اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکایت‌های «عمو خسرو» 5 ماه پیش از مرگ


آلبوم موسیقی «12 حکایت از گلستان سعدی» با دکلمه‌ زنده‌یاد خسروشکیبایی پس از ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: آلبوم موسیقی «12 حکایت از گلستان سعدی» با دکلمه‌ زنده‌یاد خسروشکیبایی پس از ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد.

ناشر این اثر با اعلام این مطلب گفت: وقتی در سال 91 آلبوم موسیقی «40 حکایت از گلستان سعدی» را با موسیقی کارن همایون‌فر و صدای خسرو شکیبایی منتشر کردیم، چند حکایت دیگر باقی ماند که 12 قطعه‌ی آن قابل انتشار بود و آن را در یک آلبوم جمع کردیم.

بابک چمن‌آرا توضیح داد: در آلبوم قبلی، روایت حکایت‌ها در حدود 40 ثانیه بود، اما در این آلبوم هر حکایت 2 تا 3 دقیقه روایت می‌شود. البته باید گفت که در این اثر، ایرانی‌ترین موسیقی کارن همایون‌فر شنیده می‌شود.

مدیر انتشارات «آواخورشید» درباره‌ی تاریخ و نحوه‌ی ضبط این آثار گفت: خسرو شکیبایی حدود پنج‌ماه پیش از مرگش، این حکایت‌ها را در یک استودیو و برای یک برنامه ضبط کرد؛ اما به دلیلی، این پروژه متوقف شد و کار در آن زمان به ثمر نرسید. حدود سه سال پس از مرگ این هنرمند، تهیه‌کننده‌ای پیش من آمد و گفت که صدای خسرو شکیبایی را دارد.

وی افزود: پس از طی کردن یک روند و سبک و سنگین کردن کار، از کارن همایون‌فر خواستیم تا برای این حکایت‌ها، موسیقی بسازد. البته این کار برایش سخت بود و می‌گفت من تا به‌حال موسیقی‌ای تا این حد ایرانی کار نکرده‌ام؛ اما از آنجایی که کارن، تجربه‌ی همکاری با خسرو شکیبایی را داشت، قبول کرد که این کار را انجام دهد.

چمن‌آرا با اشاره به انتشار آلبوم «40 حکایت از گلستان سعدی» نیز گفت: از آن اثر، استقبال خیلی خوبی شد. جوانانی که از ادبیات کلاسیک دور هستند، به‌خاطر صدای خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایون‌فر، با این اثر ارتباط برقرار کردند و به نظرم آن کار خوب دیده شد.

این ناشر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا باز هم اثر ضبط شده و قابل انتشار از خسرو شکیبایی دارد؟ اظهار کرد: سه حکایت دیگر از این مجموعه وجود دارد، اما از نظر کیفیت قابل انتشار نیستند.


ویدیو مرتبط :
خسرو شکیبایی: ظالمی را حکایت کنند...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ 799 تن بر اثر غرق‌شدگی در 6 ماه



غرق‌شدگی در دریا,آمارتعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی

مرگ 799 تن بر اثر غرق‌شدگی در 6 ماه

در نیمه نخست امسال 799 تن بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی 803 تن بود نیم درصد کمتر شد.

به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی، از کل متوفیات ناشی از غرق‌شدگی در شش ماهه نخست امسال 673 تن مرد و 126 تن دیگر زن بودند.

استان‌های مازندران با 219 فوتی، خوزستان با 109 فوتی و گیلان با 79 فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی را داشته‌اند. آمار تلفات غرق‌شدگی در این سه استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 14.1 درصد و 6.9 درصد افزایش و 10.2 درصد کاهش داشته است.

همچنین از 779 تن که در نیمه اول امسال بر اثر غرق‌شدگی فوت کرده‌اند، 283 تن در دریا 269 تن خارج طرح و 14 تن در محدوده مجاز شنا، 82 تن در دریاچه مصنوعی و سد، 69 تن در استخر، 63 تن در کانال‌ها، 21 تن در دریاچه طبیعی، 17 تن در چاه و 264 تن در سایر مکان‌ها که عمدتاً رودخانه بوده است، غرق شده‌اند.

مطابق آمارهای موجود در شهریور امسال نیز 187 تن در کشور بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.5 درصد بیشتر شده است. ضمن آن که در شهریور امسال از کل فوتی‌های غرق‌شدگی 113 مورد تنها در سه استان مازندران 72، گیلان 23 و خوزستان18 جان باخته‌اند. 

/ایسنا