اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم آمریکا علیه ایران در حادثه 11 سپتامبر


دادگاهی در نیویورک مدعی شد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و شرکت های بیمه به خاطر حادثه یازده سپتامبر بپردازد.

خبرگزاری مهر: دادگاهی در نیویورک مدعی شد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و شرکت های بیمه به خاطر حادثه یازده سپتامبر بپردازد.

به گزارش شبکه روسیاالیوم، دادگاهی در نیویورک ادعا کرد که ایران باید ۱۰.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ و شرکت های بیمه بپردازد.

روزنامه بلومبرگ گزارش داد: قاضی جورج دانیلز حکم غیابی در روز چهارشنبه صادر کرده است که بر اساس آن ایران را به پرداخت ۷.۵ میلیارد دلار به خانواده قربانیان و ۳ میلیارد دلار به شرکت های بیمه محکوم کرده است.

 بر اساس حکم این قاضی، هر خانواده ۸.۸ میلیون دلار دریافت می کند که دو میلیون از آن ناشی از زیان های معنوی وارد شده به خانواده قربانیان و ۶.۸ میلیون دلار به سبب زیان های مالی به هر خانواده است که یکی از افراد خود را در حادثه تروریستی به برج تجارت جهانی در یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ از دست داده است.

قاضی دانیلز همچنین ایران را به پرداخت سه میلیارد دلار خسارت به شرکت های بیمه که خسارات وارده به دارایی ها و املاک و اختلال در کسب و کار و دیگر موضوعات را شامل می شود، محکوم کرده است.

پیشتر دادگاه نیویورک به این نتیجه رسیده بود که ایران باید به خاطر خسارت ناشی از عملیات تروریستی یازده سپتامبر جوابگو باشد چون نتوانسته ثابت کند که به تروریست ها کمک نمی رساند.


ویدیو مرتبط :
حادثه منا = حادثه برج های دو قلو در 11 سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت خارجه آمریکا: هرگز محبت مردم ایران را پس از 11 سپتامبر فراموش نمی کنیم



 

 

وزارت خارجه آمریکا: هرگز محبت مردم ایران را پس از 11 سپتامبر فراموش نمی کنیم

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که بمناسبت دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر به نیویورک و واشنگتن منتشر کرد از "همدردی" مردم ایران در سال 2001 تشکر کرد.

در این بیانیه گفته شده است در سراسر جهان از جمله شهرهای ایران مردم به نشانه همدردی به قربانیان این حادثه شمع روشن کرده و برای لحظاتی سکوت کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: "هرگز محبت مردم ایران را در آن روزهای دشوار فراموش نخواهیم کرد و از شما سپاسگزاریم."

تقدیر آمریکا از مردم ایران در سالگرد 11 سپتامبر در حالی صورت می گیرد که پیش از این آمریکا  برای تحریف افکار عمومی ایران را متهم به دخالت در حادثه 11 سپتامبر 2001 کرده بود.

در صفحات 240 و 241  گزارش کمیته کنگره آمریکا، ویژه تحقیقات درباره حادثه 11 سپتامبر که در سال 2001 آغاز به کار کرد و در ژوئیه 2004 انتشار یافت، ادعا شده است که مدارکی دال بر همکاری ایران و حزب الله لبنان با القاعده درحملات 11 سپتامبر به آمریکا وجود دارد.

اما این گزارش می افزاید با اینکه دلیلی وجود ندارد که ثابت کند نقشه هجوم در ایران طراحی شده است، اما باید در این زمینه مطمئن شد!.../تحلیل:عصرایرن