متهمان 20 روز پس از ابلاغ حکم فرصت دارند به آن اعتراض کنند.پس از قطعی شدن حکم می توان به نام متهمان و میزان محکومیت آنها اشاره کرد.

این مقام قضائی با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت : انشاء ، تایپ و تصحیح 1660 برگ رای نیاز به زمان زیادی دارد که در این پرونده کار فوق العاده ای انجام شد. احکام در کوتاه زمان ممکن آماده ابلاغ شد اما برخی رسانه ها به طولانی شدن آن انتقاد کردند.

در این پرونده، مه آفرید خسروی ، آقای (ب.ب) مشاور حقوقی مه آفرید، آقای (الف.ش) مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و آقای (س. ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام ، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین مه آفرید متهم ردیف اول پرونده به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی به میزان 25 هزار و 729 میلیون و 800 هزار ریال و پرداخت 28 هزار میلیارد و 554 میلیون ریال به بانک ها - معادل کل ال سی های پرونده محکوم شده است.

رئیس دادگاه همچنین آقای (س. م) رئیس سابق بانک ملی کیش و آقای (د. م) از متهمان پرونده را به حبس ابد، رد مال و جزای نقدی محکوم کرده است.

آقایان (ط. ن) ، (ع. ر)   و ( م. م) نیز به 20 سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین آقای (ع. ر) به 15 سال حبس و رد مال وپنج تن دیگر از متهمان به 10 سال حبس و رد مال محکوم شدند. همچنین 26 تن از متهمان به مجازات رد مال و جزای نقدی، هفت سال زندان و کمتر از آن محکوم شده اند.

متهمان شاغل در ادارات دولتی نیز به انفصال موقت از کار در ادارات دولتی محکوم شدند./مهر