اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله لبنان و سوریه به مواضع داعش در ارتفاعات



اخبار,اخبار بین الملل,حمله لبنان و سوریه به مواضع داعش


 اخباربین الملل - حمله لبنان و سوریه به مواضع داعش در ارتفاعات

ارتش لبنان روز دوشنبه مواضع عناصر مسلح عضو گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه گلوله باران کرد.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه لبنانی السفیر تاکید کرد که ارتش لبنان روز دوشنبه مواضع عناصر مسلح عضو گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه گلوله باران کرد.

به گزارش ایرنا، السفیر همچنین خاطرنشان کرد که جنگنده های ارتش سوریه مواضع داعش و جبهه النصره در ارتفاعات مرزی سوریه و لبنان را بطور گسترده و شدید بمباران کردند.

در همین حال خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که بالگردهای ارتش سوریه مراکز تجمع گروه های تروریستی تکفیری را در منطقه وادی الرعیان دربلندی های عرسال نزدیک مرزهای سوریه زیر آتش سنگین قرار دادند.

براساس این گزارش، صدای انفجارهای شدید از مراک تجمع این گروه ها شنیده می شد.

 

 اخبار بین الملل -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
همکاری نیروهای مقاومت لبنان به همراه ارتش سوریه در پی آزادسازی ارتفاعات غربی قلمون از دست داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای حمله به مواضع داعش در سوریه



اخبار,اخبارسیاست خارجی,حملات هوایی آمریکا به داعش

 
 اخبا سیاست خارجی - ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای حمله به مواضع داعش در سوریه

مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حملات هوایی آمریکا به داعش در سوریه، ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای انجام حمله در سوریه، تحلیل ماهیت حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و چشم انداز بهبود روابط ایران و عربستان سعودی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 به گزارش «تابناک»، مواضع ایران در قبال آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «ریانووستی» ضمن انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد ایران حملات هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرده و آن را اقدامی غیرقانونی و در جهت نقض حاکمیت دولت سوریه دانسته است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنانی اشاره کرده که این حملات، هیچ گونه پایه و اساس قانونی نداشته و در مغایرت با حقوق بین المللی و قوانین بین المللی نیز قرار دارند.

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» با انتشار یک گزارش اختصاصی مدعی شده دولت آمریکا پیش از حمله به مواضع داعش در سوریه، ایران را در جریان تصمیم خود برای این کار گذاشته است. این خبرگزاری به نقل از «یک مقام ارشد ایرانی» می نویسد ایالات متحده پیش از انجام حملات مذکور، ایران را در جریان برنامه خود گذشته و اطمینان داده که در این حملات، نیروهای ارتش و دولت سوریه هدف قرار نخواهند گرفت. به اعتقاد این خبرگزاری، این تماس و تعامل که صحت آن تا حدی از سوی یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز مورد تأیید قرار گرفته، می تواند بیانگر آغاز دوره ای جدید از تعاملات میان ایران و آمریکا باشد.

در میان دیگر مطالب، نشریه «کریستین ساینس مانیتور» به موضوع حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته و می نویسد این حضور سبب شده روابط ایران و آمریکا به اندازه همیشه تیره نباشد. در این مطلب آمده که طی چندین سال، حضور ایران در اجلاس های سالانه مجمع عمومی، حضوری جنجالی بود و رئیس جمهور سابق این کشور، همواره موضع گیری های تندی را در مجمع عمومی مطرح می نمود. اما از سال گذشته، حضور حسن روحانی نشان داد که اوضاع با قبل متفاوت شده است. اکنون، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا نگران هستند که دولت اوباما از رویکرد منطقی تر دولت روحانی تحت تأثیر قرار گرفته و در موضوع هسته ای، امتیازات بیش از حدی را به ایران واگذار کند.

اما در نهایت، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع بهبود روابط ایران و عربستان سعودی اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار مطلبی گفت و گوهای اخیر میان مقامات ایران و عربستان را نشانه ای از بهبود احتمال روابط دو کشور دانسته است.

 

این روزنامه می نویسد ملاقات وزرای خارجه ایران و سعودی در نیویورک که نخستین دیدار آن ها از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در تهران به شمار می رفت، می تواند نشانگر بهبود روابط پرتنش میان دو کشور باشد. در این میان، به اعتقاد گالف نیوز، دو کشور باید بدانند که این موقعیت برای بهبود روابط، در اثر وجود تهدید مشترکی به نام داعش شکل گرفته و می تواند زمینه را برای تغییر روابط آن ها در سطح منطقه فراهم کند.


 اخبار سیاست خارجی - تابناک