اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله گاردین به حجاب زنان ایرانی


این روزها در فضای مجازی شاهد عملیات مشترک رسانه‌های بیگانه برای حمله به اصل حجاب با بهانه هایی چون حجاب اجباری ، گشت ارشاد و هم اینک پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی هستیم و این رسانه ها از این طریق در پی فشار به دستگاه های اجرایی برای عقب نشینی از اقدامات فرهنگی خود برای مبارزه با حجابی هستند.

جام جم آنلاین: این روزها در فضای مجازی شاهد عملیات مشترک رسانه‌های بیگانه برای حمله به اصل حجاب با بهانه هایی چون حجاب اجباری ، گشت ارشاد و هم اینک پلیس نامحسوس امنیت اخلاقی هستیم و این رسانه ها از این طریق در پی فشار به دستگاه های اجرایی برای عقب نشینی از اقدامات فرهنگی خود برای مبارزه با حجابی هستند.

بر همین اساس روزنامه گاردین که وابستگی آشکاری به خاندان سلطنتی انگلستان دارد برای اینکه دشمنی خود با مسلمانان را بیشتر نمایان کند به اصل حجاب حمله ور شده و این اصل مترقی را مضحک جلوه داده است .
 
نویسنده مقاله‌ گاردین با عنوان «چرا بسیاری که از ایران آمده‌اند از حجاب نفرت دارند؟» در صفحه وبسایت گاردین، ضمن حمله به اصل حجاب و فرهنگ عفاف در زنان ایران، به بهانه طرح گشت نامحسوس امنیت اخلاقی، به بیان خاطراتی پرداخته که با واقعیت ها در ایران فاصله بسیاری دارد.گفتنی است، بر اساس ادعای گاردین، که در تیتر مقاله ذکر شده است، مخالفان حجاب در ایران بخشی از ایرانیانی هستند که از کشور مهاجرت کرده‌اند. این در حالی است که پوشش بخش قابل توجهی از ایرانیان مقیم خارج از کشور بر اساس فرهگ بومی و مذهبی می‌باشد.و همواره در بسیاری از رسانه های اجتماعی و تصویری ایرانیان را می بینیم که نه تنها به اصل حجاب پایبند هستند بلکه آن را عاملی برای مصونیت و امنیت در دنیای وحشی غرب می دانند.
 
در این میان حداقل ۳ گروه (بیگانگان، ایرانیان خارج از کشور و روشفنکرنمایان داخلی) در صف واحد و البته با مطامع متنوع، جبهه جنگ فرهنگی علیه ارزش ها و نمادهای دینی از جمله حجاب را تشکیل می دهند . شگفت آور این که بیگانگان و خارج نشینان، حتی اهداف خود را پنهان نمی کنند و می کوشند روشنفکرنمایان داخلی را نیز متوجه مسیری که باید بپیمایند بکنند.
 
دیوید کیو مامور سازمان سیا می گوید: «مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.» میشل هوئلبک نویسنده فرانسوی می گوید: «ما از طریق زور نمی توانیم تندروی دینی را متوقف کنیم، بنابراین بهتر است مسلمانان را فاسد کنیم. نبرد علیه افراط گرایی اسلامی با کشتن مسلمانان میسر نیست و تنها می توان با به فساد کشاندن آنان به پیروزی رسید. باید به جای بمب، دامن های کوتاه و تعدادی گوشواره فرو بریزیم، چون ضعف واقعی مسلمانان در همین جاست.»
 
این سخنان تنها گوشه ای از مبارزات علنی دشمنان اسلام بر علیه فریضه حجاب است که روز به روز توپ خانه آنها بر علیه این فریضه سنگین تر می شود.


ویدیو مرتبط :
داستانی از حجاب زنان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش هافینگتن پست از پوشش زنان ایرانی و قول‌های روحانی درباره حجاب+تصاویر



اخبار اجتماعی - گزارش هافینگتن پست از پوشش زنان ایرانی و قول‌های روحانی درباره حجاب: غرب، ایران را کشور خاستگاه «مد» نمی‌داند +تصاویر

سایت روزنامه هافینگتن پست در مطلبی به نوع و مدل لباس پوشیدن زنان و دختران ایرانی بر اساس قوانین حجاب حاکم بر کشور پرداخته است.

 هافینگتن پست در این باره می‌نویسد:

غرب، ایران را کشوری که خاستگاه «مد» است نمی‌داند. بر اساس قوانین اسلام، زنان در ایران باید لباس‌هایی که تا حدی گشاد هستند و توجهات را به سمت خود جلب نمی‌کند و همزمان موهای آنان را نیز بپوشاند بر تن کند، نوع لباس پوشیدنی که در این کشور «حجاب» خوانده می‌شود.

لاک زدن، پوشیدن صندل و لگین نیز از سوی پلیس ایران ممنوع شده است. پلیس ایران سوابق طولانی در بازداشت زنان به دلیل جرائم مربوط به نوع پوشش دارد. اما این روزها نشانه‌‎هایی مبنی بر اینکه همه این موارد می تواند تغییر کند، نیز وجود دارد.

رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش وعده‌های خوبی را با هدف عادی سازی مسئله تعیین لباس‌های زنان از سوی نیروهای بسیج یا پلیس لباس شخصی ارائه کرد: روحانی در سخنانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه جولای گذشته گفت: بسیاری از زنان در جامعه ما که قوانین حجاب را قبول ندارند زنان پاکدامنی هستند. تاکید ما باید بر نجابت باشد و نه صرفا بر ظاهر.

«آراز فضائلی» طراح، حدود 1 سال گذشته شروع به عکاسی از زنانی کرد که نوع پوشش آنها فراتر از مقررات سنتی بود، وی تصاویر آنها را بر روی وبلاگ خود با عنوان «ایام تهران» گذاشت.

فضائلی پس از مطالعه بر روی مدهای خارج از کشور، تشویق شد تا وبلاگی را با هدف آنچه وی گمان می‌کرد سوء تفاهمی از وضعیت پوشش زنان در داخل ایران برای خارج از کشور به وجود آمده است را از بین ببرد.

وی در گفت وگو با روزنامه آتلانتیک پست در این باره می گوید: آنها (غربی‌ها) همان چیزی را که در خبرها مشاهده می کنند باور می کنند و فکر می‌کنند بسیاری از آنها درست است، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد.

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 

اخبار ,اخبار اجتماعی ,پوشش زنان ایرانی

 اخبار فرهنگی - نامه‌نیوز