اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم اعدام « 3 شیطان » شکسته شد


ایران واشقانی فراهانی حكم اعدام سه عضو شبكه موسوم به «ابلیس» به اتهام ربودن و آزار و اذیت زن جوان مقابل چشمان شوهرش از سوی قضات دیوان عالی كشور نقض شد.

ایران واشقانی فراهانی حكم اعدام سه عضو شبكه موسوم به «ابلیس» به اتهام ربودن و آزار و اذیت زن جوان مقابل چشمان شوهرش از سوی قضات دیوان عالی كشور نقض شد.

اعلام جنایت سیاه

ظهر 16 اسفند 87 مرد جوانی هراسان و مضطرب به كلانتری كمالشهر رفت و با گریه و فریاد از مأموران برای نجات همسرش از چنگال 2 شرور كمك خواست.

وی گفت: در محله پیشاهنگی با همسرم «مریم» پیاده در حركت بودیم كه ناگهان یك دستگاه خودروی پراید سفید مقابل‌مان توقف كرد و یكی از سرنشینان به محض پیاده شدن از ما مدارك هویت و شناسایی خواست. از آنجا كه شرارت در چهره‌اش موج می‌زد فهمیدم یك مأمورنماست بنابراین بشدت اعتراض كردم اما چند لحظه بعد، راننده هم پیاده شد و با چاقو به طرفم حمله كرد.

همان موقع از همسرم خواستم برای گرفتن كمك فرار كند و خودم هم سعی كردم با آنها مقابله كنم. در این میان چند تن از اهالی محل نیز با شنیدن سر و صدا دورمان حلقه زدند اما 2 پسر شرور به همسرم حمله كرده و او را وحشیانه به طرف ماشین كشاندند.

همسرم گریه‌كنان كمك می‌خواست اما مردم به خاطر ترس از 2 شرور خشمگین، هیچ كمكی نكردند. با این وجود سعی كردم با سنگ‌پرانی از همسر جوانم دفاع كنم و او را نجات دهم اما آدم‌رباهای شرور او را به زور بردند البته مردم شماره پلاك ماشین آنها را یادداشت كردند و با پلیس 110 هم تماس گرفتند اما افسوس كه آنها گریخته بودند.

افسر كشیك پس از شنیدن اظهارات مرد جوان به خاطر حساسیت موضوع، مسئولان ستاد فرماندهی را در جریان ماجرا قرار داد و دقایقی بعد نیروهای گشت مسیر حركت خودروی آدم‌ربایان را تحت كنترل ویژه قرار دادند. سرانجام چند ساعت بعد مأموران در بیابان‌های اطراف كمالشهر متوجه خودروی پراید شدند كه یك موتوسیكلت‌سوار نقابدار آن را اسكورت كرده بود.

تبهكاران وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند با سرعت متواری شدند اما پس از تعقیب و گریز طولانی، زن جوان را از خودرو بیرون انداخته و متواری شدند.

«مریم» - 25 ساله - پس از نجات از چنگال 3 شرور و انتقال به كلانتری در تحقیقات مقدماتی گفت: «آدم‌ربایان در بین راه با پسر موتورسوار تماس گرفتند و او را نیز به خلوتگاه شیطانی دعوت كردند. آنها بی‌توجه به التماس‌هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از صحنه جنایت سیاه نیز فیلم و عكس گرفتند.

سپس یكی از آنها پیشنهاد قتل مرا مطرح كرد اما وقتی 2 مرد چوپان را در آن حوالی دیدند فرار كردند. آنها سعی داشتند مرا در محل دیگری سر به نیست كنند اما در طول مسیر متوجه خودروی مأموران شده و سرانجام مرا از خودرو بیرون انداختند.

به دنبال اظهارات تكان‌دهنده زن جوان و اعلام شكایت، مأموران پلیس به بررسی شماره پلاك خودروی متهمان فراری پرداخته و دریافتند خودروی مورد نظر 45 روز قبل از جنایت سیاه توسط دزدان سریالی به سرقت رفته است. بنابراین برای شناسایی و ردیابی متهمان با راهنمایی شاكی و همسرش به چهره‌نگاری رایانه‌ای از سه پسر شرور پرداختند.

پس از ترسیم چهره متهمان فراری، كارآگاهان دایره جنایی با تحقیقات تخصصی و بررسی آلبوم مجرمین حرفه‌ای دریافتند «حمید» معروف به «ابلیس» سردسته اراذل و اوباش محله كمالشهر است كه به تازگی از زندان آزاد شده و دو همدستش «حبیب» و «ارسلان» نیز سابقه كیفری دارند. آنها با تشكیل باند سرقت و زورگیری به شرارت می‌پرداختند.

دستگیری 3 فراری

تلاش مأموران برای دستگیری 3 شرور فراری در حالی ادامه داشت كه جست‌وجوی خانه به خانه برای یافتن آنها در دستور كار قرار گرفته بود.

سرانجام اول اردیبهشت 88 و با گذشت 45 روز از جنایت سیاه، سردسته شبكه و دو همدستش به دام افتاده و برای بازجویی به اداره جنایی پلیس آگاهی كرج انتقال یافتند. آنها با اعتراف به سرقت‌های سریالی در كرج، به ربودن زن جوان در برابر چشمان مردم و آزار و اذیت وی نیز اعتراف كردند.

«حمید» - سردسته شبكه - گفت: اواخر اسفند سوار بر آخرین خودروی سرقتی كنار درختی نشسته بودیم كه زن و مرد جوانی را دیدیم كه سر و وضع نامرتب و فقیرانه‌ای داشتند. بنابراین به دوستم پیشنهاد خفت‌گیری دادم. به تصور اینكه افغانی هستند، از آنها كارت اقامت خواستم اما مرد جوان كه ترسیده بود با ما درگیر شد. وقتی با مقاومت او و همسرش روبه‌رو شدیم، وسوسه شیطانی به جانم افتاد.

با اعتراف 3 عضو شبكه «ابلیس»، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب كرج خواستار چاپ عكس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها شد. بدین ترتیب پس از انتشار خبر و عكس متهمان، 80 زن و مرد مالباخته از آنها شكایت كردند.

محاكمه عاملان جنایت سیاه پشت درهای بسته

خرداد امسال جلسه محاكمه اعضای شبكه «ابلیس» در شعبه اول دادگاه كیفری استان البرز با حضور 4 قاضی مستشار برگزار شد. ابتدا نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: «حمید» - 23 ساله، «حبیب» - 24 ساله - و «ارسلان» - 23 ساله - متهم به زنای به عنف، آدم‌ربایی و سرقت هستند كه پرونده اتهامی آنان در مورد آزار و اذیت «مریم» در صلاحیت رسیدگی این دادگاه است. حال با توجه به نوع جرم كه موجب رعب و وحشت مردم شده تقاضای اشد مجازات متهمان را دارم تا از وقوع جرایم مشابه پیشگیری شود.

سپس شاكی و همسرش به بیان جزئیات ماجرای آن روز شوم پرداختند. «مریم» نیز گفت: شوهرم بیكار بود به همین خاطر به توصیه برادرش برای كارگری به كرج آمد. من هم چندی بعد برای دیدنش به این شهر آمده بودم كه گرفتار شیطان‌صفت‌ها شدیم. حالا هم تقاضای اعدام آنها در محل وقوع جرم را دارم.»سپس سردسته شبكه در دفاع از خود گفت: پس از آزار و اذیت زن جوان و تهیه فیلم، همدستانم را نیز وادار كردم تا او را مورد آزار قرار دهند. او فریاد می‌زد باردار است اما توجهی به حرف‌هایش نكردیم و ...

پس از اعتراف‌های هولناك «حمید» و دو شرور دیگر، قاضی «هدایت رنجبر» و 5 قاضی مستشار شعبه اول دادگاه كیفری استان البرز - بصیرنیا، مازنی، مینایی و پاكدامن - به اتفاق آرا و با استناد به بند «د» مواد 82 و 105 قانون مجازات اسلامی هر یك از متهمین را به اعدام در ملأ عام محكوم كردند. درخصوص سایر اتهامات آدم‌ربایی، سرقت خودرو و كیف قاپی نیز دستور تعیین وقت دادرسی صادر شد.

پس از ابلاغ حكم اعدام اعضای شبكه «ابلیس» وكلای آنها به حكم اعتراض كرده و پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه 32 دیوانعالی كشور ارسال شد. اما قضات دیوانعالی با طرح چند ایراد قضایی حكم اعدام 3 متهم را نقض و دستور رسیدگی به پرونده در شعبه هم عرض را صادر كردند.
به گزارش خبرنگار ما، قرار است بزودی اعضای شبكه «ابلیس» در دادگاه كیفری استان البرز پای میز محاكمه بایستند.

منبع: ایران



ویدیو مرتبط :
32-اجرای حکم خداوند و آخرین منزلگاه شیطان و شیطان صفتان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم اعدام جوان شیطان صفت تأیید شد



 

حکم اعدام یک جوان شیطان صفت به جرم آزار و اذیت خواهرش توسط دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.



چندی قبل در پی شکایت دختر ۱۵ ساله ای مبنی بر اینکه برادرش وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است، پرونده ای تشکیل و متهم که جوانی ۲۳ ساله است، دستگیر شد.



بر پایه این خبر، متهم در دادگاه کیفری در چند جلسه رسیدگی به این پرونده به جرم خود اعتراف کرد و سرانجام با استناد به قانون مجازات اسلامی به جرم زنا با محارم به اعدام محکوم شد.


گزارش خبرنگار ما حاکی است، به دنبال اعتراض متهم، پرونده برای اعلام نظر به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی مجدد پرونده، رأی دادگاه بدوی را مورد تأیید قرار دادند.



گفتنی است، پس از تأیید حکم، پرونده برای اجرا به اجرای احکام دادگستری ارسال شد.