اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمید حامی: در بازار تاجرها جایی ندارم!


خواننده با سابقه موسیقی پاپ با انتقاد از فضای به جود آمده در تهیه و تولید آثار پاپ تاکید کرد تا زمانی که تاجرها و کاسب ها در عرصه موسیقی حضور دارند، جایی برای کار حرفه‌ای وجود ندارد.

خبرگزاری مهر: خواننده با سابقه موسیقی پاپ با انتقاد از فضای به جود آمده در تهیه و تولید آثار پاپ تاکید کرد تا زمانی که تاجرها و کاسب ها در عرصه موسیقی حضور دارند، جایی برای کار حرفه‌ای وجود ندارد.

حمید حامی  در تشریح تازه ترین فعالیت هایش در عرصه موسیقی توضیح داد: متاسفانه به دلایل زیادی که بارها و بارها به آن اشاره کردم تمایلی به فعالیت در عرصه موسیقی ندارم چرا که حضور در این فضای آلوده در کنار تعداد زیادی از خوانندگان که اغلب تحصیلات موسیقایی ندارند برای من غیرممکن است. البته منظور من فقط خوانندگانی هستند که به مدد تاجرها و کاسب هایی که جیب های پرپولی دارند به فضای موسیقی پاپ وارد شده اند، در غیر اینصورت منکر زحمات خوانندگانی که زحمت و مرارت در فضای خوبی قرار گرفته اند نمی شوم.

حمید حامی: در بازار تاجرها جایی ندارم!

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به عنوان خواننده در فضای موسیقی پاپ کشور قرار گرفته اند نه تنها صدای خوبی ندارند و فقط گوش ها را خراب می کنند بلکه کوچکترین آشنایی با موسیقی و تئوری های ضروری مربوط به این هنر ندارند و به موسیقی وارد شده اند که فقط از آن استفاده تجاری کنند. یعنی موضوع هنر موسیقی برای آنها از کوچکترین اهمیتی برخوردار نیست بنابراین دیگر فکر نمی کنم در این فضا جایی برای من و امثال من وجود داشته باشد.

خواننده آلبوم «یک لحظه عاشق شو» تصریح کرد: همین حالا بسیاری از هنرمندان شایسته، مستعد و جوان موسیقی پاپ را می شناسم که همگی افرادی تحصیلکرده و با تجربه در عرصه موسیقی هستند اما به دلیل اینکه به شدت از این فضای ایجاد شده ناامید هستند کار نمی‌کنند و به سراغ مشاغل دیگری رفته اند که اصلا نه در شان آنهاست و نه نزدیکی با حرفه تخصصی‌شان دارد. این افراد هنرمند هستند، تاجر نیستند که بخواهند به هر قیمتی در عرصه موسیقی حضور داشته باشند و چقدر بد که این فضای ناامیدکننده وجود دارد و گویی پایانی هم برای آن نیست.

حامی با اشاره به اینکه پس از انتشار تازه ترین آلبومش تصور می کرده شرایط خوبی در بازار موسیقی وجود دارد، بیان کرد: فکر می کردم می توانم همچون گذشته به سهم خود از این حضور لذت ببرم و برای کار کردن انگیزه های بیشتری داشته باشم اما متاسفانه این شرایط نه تنها خوب نشد که بدتر هم شد و موجب شد فعلا هیچ انگیزه ای برای کار کردن نداشته باشم. البته من در سال جدید تمام تلاش خود را باز هم انجام می دهم اما این موضوع فعلا در حد یک تصور شخصی است و تا زمانی که تاجرها و کاسب ها در بازار موسیقی هستند نمی توان به بهبود اوضاع امیدوار بود. این حرف ها صرفا یک انتقاد نیست بلکه صدای بلند افرادی است که به معنا و مفهوم واقعی کلمه خواهان علمی شدن و ارتقای کیفیت موسیقی پاپ هستند.

این هنرمند در پایان درباره کارهای دیگر خود در عرصه موسیقی ارکسترال نیز بیان کرد: چندی پیش از سوی آقای شهداد روحانی پیشنهاد حضور در ارکستری را داشتم که بنا بود با عنوان سوئیت سمفونی خلیج فارس در برج میلاد برگزار شود اما متاسفانه بیماری به من اجازه حضور در این مجموعه را نداد البته این برنامه هم اجرا نشد که هر دوی این اتفاقات من را ناراحت کرد. اما به هر صورت اگر در جایی که فضای ارکسترال فعالیت می کند به حضور من احتیاج داشته باشند و البته آن مجموعه نیز از فضای با کیفیتی برخوردار باشد حتما استقبال خواهم کرد.


ویدیو مرتبط :
حمید حامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رامتین حامی‌فرد ـ بازیگر «خنده بازار»: شاید اگر جای فردوسی‌پور بودم آنقدر صبور نبودم



 

رامتین حامی‌فرد كه در آیتم «نود» از مجموعه‌ی طنز «خنده‌بازار» نقش فردوسی‌پور را ایفا می‌كند، درباره‌ی نقش خود گفت: عادل فردوسی‌پور را خیلی دوست دارم. شاید اگر جای من با او عوض می‌شد، آن‌قدر صبور نبودم.

 

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: در آیتم «نود» از مجموعه‌ی «خنده‌بازار»، این نقشم بود كه مرا به مردم معرفی كرد و خیلی نقشم را دوست دارم. خوشی‌ام از این‌ است كه مردم این برنامه را دوست دارند؛ چرا كه قصد ما تهیه‌ی برنامه‌ای است كه مردم دوست داشته باشند.

وی در پاسخ به این‌كه آیا خودتان هم علاقه‌ای به فوتبال و خبرهای ورزشی دارید؟ خاطرنشان كرد: تماشای فوتبال را بیشتر از بازی كردن دوست دارم ولی به طور معمول هفته‌ای یك بار با دوستانم برای تمرین فوتبال به سالن می‌رویم.

حامی‌فرد در ادامه درباره‌ی ورودش به گروه «خنده‌بازار» به خبرنگار ایسنا گفت: پیش از پخش این مجموعه در ماه رمضان گذشته این نقش به من پیشنهاد شد و گروه با من تماس گرفتند اما بنا به دلایلی نتوانستم با آنها همكاری كنم؛ چرا كه احساس می‌كردم چیزی برای گفتن در آیتم «نود» ندارم و فكر می‌كردم با توجه به تحصیلاتی كه دارم در حال محدود شدن در یك آیتم هستم. به همین خاطر اوایل قبول نكردم تا این‌كه دوباره به من پیشنهاد شد و من این بار پذیرفتم؛ به این خاطر كه دوست داشتم از نزدیك فضای كار را ببینم.

وی اضافه كرد: پس از مدتی مشورت نیاز داشتم كه دوباره به تلویزیون برگردم و خیلی هم خوشحالم كه در مجموعه‌ی «خنده‌بازار» هستم و ناراحتم از این‌كه چرا از همان ابتدا كه به من پیشنهاد شد نپذیرفتم.

بازیگر مجموعه‌ی «خنده‌بازار» در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه نظر شخصی شما درباره‌ی بازیگری كه پیش از این نقش فردوسی‌پور را ایفا می‌كرد چیست؟ گفت: كاری كه در ماه رمضان گذشته با اجرای سامان گوران پخش شد را دوست داشتم. به‌ویژه نقش‌هایی همچون علی دایی و ... كه در این‌جا من كاری به خوب بودن یا بد بودن این كار ندارم و فقط قصد من تحلیل بازی گوران است، نه چیز دیگر؛ ولی در كل شاید گوران در ایفای نقش‌هایی بجز فردوسی‌پور موفق‌تر بود كه البته نقش فردوسی‌پور را هم خیلی خوب ایفا كرد و من دوست داشتم و توانست خیلی موفق شود. حتی زمانی كه به جای وی به آیتم «نود» خنده‌بازار آمدم، بسیاری از دوستانم می‌گفتند سامان گوران بهتر از تو بود و برعكس برخی از افراد هم من را تایید می‌كردند.

حامی‌فرد در ادامه با اشاره به انتقاداتی كه به آیتم نود مجموعه خنده‌بازار شد، یادآور شد: علاوه بر آیتم نود این مجموعه به دیگر آیتم‌ها هم انتقاداتی شده بود كه طبیعی است و قرار نیست برنامه‌ای پخش شود و هیچ انتقادی به آن وارد نشود. ماهیت طنز فقط خنداندن مردم نیست و در واقع می‌خواهد تلنگری به مسؤولان وارد كند.

وی هم‌چنین در پاسخ به این‌كه برای ایفای نقش فردوسی‌پور در آیتم نود خنده‌بازار، خودتان هم درباره‌ی متن آیتم نظر می‌دهید؟ خاطرنشان كرد: طبیعی است كه این اتفاق می‌افتد؛ چرا كه فضای گروه باز است و خیلی پیشنهاد می‌دهم و هیچ محدودیتی در این زمینه نداشتیم و نداریم و در نهایت با كارگردان و تهیه‌كننده به تفاهم می‌رسیدیم.

او درباره‌ی اولین اجرایش در آیتم نود خنده‌بازار به خبرنگار ایسنا گفت: برای اجرای آیتم «نود» اوایل كمی ترس و استرس داشتم و مدام با خود می‌گفتم اگر من این كار را انجام دهم اولین اتفاقی كه می‌افتد این است كه من را با سامان گوران كه پیش از من نقش فردوسی‌پور را ایفا كرده است مقایسه می‌كنند و دوم این‌كه همیشه فكر می‌كردم آیا توانایی ایفای این نقش را دارم و آیا انتظاری كه شهاب عباسی از من دارد برآورده می‌شود یا خیر؛ به همین خاطر اوایل استرس شدیدی داشتم و اصلا از كارم راضی نبودم ولی بعد از مدتی كه همه راضی بودند آرام شدم.

وی افزود: آیتم «نود» خنده‌بازار با اجرای سامان گوران پربیننده شد. به همین خاطر هم زمانی كه می‌خواستم نقشم را ایفا كنم تمام گروه به پشت دوربین می‌آمدند تا نحوه‌ی اجرایم را تماشا كنند و همین اتفاق استرس زیادی به من وارد می‌كرد ولی علی‌رغم تمام این نگرانی‌ها همه‌ی گروه كمك زیادی به من كردند و خیلی راضی هستم؛ چرا كه از زمانی كه كار تلویزیونی را آغاز كردم هیچ گروهی مثل «خنده‌بازار» را صمیمی و خوب ندیدم.

حامی‌فرد تاكید كرد: كمك بازیگران مجموعه‌ی «خنده‌بازار» و همت كارگردان و تهیه‌كننده كمك زیادی در ایفای نقشم كرد و از همكاری با این گروه خیلی خوشحالم.

بازیگر نقش فردوسی‌پور مجموعه‌ی خنده‌بازار در ادامه‌ی گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه پیام اصلی مجموعه‌ی خنده‌بازار به همه‌ی كسانی كه آن را تماشا می‌كنند چیست؟ گفت: به عنوان بازیگر مجموعه می‌توانم بگویم كه هركدام از آیتم‌های این مجموعه یك پیام دارد و نمی‌توان پیام كلی برای آن در نظر گرفت. ولی شاید عمده‌ترین بخش آن این باشد كه می‌خواهیم لبخندی بر روی لبان مردم بگذاریم ولی در پشت همین لبخند تلنگری هم به اتفاقاتی كه در جامعه می‌افتد می‌زنیم. در كل هر یك از آیتم‌های این مجموعه یك پیام را دارد كه در واقع تلنگری هم به برنامه‌سازان از جمله خود عوامل خنده‌بازار، مردم و مسؤولان جامعه می‌زند.

او درباره‌ی آیتم‌های سری جدید مجموعه‌ی «خنده‌بازار» به ‌ویژه آیتم نود توضیح داد: آیتم «نود» یكی از آیتم‌هایی است كه بحث روز فوتبال را مطرح می‌كند و هنوز هم‌چنان برنامه‌ی اصلی‌اش روی آنتن است و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بنابراین شاید جا داشته باشد كه هنوز روی این آیتم كار شود.

حامی‌فرد دلیل جذابیت آیتم «نود» خنده‌بازار را حضور بازیگران خوب و ایفای نقش آنها و فیلمنامه‌های نوشته شده دانست و افزود: دلیل پربینندگی و جذابیت آیتم «نود» بیشتر لطف بازیگرانی است كه ایفای نقش كردند و نحوه‌ی نگارش فیلمنامه است كه خیلی تاثیرگذار است و در این مجموعه فقط طنز فردوسی‌پور در نود نمك خنده‌بازار نیست.

رامتین حامی‌فرد در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: خوشحالم از این‌كه اولین فردوسی‌پور طنز شدم و دعا می‌كنم كه آخرین باشم. تنها صحبتم این است كه هرگاه كاری انجام می‌دهیم و به روی آنتن می‌رود تنها انتظاری كه از خودمان داریم این است كه زحماتی كه در تهیه‌ی برنامه‌ی مورد نظر كشیدیم مورد قبول مردم قرار بگیرد و این خیلی برایمان مهم است. حتی انتقادات هم برایمان شیرین و دوست‌داشتنی است.

به گزارش ایسنا، رامتین حامی‌فرد متولد سال 1352 است كه لیسانس بازیگری‌اش را از دانشگاه آزاد اراك گرفته و اولین فعالیتش در سال 74 با بازی در طنز سه به كارگردانی محمد بنایی آغاز شد.

علاوه بر آن در سریال طنز نوروزی گلهای 79 كاری از مهران غفوریان در سال 79 هم ایفای نقش كرده كه اولین بار نقش فردوسی‌پور را در این برنامه بازی كرده است. وی علاوه بر ایفای نقش در برنامه‌های طنز تلویزیون، همچون زیر آسمان شهر، دیوانه در شهر و ... چند سالی هم در رادیو گویندگی كرده است و در حال حاضر هم مشغول همكاری در مجموعه‌ی خنده‌بازار است.... / خبرگزاری دانشجویان ایران