اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم اعدام «محمد مرسی» تایید شد


منابع خبری مصر از تایید حکم اعدام رئیس جمهور پیشین مصر از سوی مفتی این کشور خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابع خبری مصر از تایید حکم اعدام رئیس جمهور پیشین مصر از سوی مفتی این کشور خبر دادند.

روزنامه مصراوی نوشت؛ منابع خبری مصری اعلام کردند شوقی علام، مفتی مصر حکم اعدام محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری پیشین این کشور را که به اتهام جاسوسی و فرار از زندان وادی النطرون صادر شده است، تایید کرد.

برخی منابع مصری در این رابطه اظهار داشتند، ‌علام موافقت خود را به صورت کاملا محرمانه به دادگاه کیفری ارسال کرد.

دادگاه کیفری قاهره پیش از این پرونده مرسی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را به مفتی مصر ارجاع داد تا آنها نظر خود را در مورد اعدام آنها در پرونده مشهور به "فرار بزرگ" اعلام کند.


ویدیو مرتبط :
تایید حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید حکم اعدام محمد بدیع و ۱۸۲ اخوانی دیگر



اخبار,اخبار بین الملل,  حکم اعدام محمد بدیع


 اخبار بین الملل - تایید حکم اعدام محمد بدیع و ۱۸۲ اخوانی دیگر

حکم اعدام رهبر اخوان‌المسلمین و ۱۸۲ نفر دیگر از هواداران این گروه، از سوی دادگاهی در مصر تایید شد.از سوی دیگر حدود ۵۰۰ نفر نیز تبرئه شدند.

به گزارش همشهری در مقابل دادگاه المنیا واقع در ۲۴۰ کیلومتری جنوب قاهره، تعداد زیادی از خانواده‌های متهمان تجمع کرده بودند.بعد از اعلام تبرئه برخی و تائید حكم بقیه واكنش‌های متفاوتی در مقابل دادگاه دیده‌می‌شد.تعدادی از خانواده‌ها خوشحال برخی به شدت معترض و غمگین بودند.

حکم اعدام ۶۸۳ نفر از متهمان این پرونده به جرم قتل عمد دو مامور پلیس و خشونت‌ها در شهر المنیا پس از متفرق‌کردن تحصن حامیان محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر دو ماه پیش، صادر شده بود.

به گزارش گاردین برخی از وكلا آمار متفاوتی از تایید حكم اعدامی ها می‌دادند.بعضی می‌گویند حكم اعدام 197 نفر از طرفداران و اعضای اخوان‌المسلمین تایید شده‌است.
 اخبار بین الملل - همشهری