اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حواشی تودیع و معارفه وزرای ارتباطات/نامی: در دوران فعالیتم در وزارت ارتباطات تحت فشار بودم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حواشی تودیع و معارفه وزرای ارتباطات

نامی با بیان اینکه در دوره کوتاه فعالیت خود در برخی از جهات در فشار بوده و اجازه فعالیت به وی داده نشده است، گفت: خواهش ما از دولت جدید این است که نگاه ویژه ای به وزارت ارتباطات داشته باشد تا کسری ها و کمبودهای این وزارتخانه رفع شود.

اظهارات جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و خاطرات تلخ و شیرینش در زمان حضور در این وزارتخانه، پخش کلیپ 10 دقیقه ای از زندگی محمود واعظی، خواندن شعری در وصف حسن روحانی و تقاضای حلالیت محمد حسن نامی وزیر ارتباطات دولت محمود احمدی نژاد از کارکنان این وزارتخانه از جمله حاشیه های مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات بود.

به گزارش مهر، مراسم تودیع و مراسم وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز دوشنبه با 30 دقیقه تاخیر راس ساعت 11 در سالن همایش های شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم ورود و خروج میهمانان و مدعوین با وجود حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بدون سخت گیری های گذشته بود و مهمانان بدون تحویل دادن کیف و موبایل خود می توانستند وارد سالن شوند.

حضور محمد رویانیان که پیش از این توافقنامه ای را با وزارت ارتباطات برای استفاده باشگاه پرسپولیس از امکانات باشگاه رفاهی پیام وزارت ارتباطات منعقد شده بود در این مراسم جالب توجه بود که البته وی تنها  15 دقیقه در مراسم حضور داشت و خیلی سریع جلسه را ترک کرد.

نصرالله جهانگرد که خود نیز گزینه تصدی پست وزارت ارتباطات دولت حسن روحانی بود نیز در میان حضار حضور داشت و مهمانان را به جایگاههای خود دعوت می کرد.

 در این مراسم احمد معتمدی وزیر ارتباطات دولت هشتم و رضا تقی پور یکی از وزرای ارتباطات دولت دهم نیز با معاونان خود حضور داشتند و با وجود اینکه از محمدرضا عارف و محمد غرضی و محمد سلیمانی به عنوان وزرای پیشین این وزارتخانه نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده بود اما این مدعوین حضور نداشتند.

* در ابتدای مراسم کلیپی از دوران دفاع مقدس و فعالیت های وزارت ارتباطات با صدای حامد زمانی که تیتراژ برنامه دیروز، امروز، فردا است، پخش شد.

*مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات مجری این برنامه بود و برنامه را با مطلع گلستان سعدی آغاز کرد.

*در ابتدای مراسم و زمان حضور اسحاق جهانگیری برخی از عکاسان به نشانه اعتراض از برخورد مسئولان برگزاری مراسم را ترک کردند و بار دیگر با وساطت مسئولان روابط عمومی به کار خود ادامه دادند.

*حضور خانواده شهید قندی وزیر پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز خانواده دکتر محمود واعظی از دیگر حاشیه های این مراسم بود. بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که چندین بار از سوی نمایندگان مجلس و دیگر سخنرانان مطرح شد با تشویق و صلوات حضار روبرو شد.

*در میان حضار مسعود شفیعی که از وی نیز به عنوان گزینه ای برای تصدی پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نام برده می شد نیز دیده می شد.

*محمد حسن نامی در سخنانی که داشت از مجموعه کارکنان وزارت ارتباطات حلالیت طلبید و گفت: امیدوارم اگر در این زمینه کوتاهی ای کرده ام کارکنان مرا ببخشند.

*وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت احمدی نژاد تاکید کرد که به عنوان یک شهروند نظام من به دولت تدبیر و امید کمک خواهد کرد.

*درخواست نامی برای اینکه وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات دبیری شورای عالی فضای مجازی را برعهده گیرد نیز بار دیگر با تشویق حضار روبرو شد.

*پس از سخنان محمد حسن نامی کلیپی 10 دقیقه ای از سخنان حسن روحانی در جلسه رای اعتماد به مجلس به کابینه اش و نیز فیلمی از محمود واعظی توضیحاتی در زمینه زندگی خود و عکس هایی از حضورش در مجامع مختلف بود پخش شد.

*در این فیلم ضبظ شده  وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات اهم برنامه های خود را ارائه کرد و به تلخ ترین و شیرین ترین خاطره اش از زمان تصدی مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران که مربوط به 26 سال گذشته بود اشاره کرد.

*واعظی در این اظهارات خود یکی از تلخ ترین خاطره هایم مربوط به زمانی است و در خیابان ناصرخسرو و در کنار ساختمان مخابرات امام که مربوط به ارتباطات راه دور و بین الملل می شد کامیون مواد منفجره آتش گرفت و ارتباطات ایران به مدت 72 ساعت با جهان قطع شد و ما بیش از 72 ساعت در آن ساختمان ماندیم تا ارتباطات راه دور و بین الملل ایران را وصل کنیم.

*وی همچنین به زمان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن زمان بمباران همه این سیستم ها را قطع می کرد و برقراری مجدد ارتباطات به نوعی برای ما بسیار سخت بود.

*وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره شیرین ترین خاطره اش نیز گفت: هر زمان که پروژه های مخابراتی در مناطق محروم محقق می شد دیدن خوشحالی مردم شیرین ترین خاطره ای بود که از زمان مدیریت خود در مخابرات به خاطر دارم.

*وی همچنین در این کلیپ به حضور خود به عنوان دبیر تشکیلات انجمن اسلامی آمریکا و کانادا اشاره کرد و اینکه پیش از این نیز 20 سال پیش و در دور دوم ریاست هاشمی رفسنجانی از وی خواسته شده بود که تصدی وزارت پست و تلگراف را بر عهده بگیرد اما وی نپذیرفته و ترجیح داده در امور خارجه بماند.

*واعظی در این کلیپ از اقدامات وزرای پیشین این وزارتخانه تشکر کرد و خواستار یاری و کمک آنان شد.

*در این مراسم مجری برنامه شعری در وصف حسن روحانی خواند که به گفته خود توسط یکی از همکاران وزارت ارتباطات شب گذشته سروده و تقدیم حضار شد.

*محمود واعظی زمانی که در ابتدای سخنانش در جمع حضار تاکید کرد که فیلمی که هم اکنون از وی پخش شد قرار بود کوتاه شود و این گونه توضیح داد که قرار بود بخش هایی که در این فیلم صحبت کردم حذف شود تا بتوانم امروز در این مراسم به صورت زنده این اظهارات را داشته باشم اما مسئولان روابط عمومی و تهیه فیلم فکر کردند باید این بخش ها وجود داشته باشد و به همین دلیل فیلم تا حدی بلند و خارج از حوصله حضار بود.

*عذرخواهی وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات از فضای اختصاص داده شده برای این مراسم و اینکه شان برخی از بزرگان در نشستن جایگاه خود به دلیل کوچک بودن فضا رعایت نشده بود از دیگر حاشیه های این مراسم بود.

*در این مراسم سه فرزند از 5 فرزند محمود واعظی نیز حضور داشتند.

*همچنین خانواده دکتر شهید محمود قندی نیز در این مراسم حضور داشتند که پسر دکتر قندی نیز یکی از افرادی بود که با اسحاق جهانگیری، دکتر معتمدی، تقی پور و رحمانی رئیس کمیسیون صنایع برای اعطای حکم واعظی به سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه حاضر شد.

*در این مراسم حکم واعظی برای وزارت ارتباطات از سوی اسحاق جهانگیری اعطا شد و محمود واعظی نیز لوح تقدیر و قرآنی را به پاس زحمات محمد حسن نامی به وی اعطا کرد. کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز لوح تقدیری به وزیر ارتباطات دولت دهم تقدیم کردند.


نامی: در دوران فعالیتم در وزارت ارتباطات تحت فشار بودم

نامی با بیان اینکه در دوره کوتاه فعالیت خود در برخی از جهات در فشار بوده و اجازه فعالیت به وی داده نشده است، گفت: خواهش ما از دولت جدید این است که نگاه ویژه ای به وزارت ارتباطات داشته باشد تا کسری ها و کمبودهای این وزارتخانه رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم از وزیر جدید ارتباطات خواست با انجام تهمیداتی و با مشورت رئیس جمهور، دبیری شورای عالی فضای مجازی را خود به عهده بگیرد.

به گزارش مهر، محمدحسن نامی در مراسم تودیع خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها راهکار حل مشکل و بحران موجود در کشور این وزارتخانه را به عهده گرفتن سمت دبیری شورای عالی فضای مجازی توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات عنوان کرد.

وی در ابتدای سخنرانی اش در این مراسم ضمن تشکر از معاون اول دولت جدید و کارکنان این وزارتخانه و با اشاره به درخشش هسته اصلی انقلاب اسلامی که انتخابات خرداد 92 بود، گفت: انتخاب دکتر روحانی به عنوان دانشمند ارزشمند که بر همه صحنه های سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور اشرافیت دارند باعث شد شاهد موفقیت های چشمگیری در صحنه های ملی و بین المللی باشیم.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین زیربنای حرکت جامعه جهانی محسوب می شود به نحوی که کشورهای بزرگ هسته اصلی جهانی سازی خود را این حوزه می دانند بر این اساس ما معتقدیم اداره کشور خود را باید خود به عهده بگیریم و نگذاریم گروهی بر فضای جامعه ما حاکمیت پیدا کنند.

وی با اشاره به فعالیت های ابرقدرتهایی چون آمریکا در حوزه فضای مجازی تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند در این زمینه مشکلات را رفع کند.

نامی با بیان اینکه در دوره کوتاه فعالیت خود در برخی از جهات در فشار بوده و اجازه فعالیت به وی داده نشده است، گفت: خواهش ما از دولت جدید این است که نگاه ویژه ای به وزارت ارتباطات داشته باشد تا کسری ها و کمبودهای این وزارتخانه رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت احمدی نژاد با تاکید بر آنکه ما تلاش کردیم مرکز تحقیقات مخابرات را به این وزارتخانه برگردانیم اما کسی از ما حمایت نکرد، گفت: خواهش می کنیم عنایت ویژه ای به این وزارتخانه شود و با انجام برخی تمهیدات، دبیری شورای عالی فضای مجازی به وزیر جدید ارتباطات سپرده شود.

وی در وصف محمود واعظی نیز گفت: ایشان از تخصص ویژه ای برخوردارند و حضور یک مدیر استراتژیک می تواند تمامی این حوزه را تحت تاثیر مثبت قرار دهد. /مهر


ویدیو مرتبط :
اختصاصی ایستنا از مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت ارتباطات به نام «نامی» شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با 177 رأی موافق نمایندگان مجلس

وزارت ارتباطات به نام «نامی» شد

محمدحسن نامی با موافقت نمایندگان مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان پس از استماع اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و همچنین سخنان رئیس‌جمهور، با 177 رأی موافق،  از مجموع 243 آرای مأخوذه، محمدحسن نامی را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزیدند.

ابوترابی این رای را در راستای ارتقای سطح تعامل و همکاری با دولت، استفاده شایسته از زمان پیش رو برای انجام وظایف در حوزه وزرات ارتباطات و پیشبرد اهداف این وزراتخانه ارزیابی کرد./فارس