اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله هوایی امارات به مناطق نفتی داعش



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

خبرگزاری رسمی امارات وام دوشنبه اعلام کرد هواپیماهای اف -16 ارتش امارات عربی متحده مراکز نفتی تحت کنترل گروه داعش را بمباران کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این خبرگزاری اعلام کرد هواپیماهای اف -16 اماراتی که در اردن مستقر هستند روزهای دهم و دوازده فوریه چندین حمله موثر و مرگبار به مواضع گروه داعش انجام دادند.

این منبع افزود:« هواپیماها پالایشگاه های نفت تحت کنترل داعش را برای خشکاندن منابع تامین مالی این گروه هدف قرار دادند.»

این منبع مکان دقیق این پالایشگاه ها را مشخص نکرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوظبی ، یک گزارش سازمان ملل نوامبر درآمدهای را که هر روز داعش از فروش نفت به واسطه های خصوصی به دست می آورد 850 هزار تا یک میلیون و 650 هزار برآورد کرده بود .

سه شنبه امارات اعلام کرده بود حملات هوایی به داعش را در چارچوب ائتلاف بین المللی ازسرمی گیرد.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
نیروی هوایی انگلیس 8 حمله هوایی به داعش در سوریه کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوری مالکی: حمله هوایی سوریه به مراکز داعش در عراق



اخبار,اخبار بین الملل ,بحران سوریه

 

اخبار بین الملل - نوری مالکی: حمله هوایی سوریه به مراکز داعش در عراق

مالکی ضمن استقبال از هر گونه حمله هوایی به شورشیان مسلح به رهبری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) یادآور شد: عراق از سوریه درخواستی برای بمباران مراکز داعش نداشته است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت جنگنده های سوریه مراکز داعش در عراق را بمباران کرده اند.

به گزارش عصر ایران، نوری مالکی در مصاحبه با شبکه بی بی سی انگلیس اظهار داشت: هواپیماهای جنگی سوریه مراکز افراد مسلح را مناطق مرزی غربی عراق بمباران کردند.

مالکی ضمن استقبال از هر گونه حمله هوایی به شورشیان مسلح به رهبری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) یادآور شد: عراق از سوریه درخواستی برای بمباران مراکز داعش نداشته است.

روز سه شنبه گذشته مراکز استقرار افراد مسلح هم پیمان داعش در شهر قائم عراق در نزدیکی مرزهای سوریه با بمباران شدید هوایی روبه رو شد.

افراد مسلح، سوریه را عامل این حمله هوایی اعلام کردند اما شبکه تلویزیونی دولتی عراق، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را عامل این حملات دانسته بود.

با این حال سخنان نوری مالکی، تایید کننده حمله هوایی سوریه به مراکز داعش در خاک عراق است.

در هفته های اخیر گروه افراط گرای اسلامی داعش نزدیک به القاعده مناطقی از شمال عراق از جمله شهرهای تکریت و موصل را اشغال کردند. شماری از قبایل و شورشیان مسلح هم پیمان داعش هم مناطقی از شرق عراق از جمله شهر قائم و گذرگاه های این کشور با اردن و سوریه را به تصرف خود درآورده اند.

نیروهای داعش در خاک سوریه نیز مناطق وسیعی در شرق این کشور و هم مرز با عراق را در اشغال خود دارند که مهمترین آن شهر رقه است.

اخبار بین الملل - عصر ایران