اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حوزه ارتباطات کشور رو به توسعه است


رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: بر خلاف تحریم‌ها حوزه ارتباطات کشور رو به توسعه است و دستاوردهای مطلوبی را شاهد هستیم.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: بر خلاف تحریم‌ها حوزه ارتباطات کشور رو به توسعه است و دستاوردهای مطلوبی را شاهد هستیم.

نصرالله جهانگرد شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک فعالان حوزه ICT با وزیر ارتباطات تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در مدت زمان کوتاهی توانستیم ارتباطات کشور را ۴۰ برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم ها مقدمات این کار به سختی فراهم شده است، افزود: در بخش ترافیک داخلی بین الملل با رشد قابل توجه مواجه هستیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول دو سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ مجموعاً هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای کل ارتباطات کشور در بخش زیرساخت هزینه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زیرساخت ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

جهانگرد با تاکید به اینکه درصد تخصیص این اعتبار فعلا مشخص نیست، ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای قابل توجهی در حوزه ارتباطات کشور به زودی به وقوع بپیوندد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه ترافیک دیتا با توسعه نسل سوم موبایل نیازهای مقدماتی را ترمیم می کند از اجرای مرکز آپای استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

جهانگرد با تاکید به اینکه ضروری است شرکت های استانی منابع و محصولاتی را تولید کنند که در کشورهای همسایه بازار فروش داشته باشد، اضافه کرد: استان اردبیل دارای مرز مشترک با کشور آذربایجان است که این خود یک ظرفیت مناسب برای توسعه استان است.

در این نشست معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه این مجموعه به دنبال توسعه فناوری‌های نوین خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات  در استان‌های کشور است، گفت: سهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازار نسبت به سال‌های گذشته سه برابر افزایش‌یافته است.

برات قنبری با اشاره به وجود پتانسیل در افزایش این سهم اظهار داشت: فعال سازی و جذب حمایت های بخش خصوصی به صورت ویژه در این وزارت خانه دنبال می شود.

وی  با بیان اینکه شاخص توسعه مراکز ارتباطات در استان اردبیل در رتبه ۱۸ کشوری است، اضافه کرد: سعی کردیم در استان اردبیل طی هر سال ۱۰ درصد رشد جایگاه را به ثبت برسانیم

معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با بیان اینکه شاخص دسترسی استان به فناوری اطلاعات کشور ۲۲ است، تصریح کرد: استان اردبیل در شاخص استفاده از فناوری رتبه ۱۴ و شاخص مهارت رتبه ۲۰ کشوری را به خود اختصاص داده است.

قنبری معتقد است در دو سال عمر دولت تدبیر و امید شاهد توسعه و افزایش زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور و استان اردبیل هستیم، ولی این میزان راضی کننده نیست و میدان برای کار وسیع است.

در عین حال سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در سال های گذشته گام های اساسی برای توسعه تحصیلات تکمیلی برداشته است، گفت: در سال ۱۳۹۳ تعداد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه به ۵۸ رشته رسیده است.

گودرز صادقی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی است، افزود: این دانشگاه ۳۲۵ عضو هیئت علمی نیز دارد.

به گفته این سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی این دانشگاه در میان ۵۸ داتشگاه سراسری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رتبه ۲۶ در سال ۱۳۹۲ به رتبه ۲۳ در سال ۱۳۹۳ ارتقا یافته است.

صادقی خواستار راه اندازی آزمایشگاه تخصصی با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی و با کمک وزارت ارتباطات شد و گفت: شناسایی تهدیدات رایانه ای، کشف آسیب پذیری، کمک به سازمان ها، ارزیابی امنیتی، ارائه طرح های امنیتی و ایمن سازی شبکه ها از اهداف این آزمایشگاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی کوچک شبکه های ارتباطی جدید و نسل نو، دانشگاه محقق نیازمند کمک و عقدقرارداد با وزارت ارتباطات است، افزود: دانشگاه ها باید ضمن برخورداری از تخفیفات، از پهنای باند بیشتر و واقعی تر برخوردار شوند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اپراتورهای اینترنت پرسرعت در محدوده دانشگاه های اردبیل موجود نیستند، بیان داشت: در خدمات رسانی اپراتورهای مختلف، دانشگاه ها باید در کانون اصلی در نظر گرفته شوند.


ویدیو مرتبط :
حوزه معدن حوزه اقتصادی مهم ،سودآور واشتغال زا در کشور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس فیفا: فوتبال در ایران رو به توسعه است



 

 

 رئیس فیفا: فوتبال در ایران رو به توسعه است

 

حضور دو روزه رئیس فیفا در مسقط برای تماشای بازی‌های آسیایی ساحلی توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد. او در ساعات پایانی حضورش در دهکده بازیها برای دیدن بازی تیم های ازبکستان و قطر به ورزشگاه المثنی آمد.وی درباره حضورش در عمان گفت:« من از همه چیز راضی‌ام و هر آن چه که در ورزشگاه اصلی برگزاری بازیها و زمین های تمرینی اطراف ورزشگاه می بینم عالی به نظر می رسد و این نشان از برنامه ریزی خوب عمانی ها و میزبانی خوب آنهاست. البته مسوولان ورزش عمان برای میزبانی نخستین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی اقدام کرده اند و فیفا هم دوست دارد فوتبال ساحلی در آسیا بهتر از گذشته توسعه پیدا کند.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شنیده شده وی به فوتبال ساحلی علاقه ویژه ای دارد، گفت:«بله، من به فوتبال ساحلی علاقه ویژه ای دارم و بر برگزاری منظم رقابتهای فوتبال ساحلی در قاره ها و برگزاری جام های جهانی به موقع تاکید داشته ام و در دوره ریاستم بر فیفا توجه و بودجه ویژه ای را به این کار اختصاص داده ام و به دنبال توسعه فوتبال ساحلی در جهان هستم چرا که فوتبال ساحلی ورزشی فراگیر و ارزان و پرطرفدار است و جذابیت واقعی فوتبال و حرکات زیبا و فوتبال روی هوا را به همراه دارد و مردم جهان در هر سن و سالی و هر جایی که ساحل وجود داشته باشد یا منطقه ای شنی و ماسه ای باشد می توانند فوتبال بازی کنند.»

بلاتر در پاسخ به این سوال که فوتبال ساحلی ایران را می شناسد یا درباره آن چیزی شنیده گفت:« فوتبال در ایران در همه زمینه ها رو به توسعه است و مطمئنا فوتبال ساحلی هم از این توسعه بی نصیب نخواهد بود.»

وی از نتیجه بازی ایران و لبنان پرسید و پس از شنیدن نتیجه نه بر چهار به نفع ایران لبخند زد و محل ورزشگاه را به مقصد فرودگاه مسقط ترک کرد.

همچنین سپ بلاتر صبح روز افتتاحیه در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در صحبت‌هایی با تعریف و تمجید از امکانات قطر و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس اعلام کرد که قطر می تواند تعدادی از بازیهای رقابتهای جام جهانی 2022 را در کشورهای همسایه و خارج از خود قطر برگزار کند! حتی کشورهای همسایه قطر در خاورمیانه می توانند برای کسب میزبانی تعدادی از بازیها اعلام آمادگی کنند. بلاتر در این باره به خبرنگاران گفت:«فکر می کنم که این امکان وجود دارد که تعدادی از بازیهای جام جهانی 2022 در خارج از قطر و در کشورهای همسایه قطر برگزار شود. دنیای عرب بارها تلاش‌هایی را برای کسب میزبانی جام جهانی انجام داده و این رویا اکنون می تواند محقق شود. درباره این موضوع من با قطری ها گفت وگو خواهم کرد زیرا خیلی از کشورهای مسلمان از جمله مراکش و مصر پیش از این خواستار میزبانی جام جهانی بودند. میلیاردها مسلمان در جهان زندگی می کنند و خوشحال می شوند که کشورهای مسلمان میزبان این رویداد مهم باشند. البته تا مسابقات 2022، دوازده سال فرصت است و فکر می کنم هم ما با قطری‌ها به نتیجه برسیم و هم کشورهای همسایه قطر می توانند امکانات سخت افزاری برای برگزاری برخی از دیدارهای جام جهانی را در کشورشان فراهم کنند.»

سپ بلاتر وجود فاکتور پول و سرمایه در انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 را رد کرد و گفت:« نباید فراموش کنیم که قطر یک کشور مسلمان در خاورمیانه است و هدف ما توسعه فوتبال در تمام نقاط دنیا و بین همه مذاهب است، ضمن اینکه قطر برای میزبانی این مسابقات انگیزه زیادی دارد و تلاش زیادی را برای کسب این میزبانی انجام داد و تاکنون مسابقات بین المللی مهمی را نظیر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 را زیر نظر فیفا در کشور خود میزبانی می‌کند. فوتبال باید در سراسر دنیا گسترش پیدا کند. با انتخاب قطر، ما درهای فوتبال را به سوی دنیا و فرهنگ جدیدی باز کردیم. دنیای عرب که قبلا با نامزدی مراکش و مصر چندین بار شانس خود را امتحان کرده بود، بالاخره توانست به حق خود برسد.».../فوتبال3