اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم اسد درباره استفاده از کودکان در جنگ


بشار اسد طی فرمانی استفاده از کودکان در جنگ را مشمول مجازات دانست.

خبرگزاری مهر: بشار اسد طی فرمانی استفاده از کودکان در جنگ را مشمول مجازات دانست.

در حکم شماره 11 سال 2013 آمده است: هر فردی که از نوجوانان زیر 18 سال برای شرکت در عملیات جنگی و مسائل مربوط به آن شامل حمل سلاح، ادوات، مهمات، کاشت مواد منفجره، استفاده در مراکز ایست بازرسی، دیده بانی، شناسایی و سپر انسانی استفاده کند به حبس بین یک تا 10 سال و پرداخت جریمه سه میلیون لیره ای محکوم می شود.

در این حکم تشدید مجازاتها تا حبس ابد برای کسانی که کودکان را وادار به حمل مواد مخدر کنند یا آنها را مورد تجاوز قرار دهند و نیز حکم اعدام در صورتی که کودکی کشته شود در نظر گرفته شده است.

این حکم از 2013/6/30 قابل اجراست.


ویدیو مرتبط :
استفاده از کودکان در جنگ سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده اجباری داعش از کودکان عراقی در جنگ



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

یکی از مسئولان بلندپایه عراقی از اقدام داعش در بکارگیری کودکان این کشور در جنگ به صورت اجباری خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از العهد، یک مقام عراقی اعلام کرد: تروریست های داعش به صورت اجباری از کودکان عراقی در جنگ استفاده می کنند.

به گفته این مقام عراقی، این اتفاق در مناطقی از جمله «الحویجه»، «القیاره» و «الشرقاط» رخ داده است.

این منبع ادامه داد: تروریست های داعش برای خانواده هایی که در مناطق تحت سیطره آنها در عراق زندگی میکنند شرط تعیین کرده اند که هر خانواده باید یکی از جوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله خود را به عضویت این گروه درآورد.

اخبار بین الملل - مهر