اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم اعدام یک زن ایرانی در مالزی


این زن متهم است که 2 سال پیش قصد داشته تا 1.76 کیلوگرم مواد مخدر متآمفتامین را به مالزی قاچاق کند. خانم کبری س به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در ساعت 10:45 شب دوم فوریه 2010 به همراه برادرش جلیل دستگیر و روانه زندان شد.

مهر :در نخستین روزهای سال نو، دادگاهی در مالزی یک زن ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

این زن متهم است که 2 سال پیش قصد داشته تا 1.76 کیلوگرم مواد مخدر متآمفتامین را به مالزی قاچاق کند.

بر اساس این گزارش، خانم کبری س به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در ساعت 10:45 شب دوم فوریه 2010 به همراه برادرش جلیل دستگیر و روانه زندان شد.

قاضی دادگاه عالی شاه‌عالم پس از بررسی‌ شواهد و مدارک و همچنین شنیدن دفاعیات متهم ، وی را مجرم شناخته و حکم اعدام او را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، کبری و جلیل هر دو در دادگاه حضور داشتند و پس از بررسی پرونده آنها، دادگاه حکم برائت جلیل را صادر کرد ولی خواهرش را شایسته مجازات اعدام دانست.

پیشتر نیز وزیر کشور مالزی اعلام کرده بود که 449 خارجی در زندان‌های مالزی منتظر پایان مراحل دادگاهی خود هستند و احتمال اعدام آنها وجود دارد.

از این تعداد 396 نفر به جرم قاچاق مواد مخدر، 28 نفر به جرم قتل، 18 نفر به جرم آدم‌ربایی و هفت نفر به جرم جرائم مسلحانه دستگیر شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
حکم اعدام یک سازمان حقوق بشری برای بازیگر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم اعدام برای دو خواهر ایرانی در مالزی



حکم اعدام,اعدام,اخبار حوادث روز

حکم اعدام برای دو خواهر ایرانی در مالزی

دادگاهی در مالزی دو خواهر ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

این دو خواهر 24 و 26 ساله دو سال پیش به جرم قاچاق مواد مخدر در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور دستگیر شده بودند.

داتوک نورچایا ارشد، قاضی دادگاه شهر شاه ‌عالم مالزی با مردود دانستن دفاعیات متهمان آنها را شایسته حداکثر مجازات دانسته و به اعدام آنها رای داد.

وی تصریح کرد: در مجرم بودن متهمان هیچ شکی نیست، بنابراین هر دوی متهمان به اعدام با طناب دار محکوم می‌شوند.

دو متهم به هنگام قرائت حکم آرام بودند اما پدر آنها که در دادگاه حاضر بود پس از شنیدن حکم از حال رفت.

این دو خواهر در روز پنجم ماه می سال 2011 به هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور دستگیر شده و از هر کدام از آنها حدود 1.5 کیلو ماده مخدر شیشه کشف شد که دور کمرشان بسته شده بود.

به گزارش رسانه‌های محلی، هر دوی آنها تحت بند 39B قانون مواد مخدر خطرناک مورد محاکمه قرار گرفته‌اند که حداکثر مجازات اعدام را برای خاطیان در نظر گرفته است./ایسنا