اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حوادث تروريستي از تفکروهابيت نشات مي گيرد.



 

مسئول نهاد

 

مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان: زاهدان _ مسوول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: با نگاهي به حوادث تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان و همچنين کردستان به خوبي مشهود است که تفکر وهابيت با يک هدف واحد در اين استانها اقدام به عمليات تروريستي مي کند.

 

حجت الاسلام سيدجواد علوي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به جنايت اخير تروريستها در منطقه پيشين افزود: هدف دشمن اختلاف انگيزي ميان مذاهب تشيع و تسنن ساکن در هر گوشه اي از ايران است.

 

وي گفت: جمهوري اسلامي نه تنها با اهل سنت بلکه حتي با پيروان ديگر اديان الهي نيز رفتاري دوستانه و برابر دارد.

 

او ادامه داد: در خطه سيستان و بلوچستان مردم ساليان متمادي دوستانه زندگي مسالمت آميزي داشته اند اما دشمن که از گسترش و تحکيم وحدت در ميان اقوام و مذاهب اين استان به وحشت افتاده، اخيرا تلاش براي نفوذ در درون قوميتها و مذاهب را براي اختلاف افکني آغاز کرده است.

 

وي گفت: هموطنان اهل سنت بايد هوشيار باشند و فريب تفکرات سلفي و وهابيگري را نخورند و شيعيان نيز نبايد حساب چند شرور را با برادران اهل سنت يکي بدانند.

 

او ادامه داد: وهابيگري علاوه بر ضدامنيت، ضددين نيز است در حالي که خيليها مي گويند وهابيت تفکر ضدشيعه است.

 

وي گفت: حوادث کردستان و سيستان و بلوچستان ثابت مي کند که وهابيت ضددين و ضد شيعه و سني است زيرا اگر تنها ضدشيعه بود فقط شيعيان را شهيد مي کرد اما در حوادث اخير دو استان بيشتر شهدا از اهل سنت بودند.

 

مسوول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه سلمان همچنين تاکيد کرد: دشمن بداند با ريختن خون شهداي وحدت، همه مردم سيستان و بلوچستان اعم از شيعه و سني طالب افزايش وحدت و امنيت هستند.

 



ویدیو مرتبط :
ادعای نسل برتر بودن بنی اسرائیل از کجا نشات گرفت!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مناظره صریح درباره حوادث اخیر



 

 

 

 

جواد اطاعت نه به عنوان منتقد وضع موجود بلکه به عنوان مخالف وضعیت موجود در برابر علیرضا زاکانی در برنامه رو به فردا حاضر شد و به دفاع از عملکرد اصلاح طلبان و جبهه اصلاحات پرداخت. به گزارش ایرنا وی در معرفی خود با صراحت به حمایت از میرحسین موسوی اذعان و عنوان کرد به آقای کروبی علاقه و ارادت ویژه یی دارد. البته عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خود را نماینده اصلاح طلبان ندانست بلکه حضور در برنامه «رو به فردا» را تصمیم شخصی خود عنوان و در اولین گام مرز خود را با منتقدان تفکیک کرد و گفت وی در دسته بندی افرادی همچون مطهری، افروغ، احمد توکلی و خوش چهره قرار نمی گیرد.

دانش آموخته علم سیاست که خود را صاحب نظر در مسائل سیاسی می دانست البته پیش از بیان هر سخنی بعد از معرفی خود به عنوان یک اصلاح طلب درخواست کرد یک برنامه نظیر برنامه نود سیاسی برگزار شود تا پیروان و مخالفان وضعیت موجود نیز مشخص شوند. هر چند جواد اطاعت محمود احمدی نژاد را که خود را صاحب نظر در هر حوزه یی می داند به مناظره طلبید تا حقانیت نظر طرفین مشخص شود، فارغ از اظهار چنین سخنانی جواد اطاعت از صدا و سیما که می خواهد هر حرکتی را به امریکا، صهیونیست ها و استکبار منتسب کند انتقاد کرد و گفت؛ یک نکته به دوستان صدا و سیما عرض کنم. شما بیشتر روی معلول ها بحث می کنید در حالی که باید به علت ها بپردازید؛ علت هایی که پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد و بعد هم بیشتر برنامه های صدا و سیما که من می بینم، همه چیز را به استکبار جهانی، امریکا و صهیونیست ها و اینها وصل می کنید، این ذهن برای من بیننده ایجاد می شود که اگر همه چیز دست استکبار جهانی است پس ملت ایران کجاست، شعور و درک و فهم مردم چه می شود؟

اگر قرار باشد پشت انتقاد و اعتراض مردم، امریکا و استکبار جهانی و صهیونیست ها و اینها باشد اصلاً انقلاب نباید می شد. من تعجب می کنم، شما کارشناس دارید. نماینده سابق مجلس از گسترش بحث انقلاب مخملی در تلویزیون اظهار تاسف کرد و افزود؛ بحثی دیگر در تلویزیون از چند سال پیش شروع شده، یک روز هم از من دعوت کردند بیایم راجع به انقلاب مخملی صحبت کنم. تلفنی به آن دوست عزیز گفتم انقلاب مخملی در کشورهای استبدادی اتفاق می افتد. شما وقتی این را می گویید در ایران انقلاب مخملی اتفاق افتاده، تالی فاسد و روی دیگر سکه اش این است که نظام جمهوری اسلامی انتخابات آزاد ندارد. خودتان ناخواسته می پذیرید. اگر انتخابات آزاد فرآیند دموکراتیک و عرصه رقابت آزاد باشد و سرنوشت در صندوق رای تعیین شود، مردم چرا بخواهند انقلاب کنند؟ انقلاب که یک چیز همین جوری نیست. یک ملت طی چندین سده ممکن است یک بار انقلاب کند و آن موقعی است که کارد به استخوانش برسد. حالا از نوع خشن، نرم، مخملی یا رنگی، سیاه، سفید، قرمز و زرد باشد.

شما ناخواسته دارید می گویید جمهوری اسلامی کشور آزادی نیست و یک عده چون نمی توانند از راه های دموکراتیک به حق شان برسند می خواهند انقلاب مخملی بکنند. واقعاً به عنوان یک کارشناس مسائل سیاسی تاسف می خورم که در تلویزیون جمهوری اسلامی اینقدر سطحی به قضایا نگاه می شود، مثلاً پاره شدن عکس امام. یک نفر عکس امام را پاره کرده و حالا که بوده یا نبوده معلوم نیست. این کار بدی است زیرا به حضرت امام اهانت شده است، تلویزیون بارها و بارها آن را پخش می کند، یک منکر را در سطح تیراژ بسیار و میلیونی برای ملت منتشر می کند. اگر آن منکر است، اینکه به مراتب بدتر و خلافش بیشتر است. مردم می بینند و ایراد می گیرند. اگر پاره شدن عکس حضرت امام منکر است که هست، آیا توهین به بیت امام منکر نیست؟ این کار خلافی نیست که شما فردی مثل آقای خاتمی، انسانی متعهد و متدین، من می توانم قسم بخورم که کمتر فردی پیدا می شود که تعهدش نسبت به اسلام، کشور، انقلاب، ملت و قانون اساسی مثل او باشد و بخواهد در روز عاشورای حسینی سخنرانی کند و جلسه سخنرانی او را به هم می زنند. مگر قرار است همه مثل هم صحبت کنند؟

هرکسی ممکن است قرائت خودش را از عاشورا داشته باشد. ممکن است آقای خاتمی انتقاد داشته باشد که دارد، ولی قرار نیست یک مشت چماق به دست را واداریم که جلسه را بر هم بزنند. این زشت است که بعد از ۳۰ سال در جمهوری اسلامی این کارها را می کنند و آن وقت تلویزیون هم می شود سخنگوی این جریان و تفکر. باعث تاسف است. وی به بیانیه محسن رضایی اشاره کرد و گفت؛ «۹ دی، بیانیه آقای محسن رضایی را خواندم. حرف قشنگی دارد که ۹ دی مربوط به هیچ کسی نیست. در این کشور هر ایرانی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان، اعم از سنی و شیعه همه به امام حسین و عاشورا ارادت دارند. اگر کسی خدای نخواسته در روز عاشورا خطایی را صورت داده همه ملت با او مخالف است و در این بحثی نیست.

منتها حرف من با دوستان خودم این است که عزیزان اگر در روز عاشورا کف و سوت زدن اشتباه است، زدن مردم اشتباهش بالاتر است و کشتن مردم به مراتب خطایش بیشتر است. من نمونه هایی را از نهج البلاغه امشب می خوانم تا ببینیم حضرت علی چگونه حکومت می کرد و ما چگونه حکومت می کنیم بنابراین ۹ دی متعلق به همه ملت است و به هیچ جریان خاصی بستگی ندارد اما صدا و سیما سعی می کند آن را به جریان خاصی منتسب کند و بگوید این مردم ما بودند. خب اگر واقعاً همه مقدسات را شما مصادره می کنید آن وقت ملت چه کار باید بکند و مخالفت و انتقادش را چگونه ابراز کند؟ اینها بحث هایی است که معتقدم شما و صدا و سیما باید در برنامه توجه کنید. شما اشاره کردید (تذکر مجری، قبل از شروع برنامه) برخی دوستان حاضر نیستند به صدا و سیما بیایند و من هم با اکراه آمدم. اما گفتم بیایم و با استفاده از این فرصت حرف هایم را بزنم و بگویم این رویه که صدا و سیما در پیش گرفته، درست نیست.» در همین لحظه زاکانی که تاکنون سکوت پیشه کرده بود در برابر سخنان اطاعت موضع گرفت و گفت؛ «استفاده کردیم از بیانات شیوای آقای اطاعت، اما ای کاش ایشان یک کم هم به شعارهای روز ۹ دی توجه می کرد و خواسته هایی که مردم داشتند. به هر حال نمی شود چشم را بر واقعیت ها بست. به نظرم جناب آقای اطاعت یک سلسله نکات حفظ شده را تکرار می کند و این نکات بارها تکرار شده و پاسخ های خودش را هم دریافت کرده است. ۹ دی در واقع و در حقیقت اوج شور و شعور انقلابی مردم مسلمان ایران بود. این را کسی نمی تواند منکر شود و هر چقدر هم بخواهند تلاش کنند و این افتخار و یادگار ملت را که در تارک تاریخ ثبت شد محو یا مصادره کنند، نمی توانند. این افتخار اصلاً مصادره شدنی نیست زیرا این مربوط به انقلاب است.» اما تمام حرف ما با امثال جنابعالی و دیگران این است، چرا زمینه ساز مسائلی شدید که منجر به آشوب شود و چرا در حقیقت مسیری را اختیار کردید که قانون را بشکنید و نه در مقام شعار بلکه در مقام عمل مسیری را اختیار کردید که در این بستر ضدانقلاب بتواند رشد پیدا کند؟

برخلاف نظر جناب آقای اطاعت که برای من بسیار محترم است، جناب آقای جواد اطاعت که قبلاً توفیق داشته ام با ایشان در مناظره دانشگاه شریف شرکت کنم. بنده فکر می کنم کشور هفت ماه است که در آتش یک فتنه می سوزد و این آتش فتنه در حقیقت خیلی عمیق تر از آن است که بخواهیم آن را به رقبا و عناصری که در داخل کشور هستند، منتسب کنیم. این در حقیقت تجلی یک بعد از تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه است. اگر ایشان منکر این موضوع هستند می توانند به گفتار کیسینجر که قبل از انتخابات بیان کرده است اینکه چه کسی پیروز شود. پس از بیان این اظهارات بود که وحید یامین پور مجری برنامه رو به فردا سخنان زاکانی را قطع کرد و گفت؛ ایشان منکر نیستند بلکه معتقد هستند همه اتفاقات را نمی توان به گردن استکبار انداخت. در این لحظه زاکانی اظهارات خود را ادامه داد و افزود؛ در بحث انتخابات که یک سناریوی بزرگ طراحی می شود لازم نیست همه ضدانقلاب باشند. اصلاً کسی چنین حرفی را نزده است. ممکن است کسی دوست انقلاب باشد اما در سناریوی دشمن بازی کند. این تعبیر را از حضرت امام بارها شنیده ایم که ممکن است به ۱۰ واسطه یک نیروی انقلاب تحریک شود و عملی را انجام دهد که خواست دشمن است.

این انگ زدن ها و برچسب زدن ها را بنده نمی پسندم. بنده معتقدم این اتفاقی که تحت عنوان جنگ نرم رخ داد ماحصل در واقع دو دهه تلاش بوده که بتوانند فرهنگ سازی و نهادسازی و هم شبکه سازی کنند و ماحصل آن تغییری را دامن بزنند. لذا بخشی از افرادی که زمینه ساز این قضیه بودند حتماً متعلق به دشمن نیستند. زاکانی ادامه داد؛ روز ۲۵ خرداد چندصدهزار نفر به خیابان آزادی می آیند اما روز قدس حداکثر ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر می آیند و شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران و از این جنس شعارها می دهند، روز ۱۳ آبان چند هزار نفر در میدان هفت تیر شروع به آتش زدن می کنند که با چشم خود اینها را دیده ام. اینها معترض نیستند، معترضان آنهایی بودند که به خیابان آزادی آمدند و نظام توانسته به آنها پاسخ دهد و البته می شد خیلی بهتر از این هم عمل بشود و این مسیر را دنبال کرد. و در نهایت روز ۱۶ آذر که اوج انتظارات آنها از دانشجویان و دانشگاهیان عزیز بود، می بینیم با بصیرت دانشجویان و دانشگاهیان عزیز و استادان محترم آنها طرفی نمی بندند. و در کل کشور به چهار تا پنج هزار نفر و در تهران به چند صدنفر می رسند. مجری سوال کرد؛ شما مدعی هستید غیر از این چند هزار آشوبگر معترض دیگری به خیابان نیامده است؟ زاکانی افزود؛ نه عرض من این است که جریان اعتراض اولی رو به فروکش رفته زیرا نظام خود را در مقابل آنان پاسخگو می دیده است که باید پاسخ شبهات آنها را بدهد و این وظیفه را انجام داده اما اینکه رسانه ها توانسته اند به نیکی آن را منتقل کنند این امری است که بنده محل تردید دارم. بر همین اساس ای کاش این مناظره ها چهار یا پنج ماه پیش برگزار می شد یا همان ایام انتخابات برگزار می شد.

دو جریان اقلیت آشوبگر و اکثریت معترض همان هفته اول خط شان از هم جدا شد لذا عده یی هتاک روز عاشورا آمدند تا آشوب کنند و آتش بزنند و شرایطی ایجاد کنند آن هم در روزی که مردم در اوج احساسات و عزاداری هستند تا فتنه انگیزی کنند. برخوردی که با این عناصر صورت می گیرد دقیقاً در راستای تثبیت امنیت است و اگر کسی منکر آن شود در حقیقت جامعه یی آشوبزده را طلب می کند که در آن سنگ روی سنگ بند نمی شود. زاکانی تصریح کرد؛ در مجلس گروهی تشکیل شد تا برویم عوارض بعد از انتخابات را بررسی کنیم و رفتیم با نامزدهای محترم معترض جلسه تشکیل دادیم. با همه آنها و در واقع وقتی در گزارشی که در مجلس که بیش از ۲۹۰ نفر حاضر بودند، عین همین تحلیل را هفته دوم بعد از انتخابات ارائه کردم و به نمایندگان محترم عرض کردم که برای معترضان راه ما پاسخگویی و گره گشایی ذهنی است و اما برای آشوبگر راهش برخورد و ایجاد امنیت برای مردم است. جواد اطاعت استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به زاکانی تصریح کرد؛ در روز ۲۵ خرداد مردم خودجوش به خیابان آمدند.

نه کسی اطلاعیه داد و نه کسی از آنها دعوت کرد. در اعتراض به عملکرد دولت در زمینه انتخابات حدود دو سه میلیون جمعیت از میدان امام حسین تا میدان آزادی آمدند و اعتراض کردند. وی با اشاره به قرائت اصل ۲۷ قانون اساسی گفت؛ دوستان تاکنون چندین بار تقاضا کرده اند و اتفاقاً در اعتراض به پاره شدن عکس حضرت امام تقاضا کردند که اجازه بدهید ما به خیابان بیاییم و اعتراض خود را بیان کنیم. اگر دولت این اصل را رعایت می کرد و اجازه می داد مردم منتقد می آمدند و البته من هیچ از خشونت دفاع نمی کنم و همین جا تاکید می کنم هرکسی خودش را وابسته و متعلق به جریان اصلاحات می داند، سبز می داند و متعلق به آقای میرحسین موسوی می داند، اینها همه با خشونت مخالف هستند. اگر اقلیتی خشونت می کند نباید قاطبه مردم به حساب آوریم. اطاعت با اشاره به بیانات امام علی(ع) درباره خوارج بسیار لجوج که به ایشان در مسجد توهین می کردند، گفت؛ امام به آنها می فرمود شما را از نمازگزاردن در مساجد مانع نمی شویم، سهمیه بیت المال شما را قطع نمی کنیم و تا زمانی که دست به شمشیر نبرده اید با شما مبارزه نمی کنیم. متاسفم مسجدی که در جریان انقلاب به آن علاقه داشتم یعنی مسجد آقای دستغیب یک مرجع تقلید در شیراز را بسته اند. این با امام علی(ع) چه فاصله بعیدی را پیش پای ما می گذارد.

می فرماید ای مالک، بداخلاقی، درشت گویی و بدزبانی مردم را به جان خریدار باش و در حق آنان سختگیری و قلدری روا مدار تا خدا به پاداش این کار، ساحل های رحمت خود را بر تو بگشاید و ثواب به تو عنایت فرماید. نباید بگویی من نیرومندم و امر می کنم پس دستوراتم اجرا می شود زیرا این روش موجب فساد فکر و ضعف دین و نزدیک شدن به انحراف است. این دوستانی که گرفتید و رفته اند زندان، خود آقای بهزاد نبوی به من گفت چهار روز قبل از انتخابات حکم دستگیری مرا گرفته بودند. گفتند کیسینجر عاملش بوده. سوال می کنم آقای دکتر زاکانی از کی تا حالا کیسینجر برای ما تعیین کننده شده است.

اگر امام را قبول دارید، که ایشان می فرمایند امریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند. حالا کیسینجر که یک زمانی وزیر خارجه بوده و یک حرفی زده، این شد برای شما حجت. اگر کیسینجر نقش داشت تا آشوب ها را راه بیندازد چرا نتوانست مانع رای آوردن آقای احمدی نژاد که به قول شما رای آورد، بشود. حرف هایی نزنید که در آن بمانید. یک عده را گرفته ایم و در زندان کرده ایم خب با معیارهای اسلامی نمی خواند و مردم معترض هستند. مردم از نظر عملکرد سیاسی، اقتصادی معترض هستند. امام علی(ع) به مالک اشتر می فرماید؛ از میان مردم کسی را به خودت نزدیک کن تا حرف حقی را که تلخ است به تو بهتر و بیشتر بزند، در گفتار و کردارت که خدا برای دوستانت نمی پسندد کمتر تو را ستایش کند، هرچند تو را ناراحت کند و دلتنگ شوی. آقا مگر این روزنامه ها که بستید غیر از انتقاد تلخ کار دیگری انجام می دادند. آقای موسوی که در دانشگاه می خواستم دانشجویان را ترغیب کنم به او رای بدهند، می گفتند او اصولگرا و نماینده حاکمیت است. او را که یک اصولگراست براساس اصول انقلاب، امروز به کسی تبدیل کرده و می گویید از سران فتنه است.

یعنی او را به ضدانقلاب تبدیل کرده اید، آیا هنر شما و حکومت این است؟ امیرالمومنین(ع) می فرماید از گفتن حق یا رای زدن بر عدالت بازنایستید که نه من برتر از آنم که خطا کنم و نه در کار خویش از خطا ایمن هستم. اما ما هر اتفاقی که می افتد، می زنیم بر سر مخالف خود که نه امکانات و رسانه یی و نه ابزاری دارد. اما آقای زاکانی نمی گوید چرا من کاری کرده ام که دولت نقدینگی اضافی تزریق کرده در جامعه و تورم سرسام آور شده و مردم ناراضی هستند. این عدم رضایت را مردم چگونه باید بیان کنند، یک راهکاری پیش ما بگذار آقای زاکانی، مخلص شما هم هستیم.

می گوییم اصل ۲۷ قانون اساسی، می گوید مردم بیایند اعتراض کنند اما ما راه بهتری پیشنهاد کرده ایم و آن اینکه دو طرف نظرمان را بگوییم و بگذاریم مردم از طریق پیامک بگویند کدام حرف را بهتر قبول دارند. شما الان بحث هدفمند کردن یارانه ها را دنبال می کنید، این هدفمند کردن یارانه ها در برنامه چهارم توسعه طی یک فرآیند ۱۰ ساله پیش بینی شده بود. شما در مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها را آوردید چون پلکانی قیمت ها سالی ۱۰ درصد افزایش پیدا می کرد، گفتید این عامل تورم است و آنقدر ساده انگاری کرده و فکر کردید که با بخشنامه و قانون می شود جلوی تورم را گرفت. دولت دچار کسری بودجه شد و ۸ هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ کرد و ریخت در بازار و آن تورم سرسام آور به وجود آمد و امروز از آن طرف گود افتاده اید. در مجلس هفتم آقای سبحانی اقتصاددان مجلس گفت بنزین باید بشود لیتری ۳۰ تومان ولی الان در مجلس هشتم می گویند بنزین باید لیتری ۶۰۰ ، ۷۰۰ ، ۵۰۰ و ۴۰۰ تومان به بالا باشد. خب معلوم است که در بحث اقتصادی برنامه ندارید. شما باید برنامه چهارم توسعه را اجرا می کردید، متاسفانه برنامه چهارم توسعه را که با ارز ۱۹ و نیم دلار هر بشکه نفت بسته شده بود، برنامه یی را که خود من در آن مشارکت داشتم، اجرا نکردید. نفت بشکه یی میانگین حدود ۸۰ دلار فروختیم اما این برنامه اجرا نشد. امروز هم که می خواهید هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کنید با مشکل مواجه می شوید و علت آن هم نداشتن برنامه و طرح است. اینها مردم را عصبانی می کند. می گوییم آقا مردم با سیاست اقتصادی شما مشکل دارند زیرا بحث پیچیده یی نیست و هر روز آن را لمس می کنند. مردم به اینها انتقاد دارند.

چگونه باید انتقاد کنند. روزنامه های منتقد را که می بندید. اجازه راهپیمایی و اجتماعات را هم که نمی دهید. ما باید چه کار کنیم در این کشور. آقای زاکانی توضیح بدهید و یک راه حل پیش پای ما بگذارید. زاکانی در مقام پاسخگویی برآمد و اظهار داشت؛ از ابتدای سال ۸۴ قرار بوده بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس در واقع حامل های انرژی در ایران فروش برود یعنی اگر بنزین لیتری ۸۰ تومان بوده، بنا بوده از ابتدای سال ۸۴ و نه ۱۰ سال بشود قریب ۳۶۰ تا ۳۷۰ تومان. چون ۱۰ سنت گازوئیل در بازارهای جهانی از بنزین گران تر است، بنا بوده ۱۵ تومان بشود ۱۸۰ تومان. به نظرم دوستان، مردم فکور ایران، عناصر دانشگاهی و بزرگان و عزیزان را عناصری می دیده اند که هرچه بیان می کنند از روی احساسات می پذیرند و موظف به قبول هستند. مجلس هفتم اقداماتش در جهت منافع ملی و توجه به حال عموم مردم بود. به خاطر اینکه ما ۱۵ تومان و ۲۰ تومان اضافه می کردیم یک شوک قیمتی وارد می شد و این در حالی است که آقایان قرار بود ۲۹۰ تا ۳۰۰تومان یکباره گران کنند. ما جلوی این را گرفتیم. در حوزه سیاسی که ایشان (آقای اطاعت) خیلی اظهار علاقه و تعلق می کند به هر حال خودشان که از متحصنان عزیز مجلس ششم هستند و علی الظاهر آن نامه ۱۲۷ نماینده به مقام معظم رهبری را هم امضا کرده اند که بیان کردند به ایشان از موضع منافع ملی عقب نشینی کنید و جام زهر را بنوشید همان گونه که امام در جنگ نوشیدند و اگر نبوده اند بفرمایند. مجری متذکر شد؛ سابقه خوبی از شخصی شدن مباحث نداریم.

زاکانی اظهار داشت؛ ایشان نکاتی را بیان کردند که من خواهش می کنم برویم روی اصل موضوع. به اعتقاد من سه واژه دروغ، تقلب و جنایت واژه هایی بودند که مبنای این شرایط اخیر قرار گرفتند. بنده هم نگفتم که کیسینجر همه این کارها را کرد. آنها اگر عرضه داشته باشند، خودشان را جمع کنند. بحث من این بود که خواست آنها این است. ما باید توجه کنیم یک وقت در پازل آنها و نقش نمای آنها بازی نکنیم و این خیلی مهم است. ظهر روز شنبه بعد از انتخابات، من قبلاً هم عرض کردم هیاتی از مجلس رفتیم دنبال کردیم موضوع را. هم خدمت آقای موسوی رسیدیم که اقلاً یک ادله و یک دلیلی برای درخواست ابطال انتخابات مطرح کنند ایشان. دلیلی نشنیدیم. شش نفر از نمایندگان مجلس بودیم فردای آن روز که خدمت جناب آقای هاشمی که رسیدیم بیان شان این بود. اصلاً فی الواقع ظهر روز شنبه بیست و سوم جناب آقای موسوی، جناب آقای خاتمی و جناب آقای حاج سیدحسن آقای خمینی این عزیزان آمدن دفتر جناب آقای هاشمی. خود آقای هاشمی بیان شان این بود که آقای موسوی کف خواسته هایش ابطال انتخابات بود.

من از جنابعالی سوال می کنم با کدام ادله، با کدام منطق در حقیقت بنا است رای اکثریت زیر پاگذاشته شود و بعد هم شعار در واقع مدنیت و دموکراسی بیان شود؟مجری سوال کرد؛ آقای دکتر اطاعت بحث را از موضع در واقع مرحله تقلب انتخابات آغاز نکردند. مجری گفت؛ آقای دکتر اطاعت، شما بالاخره نکاتی را یادداشت کرده اید باید پاسخ بدهید. منتها علاقه مندم بالاخره باید یک بحثی به سرانجام برسد به ویژه راجع به انتقاداتی که شما از وضعیت اقتصادی داشتید و بحث برنامه ها و اینها، اگر روی این هم مستوفی توضیح بدهید خیلی ممنون خواهیم شد. اطاعت در ادامه با دفاع از تشکیل کمیته صیانت از آرا گفت؛آقا این صیانت از آرا قانون است در ۳۰ مرداد سال ۷۰ این قانون تصویب شده که کاندیداهای ریاست جمهوری می توانند در پای هر صندوقی یک نماینده داشته باشند خب ما شش هزار صندوق در سراسر کشور داشتیم . ۴۵ هزار تا، اصلاً ۴۰ هزار تا می خواستیم ۴۰ هزار تا نیرو را آموزش بدهیم سازماندهی کنیم که اینها بروند سر صندوق رای و آنجا ناظر بر صندوق رای باشند این کمیته که هیچ یک سازمان عریض و طویل هم نیاز دارد.

آن شب آقای شریعتمداری هم فرمودند و ایشان هم می فرمایند که شما چرا کمیته صیانت از آرا تشکیل دادید لابد این یک توطئه خارجی بوده، بابا این قانون بوده، قانون من دارم می خوانم، شما که خیلی مدعی هستید که به اصطلاح قانونمند هستید الان دستورالعمل آن را هم خدمت شما می دهم بعد یک سوال از شما آقای زاکانی می کنم.از شما آقای دکتر زاکانی، شورای نگهبان ۷۰۰ هزار رای مردم را ابطال کرد در انتخاباتی که ناظر شورای نگهبان بود از یک جریان فکری اصولگرا که نباید این طور باشد و برگزار کننده آن اصلاح طلب ها بودند چطور در انتخاباتی در شهر تهران ۷۰۰ هزار رای ابطال شد ولی در انتخابات ریاست جمهوری که شب انتخابات رفتند و پول دادند به ملت، آن پروژه ها را آن طور افتتاح کردند. مثل قطار شیراز که اشاره کردم این انتخابات بی عیب و ایراد بود، تا ۲۵ خرداد ملت آمدند به این نتیجه که اعلام شده بود اعتراض کردند.

حضرت امیر می گوید اگر مردم به تو بدگمان شدند و تو را در موضوعی متهم کردند با بیان روشن دلیل خود را بیان کن و سوءظن آنها را با بیان دقیق برطرف گردان زیرا تو با این کار برای خودت پاداش در نظر گرفته یی و نسبت به مردم خود هم لطف کرده یی و با این عذرخواهی به هدف خویش که راه یافتن به حق است دست یافته یی. من سوالم این است از آقای دکتر که شما چرا اجازه نمی دهید حالا ایشون می گن آقا خروجی اش به آشوب کشیده می شود. خب نیروی انتظامی برای چی هست، نیروی انتظامی امنیتش را تامین کنه، اجازه بده مردم بیاین، از آن طرف شما می گین آقای موسوی صحبت کردن، اگر آقای موسوی این بحث را کردند آقای احمدی نژاد بر اساس چه منطقی آن میتینگ پیروزی را برگزار کردند درحالی که شورای نگهبان هنوز تایید نکرده بود، اینکه می گویید نظام بیشتر از ظرفیت خودش به دوستان امکان داد، شما که اجازه راهپیمایی ندادید، یه عده هم که مثل آقای تاج زاده، آقای نبوی، آقای میردامادی، اصلاح طلبان و دوستان ما که فقط در انتخابات فعالیت کردند و سخنرانی انتقادی کردند، سیاست های دولت را نقد کردند زندان کردید. آخر این نظام چه ظرفیتی را برای ما ایجاد کرده که ما از آن ظرفیت خبر نداریم که بیاییم از آن استفاده کنیم.