اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حومه شرقی الرمادی آزاد شد


ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق روز شنبه مناطقی را در شرق شهر الرمادی از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق روز شنبه مناطقی را در شرق شهر الرمادی از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کرد.
 
 یک فرمانده ارتش عراق مستقر در جبهه نبرد علیه گروه تروریستی داعش اعلام کرد که عملیات نظامی آزادسازی حصیبه واقع در 7 کیلومتری شرق رمادی آغاز شده است.

وی که خواست نامش ذکر نشود به خبرنگاران گفت: تاکنون ایستگاه پلیس حصیبه و نیز مناطق اطراف آن از چنگ تروریست ها آزاد شده است.

این فرمانده عراقی همچنین از پیشروی چشمگیر عملیات نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق علیه تروریست های تکفیری داعش خبر داد.

البوفهد رافع عبدالکریم الفهداوی شیخ مهم ترین طایفه عراقی در الرمادی نیز آغاز عملیات ارتش و نیروهای بسیج مردمی را تایید کرد.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: عملیات آزادسازی حصیبه با مشارکت گسترده نیروهای طایفه ای آغاز شده است؛ نیروهای امنیتی در حال پیشروی هستند و اکنون منطقه وسیعی را آزادکرده اند.

فرمانده ارتش عراق که پیشتر از وی یاد شد، اعلام کرد که در این عملیات نیروهای پلیس محلی و فدرال، نیروهای وزارت کشور، ارتش، بسیج مردمی (حشدالشعبی) و نیروهای طایفه ای مشارکت دارند.

گروه تروریستی-تکفیری داعش هفته گذشته شهر رمادی مرکز استان غربی الانبار را به اشغال خود درآورد.

سقوط این شهر به عنوان شکست راهبرد ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا محسوب می شود که از سال گذشته بمباران خاک عراق را به بهانه مقابله با داعش آغاز کرده است.


ویدیو مرتبط :
پیشروی ارتش سوریه در حومه شرقی دمشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الرمادی به طور کامل آزاد شد



اخبار,اخبار بین الملل, گروه تروریستی داعش

 نیروهای ارتش و مردمی عراق پس از آزادسازی کامل الرمادی پرچم این کشور را بر فراز ساختمان های دولتی در مرکز این شهر بر افراشتند.

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از یک مقام نظامی عراق گزارش داد: پرچم عراق در بالای ساختمان های دولتی در مرکز الرمادی کاشته شدند.

ستاد ارتش عراق ضمن اعلام این خبر، افزود: فرماندهی عملیات مشترک امروز _دوشنبه_ آزادی الرمادی و محلات این شهر را از چنگال گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

اخبار بین الملل - میزان