اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم اعدام برای متهمان حملات سین کیانگ


یک دادگاه چینی هشت تن را به اتهام مشارکت در دو حمله که منجر به کشته شدن 46 تن در استان سین کیانگ شد، به اعدام محکوم کرد.

ایسنا: یک دادگاه چینی هشت تن را به اتهام مشارکت در دو حمله که منجر به کشته شدن 46 تن در استان سین کیانگ شد، به اعدام محکوم کرد.

دادگاه خلق میانجی اویغور، در مرکز سین کیانگ همچنین برای پنج تن دیگر حکم اعدام صادر کرده است.

در 30 آوریل، همزمان با سفر شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین به منطقه قومی سین کیانگ، انفجاری در ایستگاه قطار اویغور رخ داد که به کشته شدن سه تن منجر شد. سه هفته بعد در 22 ماه مه طی یک عملیات انتحاری در مرکز اویغور 39 تن دیگر کشته شدند.

در پی این حملات، مقامات چینی تحقیقاتی یک ساله را درباره خشونت در سین کیانگ مسلمان‌نشین و اقلیت ترک‌زبان اویغور آغاز کردند.

پکن جدایی‌طلبان افراطی را مقصر این حملات می‌داند. منتقدان و مدافعان حقوق بشر معتقدند اویغورها از سرکوب دولت مرکزی ناراضی هستند.

اویغورها همچنین از محرومیت اقتصادی که به منطقه زندگی آنها تحمیل می‌شود، ناخشنودند.

از زمان وقوع این حملات پکن پذیرفته است تا دوره آموزشی دبیرستان را در سین کیانگ رایگان کند. این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم اویغور بود. دولت همچنین متعهد شده تا با کاهش بیکاری در این منطقه در هر خانواده یک نفر شغل داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
توسعه روابط تجاری خراسان رضوی با سین کیانگ چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای حکم اعدام برای 16 تن از متهمان به جاسوسی برای ایران



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خار جی, متهمان جاسوسی برای ایران

دادستانی رژیم سعودی خواستار اجرای حکم اعدام برای 16 تن از افرادی که به اتهام واهی جاسوسی برای ایران محاکمه شده اند، شد.

روزنامه الریاض عربستان نوشت: دادستانی عربستان خواستار اجرای حکم اعدام برای 16 تن از متهمان پرونده جاسوسی برای ایران شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه تمامی این افراد از اتباع عربستان هستند مدعی شد: اتهامات این افراد تشکیل شبکه جاسوسی در ارتباط با ایران و ارائه اطلاعات محرمانه نظامی به این کشور و افشای اسرار دفاعی و همچنین تلاش برای اقدام خرابکارانه ضد منافع و نهادهای اقتصادی و حیاتی عربستان است.

رسانه های سعودی روز یکشنبه گزارش دادند که 32 متهم به استثنای یک تبعه ایران و افغانستان که همگی آنها از اتباع عربستان هستند روز یکشنبه به اتهام تشکیل شبکه جاسوسی برای ایران در دادگاه جزایی سعودی حاضر شدند.

این رسانه سعودی مدعی شده است که اتهام 27 نفر از متهمان پیش از بازداشت 5 نفر دیگر از آنها در ماه های مارس و می سال 2013 میلادی به اثبات رسیده است.

رسانه های سعودی هیچگونه جزئیاتی را از روند برگزاری به اصطلاح این جلسه نمایشی محاکمه منتشر نکرده اند.

 اخبارسیاست  خارجی  -  میزان