اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله ناکام داعش در مرز عراق و عربستان


منابع امنیتی عراقی از ناکام ماندن تلاش داعش برای حمله به پاسگاهی در مرزهای عراق و عربستان خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: منابع امنیتی عراقی از ناکام ماندن تلاش داعش برای حمله به پاسگاهی در مرزهای عراق و عربستان خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد: نیروهای گارد مرزی عراق موفق شدند مانع حمله داعش با استفاده از یک خودروی بمبگذاری شده به پاسگاه مکر النعام در غرب استان الانبار در مرزهای عراق و عربستان شوند.

به گفته این منابع، در جریان تلاش داعش برای حمله به این پاسگاه یک خودروی بمبگذاری شده منفجر و هفت داعشی کشته شدند. همچنین شش داعشی بازداشت شده و پنج تن از نیروهای گارد مرزی زخمی شدند.

پاسگاه‌های مرزی عراق با اردن و عربستان هر چند وقت یک بار در معرض حملات داعش قرار می‌گیرند اما همواره نیروهای گارد مرزی مانع این حملات می‌شوند.

از سوی دیگر صهیب الراوی، استاندار الانبار اعلام کرد که عملیات آزادسازی شهرستان هیت با مشارکت نیروهای ارتش و پلیس و جنگنده‌های ائتلاف آغاز شد.

به گفته الراوی این عملیات پس از موفقیت نیروهای عراقی در پاکسازی مناطق زنکوره و البوطیبان، الدوار، القطنیه و العکبه صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد که تمامی مناطق غربی که داعش بر آن سیطره دارد طی روزهای آتی شاهد عملیات نظامی خواهند بود.

همچنین یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن مسئول عضوگیری از عاملان انتحاری داعش در عراق در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف خبر داد.

به گفته این منبع حمله آمریکا محمد خلف الساطوری، مسئول ارشد داعش و چهار تن از همراهانش در هیت در غرب الانبار هدف قرار داد.


ویدیو مرتبط :
حمله داعش به پست مرز بانی عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله داعش به مرز عراق و عربستان


وزارت کشور عراق در بیانیه‎ای از خنثی شدن حمله گروه تروریستی داعش به مرزهای مشترک این کشور و عربستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران: وزارت کشور عراق در بیانیه‎ای اعلام کرد حمله گروه تروریستی داعش به مرزهای مشترک عراق و عربستان خنثی شده است.

براساس بیانیه وزارت کشور عراق چندین نفر از عناصر داعش در این عملیات کشته و زخمی شدند.

گفتنی است ظهر امروز انفجاری انتحاری در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در منطقه مرزی «عرعر» در طول مرزهای عراق و عربستان به وقوع پیوست