اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله شدید به علی مطهری




 



 

درحـالـی كه همچنان واكنش‌ها نسبت به توهین‌ها علیه رضایی ادامـه دارد اظـهـارات مطهری نـمـاینده اصــولگـرای تهران در صدا و سیما و در برنـامه <رو به فردا> مـوجب واكنش بعضی اصولگراها و رسانه‌های آنان شد.

علی مطهری در این برنامه تلویزیـونی ضمن بیان برخی انتقادان نسبت بـه عملكـرد صدا و سیما در وقـایع پـس از انتخابـات به تكرار مطالبی این بار در صدا و سیما پرداخت كه پیش از این در مصاحبه‌ها و در مجلس به بیان آن پرداخته بود. فرزند شهید مطهری با انتقاد از برخی رفتارها و نـوع بـازداشـت‌هـا و تعدد آن خواستار پایان لج‌بازی‌ها از سوی دو طرف شده بود. نماینده منتقد تهران در شرایطی به بیان این اظهارات می‌پرداخت كه مجری برنامه فوق - كه در یكی از سایت‌های اصولگرایـی فعال می‌باشد - بارها تلاش كرد به عناوین مختلف اظهارات مطهری را به سمت و سوی دلخواه خود بكشاند. در همین حال دیروز برخی اصولگراها به انتقاد شدید از مطهری پرداخته و حتی یكی از نماینده‌های جناح اكثریت مطهری را <فردی بسیار ساده> عــنــوان كــرد. یــك روزنـامـه مخالف اصلاح‌طلبان نیز درخواست كرده بود كه علی مطهری بی طرفی را رعایت و سكوت كند. این روزنامه عنوان كرده بود كه این بار خیمه معاویه ویران خواهد شد. فرزند شهید مطهری در شرایطی در برابر این هجمه‌ها قرار می‌گیرد كه پیش از این محسن رضایی به‌خاطر نامه سرگشاده‌اش به رهبر انقلاب طعم این نوع برخوردها را چشیده بود.

برخی از اصولگرایان استقبال تلویحی رضایی از بـیـانـیـه موسوی و نـامه وی بــه مقام رهبری را به جام زهر تشبیه كرده بــودنــد. دیــروز كـوثـری نمـاینـده‌ مردم تهران در مجلـس شـورای اسلامی در انتقاد از اظهارات مـطهـری در صدا و سیما، گـفـت: زمـانـی ‌كـسـی مـی‌تـوانــد از رسانــه‌ ملی اسـتـفـاده كـنـد كـه خـود را در چـارچوب ‌قـانـون قرار ‌دهد و با دستگاه‌های مربوط سرستیز نداشته باشد، ‌نمی‌شود قانون را قبول نداشته باشیم و در چارچوب قانون قرار ‌نگیریم، ولی انتظار داشته باشیم كــه صدا و سیما به ما وقت بـدهـد ‌تا حرف بزنیم. ‌‌محمداسماعیل كوثری در گفتگو با ایسنا،‌ ‌اظهار كرد: گلایه آقــای مــطـهری ‌ایــن بــود كــه اگـر در مـدت پس از انتخابات افرادی از گروه مـقـابـل در رسـانـه ملـی حـضـور ‌مـی‌یـافـتـنـد و بــه طرح دیدگاه‌های خود مـی‌پـرداخـتـنـد خـیلـیبـهـتـر بــود. نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: آقای موسوی در ‌جلسه‌ای كه كمیسیون امنیت در تاریخ سوم تیر با ایشان داشت گفت: نه وزارت كشور، ‌نه شورای نگهبــان و نــه برخی مسائل دیگر را قبول دارد. بــا وجود چنین بحثی بــه نظر من ‌این اظهارنظر آقـای مطهری بی‌انصافی است. نماینده‌ مردم تهران یادآور شد: تا زمانی كه این افراد لجاجت می‌كنند و بر روی ‌عناد خود پافشاری دارند، انسان باید خیلی ساده‌اندیش و بی‌فكر باشد كه استفاده آنها از ‌رسانه‌ی ملی را بحق بداند.

آقای مطهری هم ساده‌نگر است و هم بسیار ساده با این مسائل ‌بـرخـورد مـی‌كنـد.‌‌ از سـوی دیگـر نـایب رئیس كـمـیـسـیـون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دراین خصوص گفت: ‌یقینا دلسوزان نظام منحصر بـه جـریـان اصولگرا نیستند، بلكه ‌دیدگاه‌های مختلف غیر از اصولگرایان نیز هستند. كسانی كه به ‌نظام، انقلاب و اسلام وفادارند و دلشان برای انقلاب می‌سوزد، ‌ولی ممكن است منتقد دولت و مجلس باشند. نقطه نظرات ‌سازنده‌ این افراد باید از رسانه‌ ملی مطرح شود و مسئولان صدا و ‌سیما نـیـز نـبـایـد نـگـران طرح این دیدگاه‌ها باشند.‌‌جواد آرین‌منش در گفتگو با ایسنا‌،‌ ‌درخصوص طرح انتقادات علی مطهری از صدا و سیما ‌اظهار كرد: مــن فـكــر مــی‌كـنـم مـقــام معـظم رهبری نیز در سخنرانی خود در خطبه‌های نماز ‌جمعه پس از انتخابات بر ضرورت تداوم گفتگوها و مناظره‌ها از طریق صدا و سیما تاكید ‌كردند. ما نیز كاملا موافق هستیم كه این گفتگوها البته در فضایی تعریف شده، ‌مشخص، منطقی و معقول از طریق رسانه‌ ملی مطرح شود و دیدگاه‌های مختلف و نقطه‌نـظرات گـونـاگـون در جـامعه مطرح شود.

‌‌این نماینده اصــولـگــرای مجلـس افـزود: قـطعـا مـردم هـمبا توجه به بلوغ و رشد سیاسی كه در ‌جامعه ایجاد شده به خوبی می‌توانند قضاوت كنند و درست را از نـادرسـت و سـره را از ‌نـاسـره تشخیص دهند. به‌خصوص این‌كه ما در حال حاضر از نعمت وجود ولایت فقیــه ‌برخورداریم كــه دیدگاه‌های ایشان برای مردم فصل‌الخطاب تلقی می‌شود. لذا نباید نگران ‌این باشیم كه این بحث‌ها مردم را گمراه كند و حقیقت برای مردم آشكار نشود.‌‌ نماینده مشهد خـاطـرنشــان كــرد: بــه اعتقــاد من، طرح دیدگاه چهره‌هایی ‌مثل آقای مطهری نیز به عنوان فردی مومن، متقی، مستقل و به دور از وابستگی‌های ‌گـــروهـــی و جـنـاحـی مـی‌تـوانـد مفیـد بـاشـد. نــایــب رئــیــس كــمـیـسـیـون فـرهنگـی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه <كشور نمی‌تواند با ‌یك سلیقه واحد اداره شود> ادامه داد: به هر حال دیدگاه‌های مختلف سیاسی در جامعه ‌وجود دارد و هیچ‌كس هم مبرا از ایراد و انتقاد نیست. لذا با توجه بــه این‌كــه نقد سازنــده و ‌منصفـانــه عامل موثری در پیشرفت جامعـه است، ما بـایـد این فرصت را به منتقدان بدهیم ‌كـه حرف‌های حق خود را بیان كنند. قطعا دولت، مجلس و دستگاه قضایی هم نـیـازمـنـد نـقـد ‌هـسـتـنـد؛ چـرا كـه اشـكـالات و كـاسـتی‌هایی دارنــد كــه اگـر در فضـای دوستـانــه از سوی افراد ‌خیراندیش و نیك‌خواه مطرح شود، می‌تواند بسیار مفید باشد.‌‌

 

 

 


ویدیو مرتبط :
حمله به علی مطهری در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض شدید علی مطهری به جلوگیری از طرح سوال از رییس جمهور



 

 

 

علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال تاکید کرد: امضاهای طرح سوال از رییس جمهور بالاتر از حد نصاب است و  عدم طرح آن، ناشی از تخلف هیات رییسه مجلس است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: با توجه به مسائلی که در اختلاس سه هزار میلیاردی مطرح است، لازم است تا سریع تر، سوال از رییس جمهور مطرح گردد.

وی در خاتمه تاکید کرد: بر طرح سوال از رییس جمهور مصمم هستیم و هیات رییسه باید در این راستا همکاری کند..../تحلیل:عصرایران