اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمل خودروهای تحت گارانتی رایگان است



اخبار,اخبار اقتصادی ,گارانتی‌ خودرو

براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو موظفند در صورت خرابی و معیوب‌شدن خودروهای تحت گارانتی‌شان، خدمات بارگیری و حمل خودرو به تعمیرگاه را به صورت رایگان ارائه کنند.

 طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورت خرابی خودروهای تحت گارانتی، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظفند نسبت به تعمیر و رفع عیب خودرو به صورت رایگان، اقدام کنند.

همچنین در این قانون ذکر شده که در دوران گارانتی، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر نیز (به استثناء موارد تصادفی) بر عهده شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو است.

در این زمینه در‌ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو قید شده است: "در دوران ضمانت، هزینه‌های بارگیری و حمل خودروهای در راه مانده و غیرقابل تعمیر (به استثناء ‌موارد تصادفی که ناشی از عیوب سایر قطعات و مجموعه‌های خودرو نباشد) به نزدیکترین نمایندگی مجاز بر عهده عرضه‌کننده است".

در این قانون تاکید شده که "عرضه‌کننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرح‌های امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و همچنین مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند به نحوی که در هر صورت خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه شود".

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
سفیدکننده دندان+گارانتی رایگان+شارژ رایگان معرفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران



ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران,کیاموتورز

ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران

نماینده رسمی کیاموتورز در ایران با اشاره به ورود خودروهای بدون گارانتی به بازار ایران، به خریداران محصولات این شرکت هشدار داد.

به گزارش مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر پذیرفتن مسئولیت گارانتی خودروهای وارداتی کیاموتورز که اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از اطلس خودرو وارد می‌کنند،

 

توسط این شرکت، اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کیاموتورز در ایران اعلام کرد: شركت  اطلس خودرو (سهامی خاص) به عنوان تنها نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری شركت كیاموتورز كره جنوبی در ایران منحصرا" نسبت به " گارانتی" نمودن خودروهایی كه فقط توسط این شركت وارد و به فروش می رسند، اقدام می کند.

در این اطلاعیه موكدا" اعلام شده است: این شركت هیچگونه مسئولیت و تعهدی در قبال گارانتی نمودن خودروهایی كه توسط سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی وارد و عرضه گردیده و یا می گردد ندارد.

این شرکت تصریح کرده است: متقاضیان لازم است جهت حصول اطمینان كامل نسبت به خرید خودروهای كیا موتورز از عاملیت های مجاز شركت اطلس خودرو، به فهرست عاملیت‌های مجاز مندرج در وب سایت رسمی شركت اقدام کنند./مهر