اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله هکرهای ایرانی به نیروی دریایی امریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,هکررایانه های نیروی دریایی امریکا


اخبار سیاست خارجی - نشریه "وال استریت ژورنال" مدعی شد ادعای حمله هکرهای ایرانی به نیروی دریایی امریکا

نشریه "وال استریت ژورنال" در ماه سپتامبر گذشته نیز برای نخستین بار ادعای حمله هکرهای ایرانی علیه نهادهای دولتی امریکایی را مطرح کرد.

نشریه امریکایی "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی مدعی شده که میزان حملات انجام شده توسط هکرهای ایرانی به رایانه های نیروی دریایی امریکا زیاد بوده است.

به گزارش "تدبیر"، این نشریه در ادامه می افزاید :"تعداد حملات سایبری بیش از آن چیزی بوده که پیش از این تصور می شد. به نظر می رسد که هکرها در طول چهار ماه گذشته خود را برای آغاز حمله علیه شبکه رایانه ای کلاسه بندی نشده آماده کرده بودند."

"وال استریت ژورنال" با اشاره به نگرانی های مطرح شده در مورد احتمال حمله هکرهای ایرانی به نهادهای دولتی امریکایی از جمله نیروی دریایی آن کشور می نویسد :"برخی قانونگذاران در مورد تبعات طولانی مدت این موضوع نگران هستند. این در حالیست که دولت "اوباما" نام "مایکل راجرز" را به عنوان رییس جدید آژانس امنیت ملی امریکا معرفی کرده بود. هنوز جلسه استماع او نزد سناتورهای امریکایی برگزار نشده و به نظر می رسد که ماه آینده انجام دهند."

نشریه "وال استریت ژورنال" در ماه سپتامبر گذشته نیز برای نخستین بار ادعای حمله هکرهای ایرانی علیه نهادهای دولتی امریکایی را مطرح کرد.

"وال استریت ژورنال" در ادامه می نویسد :"اکنون نیز "راجرز" از اظهارنظر در این مورد خودداری ورزیده است. مقام های ایرانی نیز پیش از این اظهار داشتند که آن کشور همواره قربانی حملات سایبری از جمله حمله از طریق ویروس "استاکس نت" بوده است که در سال 2010 میلادی کشف شد."

"وال استریت ژورنال" با اشاره به ادعای تازه خود در مورد حمله سایبری توسط ایران می افزاید :"مقام های نیروی دریایی امریکا به مقاطعه کاران خود دستور داده اند تا به حملات انجام شده رسیدگی کنند. مقام های دفاعی امریکایی در مورد مهارت هکرهای ایرانی نیز شگفت زده شده اند."
اخبار سیاست خارجی - تدبیر
 


ویدیو مرتبط :
نیروی دریایی امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانی ها نیروی دریایی آمریکا را کلافه کردند



 

 

ایرانی ها نیروی دریایی آمریکا را کلافه کردند

 

در پی ابلاغ بخشنامه ای مشکوک از سوی نیروی دریایی آمریکا به ناوگان این کشور برای استفاده از نام مجعول " خلیج ع ر ب ی " به جای نام اصلی و بین المللی " خلیج فارس " ، کاربران ایرانی با مراجعه به صفحه فیس بوک نیروی دریایی آمریکا ، با گذاشتن " کامنت " اعتراض کردند.

به گزارش عصر ایران حجم این اعتراض کاربران ایرانی به صفحه مزبور به گونه ای بوده است که این صفحه مجبور شده تا برای کم کردن حجم مطالب خود برای ارایه سرویس به کاربران خود این پیام های اعتراضی را حذف کند.

این صفحه در پیامی که بدین منظور منتشر شده با تایید این که در 24 ساعت گذشته حجم انبوهی از نظرات انتقادی را دریافت کرده و آنها را شنیده است ، گفته است که برای ارایه سروریس دهی مطلوب به کاربران ، این پیام ها را حذف کرده است.

برخی پیام های اعتراضی ایرانیان به صفحه فیس بوک نیروی دریایی آمریکا به این شرح است :"

- نام این خلیج ع ر ب ی نیست خلیج فارس است

- نام این خلیج ، فارس است و خلیج فارس خواهد ماند

- اشتباهاتی این چنین برازنده یک نیرویی نیست که خود را قوی ترین نیروی دریایی جهان می داند

- هیچ نامی به جز "خلیج فارس" برای  خلیجی که زمانی در قلب امپراتوری پارس بوده از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است.

مدیران صفحه فیس بوک نیروی دریایی آمریکا همزمان با بالا رفتن کامنت های اعتراضی به این اقدام بحث برانگیز ، از صبح جمعه با انتشار مطلبی اعلام کردند که به دلیل بالا  رفتن حجم مطالب صفحه بخشی از پیام های اعتراضی را حذف می کنند.

گفتنی است که اقدام هفته گذشته نیروی دریایی آمریکا در ابلاغ بخشنامه ای به ناوگان این کشور برای به کار بردن نام مجعول خلیج ع ر ب ی با ابلاغ مراتب اعتراض  وزارت خارجه کشورمان به دفتر حفاظت منافع آمریکا در سفارت سوییس در تهران مواجه شد.

همچنین رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری سه شنبه هفته گذشته خود با انتقاد از این اقدام آمریکا گفت که این کار اعتبار این کشور را زیر سوال می برد...../تحلیل:عصرایران