اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حوادث بهار گریبان چند تهرانی را گرفت؟


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام پرحادثه‌ترین روز پایتخت در بهار امسال و سال گذشته، آمار عملیات‌های آتش‌نشانی در این فصل طی دو سال اخیر را تشریح کرد.

 خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام پرحادثه‌ترین روز پایتخت در بهار امسال و سال گذشته، آمار عملیات‌های آتش‌نشانی در این فصل طی دو سال اخیر را تشریح کرد.

سید جلال ملکی درباره پرحادثه‌ترین روز پایتخت در بهار سال 92، اظهارکرد: بنابر آمارها، از نخستین روز فروردین‌ماه تا پایان خردادماه امسال در مجموع 17 هزار و 376 عملیات از سوی آتش‌نشانی انجام شد که در این میان بیشترین حوادث در روز بیست و سوم اردیبهشت‌ماه با 296 مورد حریق و حادثه بود.

به گفته وی، از میان 296 حریق و حادثه در روز بیست و سوم اردیبهشت‌ماه، 106 مورد از حوادث به شکل جزئی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: در مدت مشابه سال 91 در مجموع 18 هزار و 596 عملیات در آتش‌نشانی پایتخت انجام شد که پرحادثه‌ترین روز با 339 مورد حریق و حادثه که 207 مورد آن مربوط به حوادث جزئی بوده، متعلق به بیست و هفتم فروردین‌ماه بود.

وی در تشریح تعداد حریق‌ها و حوادث رخ داده در بهار سال 91 نیز اظهارکرد: از مجموع 18 هزار و 596 حادثه رخ داده در بهار 91، 7859 مورد مربوط به حریق، 3799 مورد مربوط به حوادث دیگر و 6938 مورد مربوط به دریافت خدمات ایمنی از سوی شهروندان بود.

ملکی اضافه‌کرد: در این مدت 796 تن مجروح شده و 111 تن دیگر جان خود را از دست دادند که در این میان 214 تن را زنان و 582 تن را مردان شامل می‌شدند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در میان فوت‌شدگان نیز 25 زن و 86 مرد دیده می‌شود.

وی شمار نجات‌یافتگان در بهار سال 91 را 3495 تن اعلام کرد و به ایسنا گفت: از این میان 1694 تن را زنان و 1801 تن را مردان شامل می‌شدند.

ملکی درباره آمار حریق‌ها و حوادث رخ داده در بهار امسال نیز به ایسنا گفت: در بهار امسال از مجموع 17 هزار و 376 عملیات انجام شده از سوی آتش‌نشانی، 6815 مورد مربوط به حریق، 3067 مورد مربوط به حادثه و 7494 مورد مربوط به دریافت خدمات ایمنی از سوی شهروندان بود که مقایسه آمارها نشان از کاهش حوادث حریق و حادثه و افزایش شمار دریافت خدمات ایمنی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تعداد حادثه‌دیدگان و فوت‌شدگان در حوادث بهار امسال را به ترتیب 523 و 165 تن اعلام کرد و افزود: از میان مجروح‌شدگان در بهار امسال 243 تن را زنان و 280 تن را مردان شامل می‌شوند.

وی با اشاره به آمار کشته‌شدگان نیز به ایسنا گفت: در میان کشته‌شدگان بهار امسال، 22 تن را زنان و 143 تن را مردان شامل می‌شوند که البته شمار آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ملکی با بیان اینکه در بهار امسال 6347 تن نیز از توسط آتش‌نشانان نجات یافته‌اند، تصریح‌کرد: 2912 زن و 3435 مرد در میان نجات‌یافتگان وجود دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به کاهش تعداد حوادث در بهار امسال نسبت به مدت مشابه در سال 91، خاطرنشان کرد: این امر بیانگر این است که شهروندان به اصول ایمنی توجه ویژه‌ای دارند و نسبت به رعایت آن در زندگی خود حساسند.

وی با قدردانی از شهروندان به ویژه پایتخت‌نشینان، از آنان خواست نسبت به ایمنی در محل کار و زندگی خود حساسیت و اهتمام لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه، مراتب را از طریق تماس با سامانه 125 اطلاع‌رسانی کنند.













ویدیو مرتبط :
سر در گریبان ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل مرگ تهرانی‌ها در حوادث رانندگی بهار ۹۴



اخبار,اخباراجتماعی ,تصادفات رانندگی

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت با اعلام کاهش 10 درصدی شمار جانباختگان حوادث رانندگی تهران بزرگ در بهار امسال، آمار این حوادث را تشریح کرد.

سرهنگ مراد مرادی دراین‌باره گفت: ارتقاء فرهنگ عبور و مرور و ایمنی ترافیک جزو برنامه‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی است و بر این اساس چشم ‌اندازی را در پلیس راهور پایتخت برای خود ترسیم کردیم تا هرسال بتوانیم 10 درصد آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در حوزه استحفاظی خود را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه با تدابیر رییس پلیس راهور تهران بزرگ و در همکاری با مدیریت شهری طرح‌های خوبی در حوزه ترافیکی و ایمنی ترافیک به مرحله اجرا درآمد، گفت: دو پروژه ایست به احترام زندگی و خط سفید از جمله طرح‌هایی هستند که در این خصوص اجرا شده‌اند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در ادامه به بررسی آمار مقایسه‌ای تصادفات فوتی اعلامی از سوی پزشکی قانونی در بهار94 و بهار 93 پرداخت و گفت:‌ بررسی این آمارها نشان می‌دهد که تصادفات منجر به فوت در حوزه استحفاظی پلیس راهور تهران بزرگ به میزان 10 درصد کاهش داشته و از 153 جانباخته در بهار 93 به 142 جانباخته در بهار 94 رسیده است، به عبارتی دیگر با قدامات انجام شده در سه ماهه نخست امسال علیرغم افزایش تعداد خودروها، 15 تن نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر کشته شده‌اند.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,تصادفات رانندگی

 

به گفته مرادی این موضوع ناشی از اجرای طرح‌های ترافیکی و هدفمندی است که توسط پلیس راهور تهران بزرگ برای انتظام بخشی به عبور و مرور و ارتقاء ایمنی به مرحله اجرا در آمده است.

وی همچنین با بیان اینکه از 142 جانباخته حوادث رانندگی سه ماهه نخست امسال تعداد 71 تن معادل 50 درصد را عابران پیاده شامل می‌شوند، گفت: 38 تن معادل 27 درصد نیز موتورسواران بوده‌اند.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت همچنین 16 تن از کشته‌شدگان معادل 11 درصد راننده خودرو بوده و 17 تن دیگر نیز سرنشین خودرو بوده‌اند.


مرادی درباره تفکیک جنسیتی آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی پایتخت در سه ماهه نخست امسال نیز گفت:87 درصد جانباختگان معادل 124 تن را مردان و 13 درصد معادل 18 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص ساعات وقوع تصادفات نیز گفت: 64 درصد از تصادفات در روز و 36 درصد در شب به وقوع پیوسته است اما شدت تصادفات در ساعات شب و بامداد بیشتر بوده است.

وی عدم توجه به جلو را با 31 درصد، عدم رعایت حق تقدم را با 18 درصد و حرکت با دنده عقب را با هفت درصد سه عاملی دانست که بیشترین علل تصادفات را به خود اختصاص داده‌ است.

مرادی محورهای آزادگان، افسریه، رسالت و ... را نیز جزو پر تصادف‌ترین محورهای داخل شهر تهران اعلام کرد.

وی در ارزیابی خود از اینکه اجرای طرح‌هایی مانند خط سفید و ایست‌ به احترام زندگی چقدر در کاهش این آمار تاثیر داشته است، گفت:‌ اجرای چنین طرح‌هایی بدون شک موثر بوده؛ ضمن اینکه آمارهای ما نیز نشان می‌دهد که در حوزه نظم دهی ترافیکی و اصلاح فرهنگ رانندگان و عابران نیز تاثیرات زیادی بر جای گذاشته است. از سوی دیگر ما تبلیغات و اقدامات فرهنگی را نیز در سطح شهر با همکاری شهرداری آغاز کرده‌ و بنرها و پوسترهای زیادی را سطح شهر نصب کرده‌ایم.

مرادی در ادامه به ارائه توصیه‌های کارشناسی پرداخت و گفت:‌ شهروندان به هنگام عبور ازعرض معابر و خیابان‌ها و بزرگراه‌ها حتما از محل‌های مجاز و گذرگاه‌های عابر پیاده و پل‌های روگذر و زیرگذر عبور کنند و رعایت قوانین و مقررات نیز برای عابران الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان نیز باید به هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته و با وسیله نقلیه جلویی فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند، تصریح کرد: درتقاطع‌ها رعایت حق تقدم و حقوق دیگر کاربران ترافیکی الزامی بوده و باید رانندگان در تقاطع‌ها ایست کامل کرده و با احتیاط و رعایت حق تقدم دیگر وسایل نقلیه و پس از اطمینان از عدم وجود خطر از تقاطع عبور کنند.

به گفته وی حرکت با دنده عقب در معابر و شبکه‌های بزرگراهی ممنوع است چراکه حرکت دنده عقب موجب بروز تصادفات سنگین و شدیدی می‌شود.


  اخبار  اجتماعی  - ایسنا