اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم ترکان برای وزیر احمدی‌نژاد



حکم اکبر ترکان به سعیدی کیا

حکم ترکان برای وزیر احمدی‌نژاد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن دولت نهم را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق منصوب کرد. همچنین در حکم دیگری مدیر امور بین الملل مناطق ویژه نیز منصوب شد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن دولت نهم را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق منصوب کرد. همچنین در حکم دیگری مدیر امور بین الملل مناطق ویژه نیز منصوب شد.

به گزارش مهر، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق و مدیر امور بین الملل دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را منصوب کرد.

در حکم اکبر ترکان خطاب به محمد سعیدی کیا به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق آمده است:

 

بررسی برنامه ها و بودجه پیشنهادی سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و تدوین آن با رویکرد افزایش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، جذب سرمایه های داخلی و خارجی، عمران و آبادانی مناطق،

 

فراهم آوردن زمینه حضور موثر در بازارهای جهانی و منطقه ای و همچنین ایجاد هماهنگی در روابط سازمان های مناطق با یکدیگر و سایر دستگاه ها و نهادها و نظارت بر تحقق اهداف و مأموریت پیش بینی شده برای مناطق و ارزیابی عملکرد آنها از مهم ترین وظایفی است که انتظار می رود ضمن همکاری با معاونین و مدیران دبیرخانه شورا و مدیران عامل سازمان های مناطق، در اولویت برنامه های آن معاونت قرار گیرد.

محمد سعیدی کیا متولد سال 1325 اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته راه و ساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران است. سعیدی کیا از مدیران با سابقه کشور است که از سال 1364 تا 1372 وزیر راه و ترابری، از 1376 تا 1379 وزیر جهاد کشاورزی و از 1384 تا 1388 وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

مشاور رئیس جمهور همچنین در حکم دیگری احمد حاتمی یزد را به عنوان مدیر امور بین الملل دبیرخانه شورا منصوب کرد.

 

در این حکم آمده است: توسعه روابط با مجامع بین الملل، تنظیم تفاهم نامه های همکاری میان مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشورهای هدف، هماهنگی لازم با سفارتخانه ها، فراهم آوردن زمینه حضور در اجلاس جهانی و ایجاد هماهنگی در ارتباطات بین الملل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اهم وظایف جنابعالی محسوب می شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ترکان خطاب به احمدی نژاد : این اموال را چرا تاراج کردید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این بنده خدابازنشسته بود، اما با حکم وزیر اقتصاد و تاییدیه احمدی نژاد مجددا روی کار آمد



اخبار,اخبار سیاسی ,حکم خاوری

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت نهم گفت: در بانک مرکزی آدم‌هایی را بر سركار گذاشتیم كه سیاسی هستند و به خاطر حفظ صندلی خود در نظارت ضعیف عمل كردند .

به گزارش انتخاب، حسین صمصامی در نشست تخصصی نظام بانكی ورشكستگی راهبردهای رسانه‌ای، با بیان اینکه ضعف نظارتی بانک مرکزی به تدریج و توسط روسای آن اتفاق افتاد، تصریح کرد: عدم استقلال و سیاسی شدن بانك مرکزی را که به عنوان دلایل ضعف نظارتی بانک مرکزی مطرح می‌شود را قبول ندارم.

وی ادامه داد: نظارت بر بانك‌ها وظیفه قانونی بانك مركزی است و این نهاد موظف است در صورت بروز مشكل در بانك‌ها به آنها كمك كند و بر عملكرد آن‌ها نظارت داشته باشد، اما ضعف نظارتی باعث شده رئیس بانک مرکزی به جای نظارت بر بانک‌ها از آن‌ها فقط خواهش کند.

سرپرست وزارت اقتصاد در دولت نهم گفت: سال 87 بود که قرار شد مدیر عامل بانک ملی را عوض کنیم. من اسم 4 نفر را دادم که آقای احمدی نژاد هیچ کدام از آن ها را انتخاب نکرد و من از وزارت اقتصاد رفتم

صمصامی با اشاره به موضوع خاوری یادآور شد: این بنده خدابازنشسته بود. برای برگرداندن حکم بازنشستگی آن باید هیئت دولت تشکیل می شد. در دولت توانستند اشتغال به کار خاوری را بگیرند و بر سر کار آمد

وی افزود: وزیر اقتصاد حکم خاوری را زد، بانک مرکزی رزومه‌ بانکی‌اش را تایید کرد و رئیس جمهور هم تاییدش کرد، اما وقتی اختلاس کرد فقط به جرم او رسیدگی شد، پس دیگران چه؟ مگر در زیارت عاشورا نمی‌خوانیم همه کسانی که در یک ظلم دخیل بودند لعنت می‌شوند.

 وی ابراز عقیده کرد: معلوم است که در این جریان داستان‎‌هایی بوده است تازه آقایان به دوره خودشان افتخار هم می‌کنند، اما بیشترین اختلاس‌ها در دوره همین احمدی‌نژاد و همان وزیر اقتصاد اتفاق افتاد.

 

اخبار سیاسی - انتخاب