اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حوله آشپز خانه و حوله کاغذی دستاورد های دنیای امروز



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, حوله

امروزه  یکی از صنایع مهم تولیدی جهان، صنعت حوله است که در انواع متنوعی تولید می‌شود و حجم بالایی را در مصرف جهانی به خود اختصاص داده است. در میان انواع مختلف این محصول، حوله آشپزخانه و حوله کاغذی از جمله محصولات جدیدتر این صنعت محسوب می‌شوند که با توجه به تغییرات روند زندگی و به وجود آمدن سبک‌های جدید زندگی شهری تولید شده‌ و ناشی از نیازهای جدید انسان امروزی هستند. در این گزارش سعی می‌شود به جایگاه این دو نوع محصول در بازار جهانی پرداخته شود.

بازار جهانی حوله آشپزخانه
طبق پیش‌بینی محققان، بازار حوله آشپزخانه تا سال 2019 یک رشد مداوم با نرخ سالانه 6.1درصد را نشان می‌دهد که آمریکا با داشتن تسلط عمده در این بازار، نقشی مهم را در این تجارت ایفا می‌کند. در این میان تشدید ویژگی‌های زیباشناختی در منازل، بالا بردن کیفیت محصولات، اهمیت دادن به بهداشت خانواده خصوصا در آشپزخانه، باعث شکل‌گیری صنعت عمده‌ای حول محور وسایل آشپزخانه شده که در حال حاضر حوله آشپزخانه، بخش مهمی از تجارت جهانی حوله را شامل می‌شود.

افزایش قدرت خرید خانوارها نیز باعث بالاتر رفتن تقاضای جهانی نسبت به حوله آشپزخانه شده است، ضمن اینکه اهداف زیباشناسی نیز در افزایش تقاضای این محصول بی‌تاثیر نبوده و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل زیبایی و خاص بودن این محصولات، اقدام به خرید آنها می‌کنند. همچنین از دلایل مهم دیگر افزایش تولید و مصرف حوله‌های آشپزخانه، بالا رفتن جمعیت شهرنشین است که نسبت به دهه‌های گذشته افزایش قابل توجهی یافته است؛ افزایش جمعیت شهری استانداردهای زندگی افراد را نیز تغییر داده و سلایق جدیدی جایگزین شیوه‌های زندگی قدیمی‌تر شده است و بنابراین استفاده از حوله آشپزخانه نیز به‌عنوان یکی از نشانه‌های سبک زندگی شهری، رشد قابل توجهی یافته است.

طبق تحقیقات انجام شده، در سال 2014 جمعیت شهری 54درصد از کل جمعیت جهان را به خود اختصاص داده بود که در مقایسه با سال 1960 که تنها 34درصد از جمعیت جهان شهرنشین بودند، رشد زیادی را نشان می‌دهد. بنابراین، طبیعی است که مظاهر زندگی شهرنشینی در دنیای امروز حضور بیشتری داشته باشد و استفاده از برخی محصولات که حوله آشپزخانه نیز یکی از آنها محسوب می‌شود، رشد زیادی پیدا کند. از طرفی افزایش دو برابر درآمد خانواده‌ها در زندگی شهری نیز، قدرت خرید آنها را بالا برده و در نتیجه در مناطق شهری از محصولات جدیدی که خصوصیات زیبایی‌شناسانه نیز داشته‌ باشند، استقبال قابل توجهی صورت می‌گیرد.

چالش‌های بازار جهانی حوله
یکی از چالش‌های اساسی در صنعت تولید حوله مربوط به بالا رفتن هزینه‌های مواد خام در این نوع محصول است که تولیدکنندگان آن را با چالشی جدی مواجه کرده، هزینه مواد اولیه در کنار هزینه‌های مربوط به پخش و حمل‌و‌نقل، حجم سنگینی از هزینه‌ها را بر دوش تولیدکنندگان این بخش می‌گذارد؛ در این میان با پیشرفت‌هایی که در فناوری روز دنیا صورت گرفته است، راه‌حل‌های امیدوارکننده‌ای برای چنین مشکلاتی ارائه شده که تولید حوله کاغذی یکی از آنهاست.

استفاده از فیبر سلولز در قالب خمیر کرافت یا فیبرهایی که از ضایعات کاغذ درست می‌شوند، از جمله موادی هستند که در ساختن حوله‌های کاغذی می‌توان از آنها استفاده کرد. موارد استفاده از حوله‌ کاغذی تنها منوط به آشپزخانه نبوده و در صنایع‌دستی، نقاشی و خشک کردن در کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازار حوله کاغذی آمریکا در سال 2015
طبق تحقیقات تحلیلگران این صنعت، با بررسی میزان مصرف10برند حوله کاغذی در ایالات متحده آمریکا در سال 2015، این محصول حدود 616.1میلیون دلار فروش داشته است. طبق این گزارش، مصرف حوله کاغذی در سال 2014 به‌طور متوسط برای هر نفر 124دلار بوده است که 44درصد از خرید محصولات حوله را در آمریکا به خود اختصاص داده بود.

امروزه حوله کاغذی در زندگی روزمره افراد وارد شده و به‌عنوان یک محصول کاربردی شناخته می‌شود که در بسیاری از منازل شخصی و اماکن عمومی کاربرد زیادی دارد. خصوصا نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی به استفاده از حوله‌های کاغذی بیشتر دامن زده است. ‌ خصوصا بعد از کشف حدود 1900 نوع میکروب در آمریکا که ناشی از استفاده مشترک از حوله‌های پارچه‌ای در اماکن عمومی بود، توجه به تولید و مصرف حوله‌های کاغذی بیشتر شده و حجم زیادی از مصرف جامعه را در دنیای امروز از آن خود کرده است.

از طرفی رعایت اصول زیبایی‌شناسی در این محصولات نیز از دیگر دلایل رغبت خرید مردم است که جذب طرح‌ها و رنگ‌های خاص آنها می‌شوند. همان‌گونه که در مقدمه نیز گفته شد، بالا رفتن میزان درآمد خانواده‌ها در زندگی‌ شهری نیز از دیگر دلایل افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان در زمینه چنین محصولات بهداشتی جدید است.


اخبار اقتصادی  -  فرصت  امروز 


ویدیو مرتبط :
‫حوله خشک کن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حوله حمام، خانه امن میكروب‌ها


از آن‌جایی كه رطوبت روی حوله‌ها برای‌ مدت‌های طولانی باقی می‌ماند، این محیط بهترین شرایط را برای رشد عوامل بیماری‌زا فراهم می‌كند.



بعد از استفاده از حوله حمام، باكتری‌ها، میكروب‌ها و قارچ‌های روی پوست بدن به حوله انتقال پیدا می‌كنند. از آن‌جایی كه رطوبت روی حوله‌ها برای‌ مدت‌های طولانی باقی می‌ماند، این محیط بهترین شرایط را برای رشد عوامل بیماری‌زا فراهم می‌كند. به همین دلیل بهتر است حوله حمام به‌صورت شخصی استفاده شود و هر شخص برای خودش یك حوله مجزا داشته باشد. برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ هم بهتر است حوله حمام به‌طور مرتب شسته و در محل مناسبی مقابل آفتاب خشك شود.  برای آن‌كه بتوان تمام آلودگی‌های موجود در حوله را برطرف كرد، باید آن را در آبی با دمای بالای 77 درجه سانتی‌گراد شست تا از كشته شدن همه عوامل بیماری‌زا در آن اطمینان حاصل شود. هر انسان به‌طور متوسط یك میلیون سلول پوستی را در هر ساعت از دست می‌دهد. حوله‌های حمام بهترین منبع برای نگهداری از این سلول‌ها هستند كه اغلب به همراه خود عوامل بیماری‌زا را حمل می‌كنند. متخصصان معتقدند حوله‌ها باید به شكلی پهن شوند كه جریان هوا به‌خوبی در آن‌ها برقرار باشد و بعد از هر 3 بار استفاده بهتر است آن‌ها را شست.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir