اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمیدروحانی:هاشمی گمان می کرد رهبر می شود/ شاهد بی قانون ترین دولت درجمهوری اسلامی هستیم/موسوی وکروبی...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حمیدروحانی:هاشمی گمان می کرد رهبر می شود/ اکنون شاهد بی قانون ترین دولت درجمهوری اسلامی هستیم/موسوی وکروبی آفریننده فتنه نبودند

خبرگزاری مهر به نقل از سیدحمید روحانی در نشست جامعه اسلامی مهندسین نوشت:

*در هر مرحله ای از انقلاب کسانی را از دست می دهیم اما از آن می گذریم. این ریزشها چرا صورت گرفته است. چرا در نظام جمهوری اسلامی هر شخصیتی که در راس کار قرار می گیرد رفوزه می شود.

* چرا احمدی نژاد در معرض چنین امتحان شدیدی قرار گرفته و در مرز سقوط است؟ اگر به فکر علاج نباشیم ممکن است به سرنوشت کسانی که سقوط کرده اند مبتلا شویم.* منتظری به عنوان مظهر تقوا در حوزه های علمیه بود و امام آن را حاصل عمر خود می دانست. زمانی که منتظری قائم مقام بود معتقد بود طبق موازین شرعی رئیس جمهور از طریق ولی فقیه باید منصوب شود . زمانی که ایشان از قائم مقامی کنار گذاشته شد همه چیز را منکر شد.

*مقام معظم رهبری در تمام سالهای حکومتشان رفتار و کردارشان با گذشته تفاوتی نکرده و همان متانت و وقار همیشگی را دارند.

*سخنانی مانند ما با ملت اسرائیل دوست هستیم از افرادی است که خودخواه و خودپرست هستند و زمانی که سخن می گویند هزار مشکل برای مملکت بوجود می آورند.

* نتیجه بت پرستی آن می شود که کسی مانند احمدی نژاد با آن موقعیت اسیر دست مشایی شود .نتیجه این بت پرستی آن می شود که از مسیر رهبری دچار تردید شده و شاهد پلشت ترین و بی قانون ترین دولت در نظام جمهوری اسلامی هستیم.

* کسانی که مسائلی مانند رمالی و جن گیری را مطرح می کنند اسیر فرد مرموزی مثل مشایی هستند .احمدی نژاد خود را در معرض سقوط قرار می دهد. وی با موقعیت و اعتباری که در میان مردم داشت قربانی غرور و خودپرستی شده است.

* هر دولتی که نمی تواند قدمی بردارد می گوید نگذاشتند. اینها همه شعار است چرا که این دولت ها طرح و برنامه ندارند.

*اگر آقای عسگراولادی به این شکل عنوان کرده که موسوی و کروبی عامل فتنه نبودند درست است چرا که روی این حادثه از 20 سال پیش کار شده بود. موسوی و کروبی ناچیزتر از آنند که بتوانند آفریننده این فتنه باشند . اینها آلت دست بودند. باید کسانی که آلت دست بودند را با کسانی که آفریننده آن بودند از هم جدا کنیم.

* هیچ کس روز اول منافق زاییده نشده و این اطرافیان هستند که می توانند چهره ها را تخریب کنند. یکی از کسانی که احمدی نژاد را به روز سیاه نشاند مشایی بود.

*حسن خمینی مسئولیت و رسالتش را به عنوان نوه امام به خوبی انجام نداد. انحرافاتی در نشر آثار امام بوجود آمده است . امیدوارم که خدا ایشان را متنبه کرده و در خدمت ولایت فقیه باشد.*آقای هاشمی خود را وارث انقلاب می دانست و گمان می کرد ایشان باید انقلاب را رهبری و کارگردانی می کرد. از الطاف الهی بود که به نحوی کنار زده شد تاسمتی در این خصوص نداشته باشد. ایشان از سال 64 بدنبال این بود که شعار مرگ بر آمریکا سر داده نشود و بدنبال ارتباط با آمریکا بود.

*مکتب ایرانی به دشمنان اسلام خدمت کرد. سالهای بسیاری رژیم آل سعود در پی آن بود که اسلام ایران را اسلام یهودی نشان دهد. زمانی که مکتب ایرانی مطرح شد دشمنان از این حربه استفاده کرده و تبلیغات بسیاری کردند.

*زمانی که رهبری فرمودند مشایی صلاحیت ندارد و باید کنار گذاشته شود ایشان اگر ولایی بود باید خداحافظی می کرد. نه اینکه پست بالاتری می گرفت./مهر

 


ویدیو مرتبط :
شاخصه های دولت اسلامی از نگاه رهبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد ارگان دولت از هاشمی: رهبر انقلاب جامع ترین مجتهد هستند ، طرح "شورای فقهی" یک اقدام سیاسی است



انتقاد ارگان دولت از هاشمی: رهبر انقلاب جامع ترین مجتهد هستند ، طرح "شورای فقهی" یک اقدام سیاسی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی

 روزنامه ایران در یادداشت امروز خود با عنوان "شورای فقهی با چه انگیزه ای؟" به موضوع تشکیل شورای فقاهتی که برای چندمین بار توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح شده بود، پرداخته و "حجت الاسلام محسن آشتیانی" به عنوان نگارنده این یادداشت به آیت الله هاشمی توصیه کرده که نظراتش را به مقام معظم رهبری انتقال دهد تا ایشان اگر صلاح دانستند، این نظریات را عملیاتی کنند.

از نکات قابل توجه درباره یادداشت امروز روزنامه ایران این است که موضوع تشکیل "شورای فقهی" قریب به یک ماه قبل مجددا پس از چند سال مسکوت ماندن،از سوی آیت الله هاشمی مطرح شد و حالا روزنامه دولت با تاخیری نزدیک به یک ماه به این نظریات انتقاد کرده است.

همچنین به گزارش عصر ایران، در این یادداشت از انقلاب های منطقه با عنوان "بیداری اسلامی و انسانی" یاد شده تا همزمان نظر حامیان و منتقدان دولت تامین شده باشد!

در بخش هایی از این یادداشت آمده است:

به نظر می رسد این واژه "شورای فقهی" از دو حالت بیشتر خارج نیست:

1- یا اینکه منظور از طرح مورد نظر، شورای افتاء می باشد. یعنی کسانی در کنار رهبر انقلاب قرار بگیرند و در مورد مبانی و نظریات فقهی بحث کنند و سپس نظر نهایی از طریق رهبری اعلام شود و نظر واحدی از شورای افتا بیرون آید و این شورا زیر نظر رهبرمعظم انقلاب باشد. این کار در حال حاضر انجام می شود. مثلا فقهای شورای نگهبان، خبرگان رهبری، شورای عالی قضایی و تشخیص مصلحت نظام این کار را انجام می دهند و به قول ما طلاب، تحصیل حاصل است.

2- اما اگر بگوییم حالت دومی مد نظر است، یعنی منظور شورای فقهی، شورای افتا نیست، بلکه چیز دیگری است. مثلا طراحان این موضوع بگویند رهبر انقلاب مجتهد مطلق نیست بلکه مجتهد متجزی است. یعنی در بعض ابواب تسلط دارد و در در بعض دگر ابواب فقه تسلط ندارند.

به نظر می رسد اگر چنین نظری از سوی طراحان شورای فقهی مطرح باشد، نیت خوبی به استشمام نمی رسد و غرض های سیاسی پشت قضیه می باشد...

حقیقت این است که بزرگان و اندیشمندانی که از نزدیک با مبانی نظری و فقهی رهبر معظم انقلاب آشنایی دارند او را جامع ترین فرد در بین مراجع می دانند که از حیث موضوع شناسی اعم از سیاست، اقتصاد، فرهنگ، قضا، مسائل نظامی و هنر ید طولایی دارند. همچنین در عصر حاضر به سختی می توان کسی را همردیف ایشان از نظر جامعیت مثال زد و لذا چه ضرورتی بر طرح شورای فقهی وجود دارد؟

آیا احتمال داده نمی شود طراحان این موضوع در صدد تضعیف جایگاه والای ولایت فقیه و رهبری عزیز می باشند؟

آیا در صورت تشکیل شورای فقهی، تعارض بین فتاوای فقها، کار را سخت تر نمی کند و از اقتدار رهبری واحد نمی کاهد؟

آیا طرح این موضوع جنجالی در وضعیت حال حاضر کشور و شرایط منطقه و بیداری اسلامی و انسانی به مصلحت است؟

نگارنده به طراح شورای فقهی پیشنهاد می کند، اگر نظریات علمی دیگری دارند، آن ها را مستقیم و خصوصی با رهبری گرانقدر مطرح کنند و رهبری عزیز اگر صلاح بدانند به این پیشنهادات صورت عملیاتی خواهند داد. نه اینکه این گونه نظریات را به سطح جامعه، حوزه های علمیه و رسانه ها بکشانند. به نظر می رسد طرح این موضوعات در حال حاضر یک اقدام "سیاسی" صرف می باشد تا مباحث علمی و مدیریتی!.../عصر ایران